אנחנו כבר רגילים לסיקור התקשורתי המעוות של כלי התקשורת בעולם אחרי כל פיגוע בישראל, וגם הפעם בדיווחים על הפיגוע בשרונה מרקט, המחבלים נעלמו ובמקום זאת קראנו על "יריות" ממקור לא ברור לצד תמונות ארכיון לא נכונות ואפילו האשמה שאת הירי ביצעו חרדים אולטרא אורתודוקסים. כבר כתבנו על כך בעבר, ולצערנו אין שיפור בשטח - אלא ההפך. 

הרשת סוערת סביב הדיווחים השקריים של רשתות התקשורת הזרות, שבהן הטרוריסטים הופכים ל"טרוריסטים", והפעם הכעס מגיע גם מימין וגם משמאל. להלן מספר צילומי מסך שנלקחו מהאתרים הגדולים בשעות האחרונות ושנשלחו אלינו על-ידי גולשים מודאגים. 

ה-CNN מציינים את המילה טרוריסט עם מרכאות - לא ברור האם כדי לייחס למילה ציטוט או שמדובר בתפיסת עולם שלא רואה במרצחים טרוריסטים.  

עמודי פייסבוק רבים העלו פוסטים בגנות הסיקור המעוות, וגם פעיל הרשת הבולט נתנאל אזולאי העלה אמש פוסט זועם על הסיקור המוטה של רשת CNN

באתר RT הרוסי - היורים הם בכלל אולטרא-אורתודוקסים ויהודים (!!!). אולי בשל העובדה שהמחבלים לבשו חליפות חל הבלבול, אבל מכלי תקשורת בסדר גודל כזה היינו מצפים לברר את העובדות לפני. 

בטוויטר של Yahoo נבחרה תמונה שגויה לתיאור הפיגוע, כאשר הצמידו לדיווח תמונה של שוטרי יס"מ מצולמים בעיר העתיקה בירושלים. בנוסף, ולמרות שלא מדובר בהאשמת כוחות הביטחון הישראלים במתקפה, התמונה יכולה לייצר רושם מוטעה שיש מעורבות של ישראלים במתקפה. כך על פי גולשים רבים שהבינו את בחירת המילים של אתר האינטרנט הפופולרי. 

המקום היחידי בו לא הופתענו לגלות סיקור מוטה ומעוות, היה זה של הרשת הפלסטינית החברתית, שם הוגדרו הנרצחים כ"מתנחלים". תשפטו בעצמכם מה חושב אדם מן הצד השני של העולם, כאשר הוא קורא את הדיווחים הללו.

 

אחת התגובות לסיקור המוטה הגיע מטעם ארגון 'מילואימניקים בחזית', אשר פנה הבוקר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בדרישה לפעול לתיקון מחדלי ההסברה מול התקשורת הזרה מליל אמש. "לא ניתן לקבל מצב בו מדווחים למיליונים ברחבי העולם חצאי אמיתות ושקרים מוחלטים" נמסר מהארגון. 

עוד נכתב מטעמם כי: "הדיווחים השקריים מגיעים למיליונים רבים של קוראים וצופים אשר אינם מכירים את המציאות בשטח ומסתמכים על אותם דיווחים אותם הם רואים כאובייקטיביים ומהימנים. לצערנו, ניכר כי איש לא טיפל בהסברה מול התקשורת הזרה בזמן האמת, דבר שהביא לאותם דיווחים קשים, וקשה עוד יותר העובדה כי לא מדובר בפעם הראשונה בה אנו נתקלים בסיטואציה זו. אנו דורשים לפעול ולקדם תכנית מסודרת לטיפול בתקשורת הזרה בעתות חרום כמו פיגוע הטרור הקשה שהיה אמש ולהקים צוות ייעודי שתפקידו יהיה לוודא שהתקשורת הזרה בישראל מעבירה דיווחים אמינים מהשטח ולא כאלו המשרתים נרטיב מסוים".

יו"ר 'מילואימניקים בחזית' עמית דרי מסר לנו כי "נוצר מצב אבסורדי לפיו כלי התקשורת הזרים בוחרים לא פעם להשתמש בטרמינולוגיה המציגה תמונת מצב שונה לחלוטין מהנעשה בשטח. אנו חווים את זה פעם אחר פעם בכל אירוע טרור קשה וממשלת ישראל חייב להתייחס לנושא בכובד ראש, ולהבין שאנו מפסידים במלחמה על דעת הקהל העולמית - דבר שאסור לנו לאפשר לו לקרות". 

תגובה נוספת הגיעה מטעם "הקרן הציונית לישראל" שיצאה בקמפיין הקורא לקיום דיון מיוחד בכנסת בנושא זה. יו"ר הקרן, ליאור שורקה מסר לנו כי: "ראינו ואנחנו עדיין רואים את יחסה של התקשורת הזרה כלפי ישראל
בגל הטרור האחרון. לנו הספיק ואנו דורשים שהממשלה תעשה דבר בנידון. "הקרן הציונית לישראל" פתחה בעצומה אז נשמח אם תחתמו על העצומה, ותשתפו את הקמפיין על חבריכם. כי נמאס. את המלחמה ב-BDS מתחילים מכאן!"

יש לכם דיווחים נוספים? שלחו לנו בפייסבוק

תודה רבה לכל מי שסייעה וסייע בהכנת הכתבה!