כידוע, ישראל מעניקה סיוע ללא מעט מדינות ברחבי העולם הנקלעות למצוקה. כמה שאנחנו קטנים - כך אנו גדולים בהגשת עזרה וביכולת התמודדות עם פגעי אסונות טבע מסוגים שונים. אולי זה "תיקון עולם" ואולי אנחנו סתם אנשים טובים, אבל תמיד נחמד לדעת שישראל עומדת במקום לא רע בכלל בהגשת סיוע ביחס לעולם. עוד יותר נחמד לדעת שאנחנו עושים את זה בשיתוף מדינות אחרות, כמו במקרה הבא - עם סלובקיה. 

בשבוע שעבר נפתחה במשרד החוץ תערוכת צילומים ייחודית המציגה את הסיוע הישראלי והסלובקי באפריקה. הצילומים שמוצגים בתערוכה פותחים צוהר לפעילות הענפה של ארגוני הסיוע, ומציגות פרויקטים אשר שינו את חייהם של רבבות אנשים.

"כידוע, מדינת ישראל מוכרת בכל העולם בזכות השימוש הייחודי שהיא עושה בשיטות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות והתערוכה הינה הזדמנות נפלאה לחגוג את היכולות הללו", נמסר לנו ממשרד החוץ. 

כדאי לדעת כי הסוכנות הישראלית המטפלת בנושא סיוע החוץ נקראת מש"ב (האגף לשיתוף בינלאומי) ובמסגרת עבודתה היא מנהלת, מתאמת ומבצעת את פעולות השיתוף והסיוע של ישראל. העבודה במש"ב כוללת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה, הגשת סיוע הומניטרי בעת הצורך והפעלת מערכת מקיפה של שלוחות מקצועיות במש"ב ובמשרדי ממשלה, כמו גם במוסדות ציבוריים, מוסדות להשכלה גבוהה ומכוני מחקר.

המומחיות והמומחים הישראלים מעניקים מידעם בנושאי חקלאות, יזמות עסקית, פיתוח איזורי, קואופרציה, פיתוח קהילתי, רפואה ועוד. אפשר למצוא פעילות ישראלית באפריקה, אסיה, אמריקה הלטינית ובמדינות הפסיפיק. מעניין לדעת כי בשנים האחרונות הרחיבה מדינת ישראל את פעילותה במדינות צפון-מערב אפריקה, מדינות חבר העמים לשעבר וכן במזרח התיכון - במיוחד מול הרשות הפלסטינית, מצרים וירדן.

סלובקיה (צילום: באדיבות משרד החוץ)
ישראל וסלובקיה פעלו יחדיו למען אפריקה | צילום: באדיבות משרד החוץ
את אירוע פתיחת התערוכה כיבדו בנוכחותם סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי ומר ג'רמי יששכרוב, משנה למנכ"ל וראש המערך המולטי-לטרלי במשרד החוץ. אורח הכבוד בתערוכה היה מר פרנטיסק סבג', המכהן כיו"ר וועדת החוץ של הפרלמנט הסלובקי. 

ראוי לציין כי בימים אלו סלובקיה החלה את הקדנציה שלה כנשיאת האיחוד האירופאי. ממשרד החוץ עוד נמסר כי "אנו גאים לשתף איתה פעולה בתחום הסיוע הבינלאומי בפרט ובתחומים רבים אחרים בכלל".

>> ממשיכים לעבוד למען ישראל גם בפייסבוק
>> מה קים קרדשיאן חושבת עלינו?