אם עוד לא שמעתם על "יונינה" - יוני ונינה טוקייר, תתכוננו להתאהב. הזוג המקסים כבש את הרשתות החברתיות בארץ ואף בעולם, עם שיריו המקוריים והקאברים הקסומים שעושים לקלאסיקות ישראליות ובינלאומיות. יוני ונינה, ובקיצור - יונינה, נשואים שנה וחצי והורים גאים לאשירה ציון, תינוקת מתוקה שמצולמת איתם לא מעט בסרטוני היוטיוב הוויראליים שלהם. 

"שנינו מוזיקאים ויוצרים מאז הילדות", מספרת נינה בעודה עושה את הדרך לעוד הופעה, עם יוני כמובן. "יש לנו חומרים מקוריים שכתבנו והקלטנו כל אחד לחוד, אבל כשנפגשנו והבנו ששנינו מוזיקאים, התחלנו לעבוד ביחד". יחד עם היצירה המוזיקלית המשותפת, האהבה בין יוני ונינה פרחה, והם נישאו. היום בסיס האם שלהם נמצא בפרדס חנה. נינה, 22, סטודנטית לפסיכולוגיה, ויוני, 28, עובד בתחום החינוך וכאמור אשירה הקטנה הצטרפה למשפחה המוזיקלית לפני כחצי שנה. "לפני חצי שנה גם פתחנו את הדף המשותף שלנו בפייסבוק, ומאז ברוך השם זכינו להרבה חשיפות והתחלנו לעשות הופעות", מוסיפה נינה.

נינה מספרת שמלבד האהדה מהציבור הישראלי, הם מקבלים הודעות גם מעבר לים. "כותבים אלינו הרבה נוצרים אוהבי ישראל, וגם הרבה מהפיליפינים. מישהו פעם כתב לנו שאנחנו הזוג הישראלי הכי שמח שהוא אי פעם ראה. זה עושה לנו טוב שאנחנו עושים טוב לאנשים".

אני מבינה שהקשר לישראל לא נפקד

בהחלט לא. המסרים של השירים שלנו מאוד חיוביים ואוניברסליים ומצד שני אנחנו לא מסתירים את זהותנו. אנחנו שייכים לעם היהודי ושרים טקסטים יהודיים. אנחנו מבינים שזה נותן לאנשים תחושה שקורה משהו טוב בארץ. יש מקרים שאנשים כותבים לנו שהם לא מבינים מילה מהטקסטים בעברית, ועדיין מרגישים שהם מבינים ונהנים מכל רגע. משהו במסרים עובר, זה פשוט כייף".

ביקשנו מיונינה לבחור במיוחד עבורכם את חמשת השירים שלהם שהם הכי אוהבים, וגם לכתוב לנו כמה מילים על הבחירה. תהנו! 

מיקס שירי ירושלים

"חשבנו שיהיה מגניב לשלב בין מלא שירים על ירושלים מכיוונים מפתיעים - מתיסיהו, שוואקי, הדג נחש, יהורם גאון...כי בעצם, כזאת ירושלים - מלאה בצבעים וגוונים מפתיעים. שנינו נורא מחוברים לעיר הזאת, נינה גדלה בה ויוני הדריך בה במשך שנים. זה גם הסרטון הראשון שלנו שהצליח הרבה מעבר למשוער, פתאום מלא דפים כולל הדף של ניר ברקת שיתפו אותו, ואפשר לומר שזו הייתה הפריצה הראשונה שלנו. אה, וזו גם הפעם הראשונה שהתינוקת שלנו כיכבה בסרטונים - פשוט כי היא בכתה כל פעם שניסינו לצלם בלעדיה".

 

ימים של שקט

"באותו היום שצילמנו את הסרטון, תכננו לשיר את "Don't Worry, Be Happy", אבל בדיוק אז שמענו על הרצח של הלל אריאל ז"ל וזה זעזע אותנו כל כך שלא ידענו אם בכלל לשיר ומה. אחות של יוני שלחה לנו את ההודעה הבאה: "שומעת ברדיו חדשות קשות על פיגועים וכאוס... ואז מתנגן השיר "הנה הם באים ימים של שקט. אז חשבתי להזמין את השיר לניגון השבועי..." ובאמת זה היה מאוד מדויק לתחושות ולתפילות שלנו באותו רגע. אז עלינו למרפסת ושרנו שם".

 מודה אני

"כשהתראיינו לכתבה ב"ישראל היום", הכתב יהודה שלזינגר אמר לנו בסוף הראיון: "אתם חמודים, אבל אתם יודעים איזו מוסיקה באמת שולטת במדינה הזאת? מזרחית! אז למה שלא תשירו עומר אדם?" הוא הציע שנשיר את "מודה אני", והתפדחנו לומר לו שאנחנו לא מספיק מכירים את המילים והמנגינה... אז במשך כל השבוע חרשנו על השיר, השמענו אותו שוב ושוב בבית, ופשוט התאהבנו בו..."

ילדים

"אמנם  הסרטון יצא באיכות לא משהו, אבל השיר... מצמרר אותנו כל פעם מחדש שאנחנו שרים אותו. נתקלנו לראשונה בשיר הקסום הזה של אביתר בנאי בתקופת ההריון שלנו, ומאז כל פעם ששרים אותו נינה מתחילה לבכות... היה ממש מיוחד לצלם את הסרטון הזה דווקא בשלב מתקדם של ההריון".


One Day

"הויראליות של הסרטון הזה הפתיעה אותנו לגמרי. האמת היא, שבהתחלה צילמנו את עצמנו שרים במטבח, והעלנו אותו לפייסבוק תוך כדי נסיעה להופעה של חבר. בדרך, קלטנו שמשהו התפקשש עם הסאונד בסרטון ושלא שמעו בו כלום. אז רגע לפני שיצאנו מהאוטו צילמנו את עצמנו שוב והעלנו מחדש. בכלל לא ידענו שבאותה תקופה היה קטע שרץ ברשת של אנשים שמצלמים את עצמם שרים באוטו! ברוך ה' זה הגיע עד לפיליפינים ולנזירים טיבטיים בהודו, וגרף סך הכל (בדף שלנו ובדפים אחרים) עשרות מליוני צפיות. כנראה ששלום עולמי זה רעיון שהרבה מתחברים אליו..."

לעמוד הפייסבוק של יונינה, לפרוייקט ההאדסטארט ולערוץ היוטיוב

>> וזה כבר הפייסבוק שלנו LOVE ISRAEL
>> מה סלינה גומז חושבת עלינו?