איפה הסלבס שלנו אוהבים לטייל בישראל? לכבוד החגים וכדי שגם אתם תהנו, הם כתבו במיוחד עבורכם על כל המקומות הכי קסומים שכייף להיות בהם, שמאפשרים להם לקחת הפסקה מהחיים ומההשקות ולהתחבר לעצמם באמת. מצפון ועד דרום, קבלו את ההמלצות של דנית ואליאב, שי מיקה, לי לוי, ג'וליה לוי בוקן, אביאל כהן, אגם בוחבוט, רון שובל ותמר שילה:

דנית ואליאב | עין יעקב - "מספיק להסתכל על הנוף כדי להרגיש שלווה"

אין תמונה
תעשו לנו מקום. דנית ואליאב בעין יעקב
אנחנו מאוד אוהבים לטייל בצפון הארץ. אליאב במקור מקריית שמונה, לכן מכיר את כל האזורים היפים והמעניינים בצפון. כל חג, חופשה, או סתם שישי-שבת הם תירוץ בשבילנו לעלות. בדרך כלל אנחנו לוקחים צימר או וילת נופש ומבלים שם לילה אחד או שניים, ובימים שאנחנו ספונטניים אנחנו נוסעים בשבת בבוקר לכינרת וחוזרים אחר הצהריים. אוהבים את זה מאוד.

אין תמונה
אנחנו רוצים לצלול לבריכה הזו - עכשיו
הטיול האחרון שלנו היה ברויאל סאן וילה בעין יעקב, שנמצא בגליל המערבי. חזרנו עם אנרגיה חדשה והיה לנו מדהים. בשבילנו מספיק רק לצאת החוצה ולנשום את האוויר הנקי באמת ,להסתכל על הנוף שנשקף מכל מקום בצפון ולהרגיש שלווה אמיתית בגוף. כמובן שחובבי אטרקציות יכולים לעשות גם דברים אחרים חוץ מלנוח, כמו רכיבה על סוסים, טרקטורונים או ספורט ימי בכינרת – שהם גם מאוד מהנים.

שי מיקה | ים המלח - "השילוב של המים הנוצצים וסגולות הריפוי פשוט מושלם"

אין תמונה
זה לפני או אחרי הבוץ?
המקום שאני הכי אוהבת בישראל הוא למעשה בין האהובים עלי בעולם. ים המלח. כשהייתי בת 16 בערך, באחד מהטיולים השנתיים מבית הספר, עברנו בים המלח בדרך לאילת. אני זוכרת שירדנו מהאוטובוס לתוך היופי של המקום הכי נמוך בעולם, והרגשתי שהגעתי לגן עדן. זאת הייתה פעם הראשונה שלי בים המלח. מאז הביקור ההוא, אבא שלי הבטיח לי שניסע שנינו בשבת בבוקר יחד לים המלח. זה היה המקום שהוא הכי אהב ולצערי לא הספקנו. מאז, ים המלח יישאר המקום האהוב עלי.

השילוב של המים הנוצצים עם סגולות הריפוי, רוח השטות שיש כשצפים במים ומורחים את הבוץ, השקט המיוחד הזה והטבע המעט שנשאר ממנו שלא נגע בו יד אדם - פשוט מושלם. הפלא הזה נמצא במדינה היפה שלנו, ואנשים באים מכל העולם כדי ליהנות ממנו. אני חושבת שאנחנו לא מעריכים אותו מספיק, אז קחו לכם חופשה מרגיעה בים המלח, ותאמינו לי שיהיה לכם מדהים.

לי לוי | חוף גבעת אולגה - "בשבילי הוא הלגונה הקסומה"

לי לוי (צילום: PMA מודלס)
האופק מעולם לא נראה כל כך טוב | צילום: PMA מודלס
לפני כמה חודשים נסעתי לצילומים עבור הקמפיין החדש שלי ללאונרדו סקין קר, והגענו לחוף מבודד מאוד בסמוך לגבעת אולגה. הייתי בהלם לראות את המקום המדהים הזה, שקט וסודי ופשוט התאהבתי במקום בין רגע. היה נדמה לי שאף אחד לא יודע עליו מכיוון שהיו שם מעט מאוד אנשים. זה היה ממש כמו לגונה קטנה. הרגשתי שם אנרגיה מאוד מיוחדת, כמו הרגשה של בית. הגעתי לישראל מדנמרק וזה הזכיר לי מקום שאני מכירה משם (מלבד הטמפרטורה כמובן).

לי לוי (צילום: אלכס ליפקין ללאונרדו סקין קר)
סוג של נימפה | צילום: אלכס ליפקין ללאונרדו סקין קר
השקט והיופי הקסימו אותי ומאז אני נוסעת לחוף באולגה כל פעם שבא לי לברוח. יש ימים כאלה, שאני מרגישה שאני פשוט רוצה לקחת הפקה מהלחץ, מהטירוף ומזה שאין לי זמן לעצור ולנשום. המקום הזה הוא פשוט ריפוי לנפש שלי. אני מרגישה בו הכי שלווה כשאני על החוף השקט ואני יכולה לנקות את הראש. אני ממליצה לכם ללכת לשם לבד או עם חבר, להביא בקבוק יין, לשבת על החול, להרגיש את האוויר ולהביט בים. בשבילי החוף הזה הוא לא עוד חוף רגיל, הוא הלגונה הקסומה.

ג'וליה לוי בוקן | ירושלים - "בזכות פסטיבל הקולנוע בירושלים הפכתי לשחקנית ישראלית"

אין תמונה
מה את אומרת לו?
המקום הכי מיוחד עבורי הוא ללא ספק ירושלים. לא רק הכותל, אלא גם העיר עצמה. בכל פעם שאני מבקרת בירושלים אני אוהבת ללכת לסינמטק ולמלון הר ציון הסמוך לו. פסטיבל הקולנוע בירושלים הוא הסיבה בגינה החלטתי להפוך לשחקנית ישראלית ולעבור לכאן. לפני כן נהגתי להגיע לירושלים בכל חודש יולי כתיירת, ולצפות בסרטים המשתתפים בפסטיבל, כאשר אבי היה אחד מצוות השופטים בפסטיבל. באותה תקופה אפילו פגשתי את אהוד אולמרט, שהיה ראש העיר של ירושלים. אפשר לומר שממש התאהבתי בקולנוע הישראלי ובסרטים של רונית אלקבץ וקרן ידעי כמו גם רבות אחרות.

בפסטיבל האחרון שהיתי במלון הר ציון, היכן שגם רומן פולנסקי וג'ף גולדבלום שהו. אכלנו ביחד ארוחת בוקר וצפינו בסרטים המדהימים. יש לי גם משפחה בירושלים, והזיכרון שלי משם הוא משנת 2006, שאני מגיעה אליהם לביקור, וכולנו צופים בסדרה "האלופה". מי היה מאמין שחצי שנה מאוחר יותר אשחק בסדרה לצד יהודה לוי. דרך אגב, באותה תקופה כל מה שידעתי להגיד בעברית זה "סליחה" ו"תודה". עוד דבר שאני מאוד אוהבת בירושלים זה שאין בה לחות. האוויר יבש ומרענן, ובניגוד לתל-אביב, השיער שלי שם נראה נפלא (אתן בטח מבינות אותי...). אבל מעל הכל זו עיר שמרגיעה אותי ומאפשרת לי להרגיש חופשיה ושלווה.

אין תמונה
הרבה ירוק בירושלים
בקיץ האחרון איבדתי את סבתא שלי, מי שהייתה מתלווה אליי לביקורים בירושלים אצל שאר המשפחה. יחד עם זאת, הסרט הצרפתי בבימוי איוון אטאל ששיחקתי בו בפריז, "הם בכל מקום", הוקרן בסינמטק ירושלים וזה חיזק אותי. אני יכולה לומר שאיכשהו מה שקורה לי בחיים קשור לירושלים. תמיד אני חוזרת אליה.

אביאל כהן | המעיין בצנובר (גן ראובן) - "אני מרגיש שם כמו ילד"

אביאל כהן (צילום: צילום ביתי)
ככה הוא התכונן לאמזונס. אביאל כהן קופץ | צילום: צילום ביתי
המקום שאני הכי אוהב להיות בו בישראל זה המעיין בצנובר בצפון. אני נוסע לשם עם החברים, ושם אנחנו מרגישים כמו ילדים. אנחנו עושים אומגה למים, אוכלים, שותים ונהנים מהשקט ומהצחוקים הקבועים שלנו. בשבילי הצפון זה מקום להירגע בו ולהתחבר לעצמי. כל השנה האחרונה הייתה די מטורפת מבחינתי ובגלל זה אני חייב את הגיחות האלה למקומות שאני מרגיש בהם הכי טוב. המעיין נמצא בתוך בסיס צבאי נטוש ברמת הגולן ולא כולם מכירים אותו, אבל אנחנו כן ומבחינתי הוא המקום שהכי מחבר אותי לעצמי בישראל. אני ממליץ לכולם לבקר שם וליהנות מהטבע המדהים שיש לנו בישראל.

אגם בוחבוט | אילת - "מקומות בילוי מדהימים שאני חוזרת אליהם פעם אחר פעם"

אגם בוחבוט (צילום: צילום ביתי)
אז מה עדיף? אילת או ריו? | צילום: צילום ביתי
אני מאוד אוהבת את העיר אילת. אוהבת את הים, את הטיילת וזו העיר היחידה שכשאני מגיעה אליה אני ממש מרגישה תחושה של חופש. יש באילת משהו באוויר שגורם לי להרגיש ממש ממש טוב. שם אני יכולה להתנתק מהלו"ז הלא פשוט שיש לי ביום יום ולאגור כוחות חדשים ואנרגיה מטורפת.

אגם בוחבוט (צילום: צילום ביתי)
פייר, אנחנו מקנאים | צילום: צילום ביתי
באילת אני יכולה לבלות שעות בים, בבריכה וכמובן לעשות מלא שופינג! יש מקומות בילוי מדהימים באילת ותמיד כשאני מגיעה לעיר, אני חוזרת אליהם. למשל, ה"ספירל פארק" שהוא פארק אקסטרים עם מתקני שעשועים לכל המשפחה, או ה"אייס ספייס" שהוא בר הקרח המפורסם. יש גם את "טופ 94" - פארק אתגרי עם קיר טיפוס, קארטינג, באנג׳י וכמובן טיולי ג'יפים. אני ממליצה בחום לכל מי שמגיע לחופשה באילת לבקר בהם, זה כייף לא נורמלי!

רון שובל | ירושלים, הכותל - "קול התפילה ברחבת הכותל הוא השיר והמנגינה היפים בעולם"

רון שובל (צילום: צילום ביתי)
גם אתה מגניב סודות לאלוהים? | צילום: צילום ביתי
המקום האהוב עלי בישראל הוא ירושלים ובמיוחד הכותל. תמיד אהבתי את ירושלים והייתי גאה בעיר הבירה שלנו, אבל לא הכרתי אותה מספיק טוב. אשתי דיקלה ירושלמית, ומאז שהכרנו הזדמן לי לטייל ולהכיר את ירושלים מקרוב. הכותל הוא המקום הכי מרגש עבורי, שם אני מרגיש הכי קרוב לעצמי. חומת האבנים הגדולה הזו נותנת לי ביטחון, קול התפילות ברחבת הכותל הוא השיר והמנגינה היפים בעולם.

ירושלים היא עיר הבירה שלנו, כל כך הרבה אומרים עליה, אבל אף סיפור לא ידמה ביקור בה. המקומות הקדושים, האוכלוסייה ההטרוגנית, כל הדתות וכל הזרמים זה לצד זה, האוכל הטוב, האנשים החמים - כל אלה מייחדים אותה ומבדילים אותה מאחרות. אני מגיע לירושלים כשאני רוצה שקט, רוגע ושלווה, חיבור פנימי ואוויר טוב. להגיע מתל-אביב לירושלים זה לעבור מעולם החומר - לעולם הרוח. הנשיא ה-9 של מדינת ישראל שמעון פרס זכרו לברכה, ממנו נפרדנו בצער לא מזמן, אמר על ירושלים "גודלה של ירושלים אינו בגיאוגרפיה שלה". אני חושב שהאמרה הזו מסבירה בצורה הטובה ביותר את תחושותיי, ולמה צריך, כדאי וחובה לבקר בעיר הזו.

תמר שילה | תל-אביב - "הים נושב רוח לתוך העיר"

אין תמונה
יושבת בשדרה עם שמלת כלה. אנחנו חושבים שזה די תל-אביבי
חשבתי הרבה וזה יישמע קצת מפתיע ואפילו לא תואם, אבל המקום שאני הכי אוהבת לטייל בו - נכון להיום כשמזג האוויר השתפר סופסוף - היא העיר שבה אני גרה: תל- אביב. נולדתי וגדלתי בקדומים - יישוב קטן, ירוק ומשפחתי שנמצא בשומרון, ופתאום, בארבע שנים האחרונות קרה לי משהו והתאהבתי בקסם הצפיפות והרעש של העיר.

תל אביב מיוחדת בעיני מאוד. היא מה שנקרא "עיר גדולה". מסעדות, תיירים, בתי מלון, אבל בניני המגורים והרחובות לא ענקיים, והתחושה היא בכל זאת חמה. בכל שכונה יש אווירה אחרת, אנשים אחרים, והים נושב רוח לתוך העיר ומזכיר לנו שיש טבע ושמש. אני אוהבת שתמיד יש אנשים, תמיד יש מה לראות  ותמיד יש משהו פתוח לקנות שוקולד וחלב באמצע הלילה. ברחוב שלי גרים חרדים אדוקים, חילונים אדוקים וכל מה שביניהם (וגם המון חתולים) ככה שבשבת בצהריים שומעים שירים כל כך שונים ומגוונים מהבתים, אז איך אפשר שלא להתאהב?!

>> רוצים לזכות בחופשה חלומית בישראל?