ישראמן גראמין (Graminׂ, נותני החסות המרכזיים) היא תחרות אתלטים בינלאומית המתקיימת בישראל משנת 2009. קצת כמו איש הברזל, אבל למרחק. במסגרת התחרות המתמודדות והמתמודדים שמגיעים מכל העולם (וגם מישראל) צריכים לעבור שלושה שלבים לא פשוטים של שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. כל הכייף הזה מתקיים באילת, מה שמוסיף לאתגר. תפסנו לשיחה שתי מתמודדות ומתמודד שמגיעים לישראל משוויץ, איטליה ודרום אפריקה, שסיפרו לנו לא רק על האימונים המפרכים, אלא גם על ישראל, מה הם שומעים עליה בחדשות והאם הישראלים נחמדים או לא.

פטר באמלר | שוויץ | "ירח הדבש שלי היה בישראל"

מה דעתך על ישראל? 

אני אוהב את ישראל. הכרתי אנשים מישראל דרך העבודה שלי כאן בשווייץ לפני חמש שנים. מאוד חיבבתי את הישראלים איתם עבדתי - הם היו מאוד פתוחים ובעלי לב חם. לבסוף, רציתי להכיר את הארץ ונסעתי לכאן עם אשתי לירח הדבש שלנו. אנחנו באמת נהנינו מזה.

למה בחרת להתחרות דווקא פה? 
אני רואה את זה יותר כמו אתגר עבור עצמי; אני אוהב את התחום ועשיתי כבר תשעה מרוצי איירון-מן בציריך וחמישה טריאתלונים ליד אינטרלקן בשוויץ. אחד הלקוחות שלי לשעבר היה טריאתלט ודיברנו על ישראמן הרבה. מאז הרעיון היה לי בראש. אני שמח לעשות מרוץ שונה משוויץ. יש כאן מדבר, ים, גלים ורוח. הנוף שונה וזה מרענן ומאתגר.

מה אתה חושב על הישראלים?
קשה לי לענות באופן כללי כי אני מסתכל על כל אדם בנפרד. יש כל מיני ישראלים כמו שיש כל מיני שוויצריים, גרמנים או אמריקאים. כאמור, ירח הדבש שלי היה בישראל. דרך אגב, שנתיים וחצי שנים מאוחר יותר אשתי ואני התגרשנו - אבל לא בגלל ישראל. עכשיו יש לי חברה ישראלית שמתגוררת בתל אביב וכמובן שתבוא לתמוך בי במרוץ. נשמע כמו אגדה? לא, אלו פשוט החיים, והחיים יכולים להיות נפלאים ומפתיעים. בדיוק כמו ספורט או טריאתלון.

מרטינה דוגנה | איטליה | "לשחות במים החמימים של הים האדום ואז לטפס על הרי אילת זה מטורף!"

מה דעתך על ישראל?

ישראל היא ארץ מסתורית וממגנטת, מלאה בהיסטוריה אך יחד עם זאת מודרנית ופעילה. אני אוהבת לטייל ולגלות מקומות חדשים בעולם. בסוף שנת 2014, כשהוצע לי להשתתף בתחרות ישראמן 2015 עם קבוצה של נשים איטלקיות, נעניתי מיד כי אף פעם לא ביקרתי בישראל לפני כן וראיתי בכך הזדמנות נהדרת.

למה בחרת להתחרות דווקא פה?
השתתפתי בתחרות לראשונה בשנת 2015 וניצחתי במרוץ. ב-2016 הגעתי למקום השני. פשוט הרגשתי שאני מאוהבת במרוץ הזה! ישראמן שונה מאוד מכל טריאתלון אחר בעולם ויש לי 22 שנות ניסיון. מדובר במרוץ מרהיב: לשחות במים החמימים של הים אדום ואז לטפס על ההרים של אילת, זה פשוט מטורף! בשבילנו, אנשים שחיים באירופה, הנוף כל כך שונה ממה שאנחנו רגילים. אני אוהבת את המדבר שבו אני יכולה לרכוב לבד עם המחשבות שלי.

מה שמעת על ישראל מכלי התקשורת הבינלאומיים?
הרבה אנשים שואלים אותי אם אני לא מפחדת לנסוע לישראל כי הם שומעים על הטרור, אבל אני לא מפחדת כי אני יודעת שישראל היא אחת מהמדינות הבטוחות ביותר בעולם. אני מציעה לכל החברים שלי לבקר פה.

מה את חושבת על הישראלים?
הישראלים היחידים שאני מכיר הם טריאתלטים ואנחנו כמו משפחה אחת גדולה.

ישראמן 2017 (צילום: לארי רוסה)
מרטינה מנצחת ב-2015 | צילום: לארי רוסה

ג'ודי זולברג | דרום אפריקה | "אוהבת את הדרך של הישראלים לחגוג את החיים"

מה דעתך על ישראל?

אני אוהבת את ישראל בתור יהודייה שחיה בדרום אפריקה ואני כל כך אסירת תודה על כך שאני יודעת שיש לנו מדינה יהודית. ישראל תמיד תהיה עבורי בית.

למה בחרת להתחרות דווקא פה?
סיימתי שיש מרוצי איירון-מן מלאים וכששמעתי על תחרות הישראמן פשוט התרגשתי מהאתגר.

מה שמעת על ישראל מכלי התקשורת הבינלאומיים?
יש לי משפחה שחיה בישראל כך ששמעתי רק דברים טובים על המדינה.

מה את חושבת על הישראלים?
קשה לעשות הכללות על אומה. תמיד יהיו אנשים נחמדים ואנשים לא כל כך נחמדים, אבל בסך הכל אני אוהבת את התשוקה, הנאמנות והדרך של הישראלים לחגוג את החיים.