בפעם האחרונה שבדקנו לא היה בישראל הרבה שלג. החרמון מתכסה לבן בחורף הקצרצר שלנו ובמרבית הזמן ישראל היא מדינה שטופת שמש וחמה. מאוד. אבל את אריק קלסטר זה לא מעניין. האב לחמישה שמתגורר באפרת החליט להשתתף השנה בתחרות ספורט מזחלות כלבים בשלג, שתתקיים בנורווגיה כנציג הישראלי הראשון אי פעם. 

>> הצביעו לאריק כאן!

אי אפשר שלא לתמוהה על ההחלטה של קלסטר אך עומד מאחוריה הסבר הגיוני להפליא. הוא החליט שישראל חייבת להיות מיוצגת בתחרות – בדיוק בגלל שזה נראה בלתי אפשרי. "ישראל היא מדינה שעשתה את הבלתי יאומן. אנחנו, עם ישראל, הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי ולכן ההגעה שלי לתחרות היא טבעית. אני רוצה ללכת כי אין לנו שלג וכי יש אינספור סיבות שאפשר למצוא ללמה לא. עם ישראל מוכיח פעם אחר פעם שהוא מצליח כנגד כל הסיכויים".

קלסטר נמצא כרגע בשלב המיונים לתחרות וזקוק להצבעות ותמיכת הקהל כדי שיוכל לטוס לנורווגיה. "להיות בתחרות בינלאומית כזו ופתאום להגיד להם – "אני מישראל" ייצור כזה אפקט על שאר המשתתפים, שזה לבדו עושה את העבודה. מעבר לזה אני לא צריך להגיד מילה. אם אנחנו מגיעים – זו הבומבה הראשונה. אנשים יישאלו אותי "אתה רוצה להגיד לי שבאת ממדינה קטנטונת והצלחת לזכות מכל העולם במזחלת כלבים בקוטב?". זה מצוין כשזה יקרה!"

אי אפשר לפספס את קלסטר, שמעיד על עצמו שהוא "איש גדול עם זקן אדום". הוא אפילו פתח עמוד פייסבוק התומך בנסיעתו לתחרות תחת הכותרת "ארקטיק אריק – אריק הוויקינגי הישראלי?"

אריק קלסטר (צילום: צילום ביתי)
עם כל המשפוחה | צילום: צילום ביתי
קלסטר עלה לישראל לפני 17 שנים כחייל בודד ודי מהר הכיר את קרן, מי שהיום אשתו. גם היא הייתה חיילת בודדה וביחד הם הקימו משפחה המונה חמישה ילדים: ארבעה בנים – עמיעד, אלדר, שילה והתינוק רא"ם (רוח, אדמה ומים) ובת אחת - קדם, הבת הראשונה מזה 72 שנה במשפחה של אריק. הם מתגוררים באפרת וקלסטר עובד בהייטק, אחרי שעסק בתעשייה הצבאית, במחקר ובטכנולוגיה בעולם המדע והרפואה. קלסטר מספר שהילדים לימדו אותו איך להתמודד עם קושי, ושנקודת המבט החיובית היא מה שמאפשרת לו ללכת לאתגרים כל כך לא שגרתיים. תראו בעצמכם:

המשימה שלקח על עצמו לא פשוטה בכלל. קלסטר צריך להיכנס לכושר שיא ולהיות מסוגל לשלוט במזחלת הרתומה לשישה כלבים בתנאי מזג אוויר קשים. מבחינה פיזית נדרשות המתחרות והמתחרים להיות מסוגלים לרוץ מרחקים ארוכים עם המזחלת ולסחוב אותה גם בעליות. לא קל בכלל.

אתה מגיע בלי ניסיון לתחרות. זה לא מלחיץ אותך?

"לא. מרבית המתמודדים מגיעים בלי ניסיון וזה חלק מהעניין. המארגן של תחרות רצה שזה יהיה ככה, שכל אחת יכול. אני ניגש לאתגר בצורה חיובית מאוד. כך חונכתי וככה גדלתי. זה האני מאמין שלי כל חיי. זה כמו שעליתי לישראל לבד - בלי כלום ובלי כסף, ונראה לי שהסתדרתי מצוין בסופו של דבר. תמיד עשיתי דברים מיוחדים.

כילד שגדל בקנזס שהוא מקום מאוד פראי הייתי בצופים, ב"בוי סקאוטס". כחלק מהפעילויות באזורים הלא מיושבים והטבעיים הגעתי לשבט אינדיאני. נכנסתי להיות חבר של כבוד בשבט. אני, בחור לבן. עד היום יש לי תפקיד בתוך השבט ואני לא יכול לספר עליו אפילו לאשתי. זו נקודה רגישה. אנחנו נשואים כבר 13 שנה והיא עדיין לא יורדת מזה".

כמעט כמו במוסד. איך אתה מתאמן לקראת התחרות? בפעם האחרונה שבדקנו אין בישראל יותר מידי שלג

"אני באופן כללי בכושר ומתאמן בשגרה אבל מאז שנכנסתי לתחרות אני מתאמן אצל מאמן אגרוף מסורתי מרוסיה, שהיה מאמן בינלאומי. מדובר באדם מנוסה שהתחבר לרעיון שלי. הוא ישר אמר לי "אני אכין אותך הכי טוב לארקטיק". אני מרגיש איתו כמו רוקי שנלחם באיוואן דראגו אויבו המושבע. המאמן שלו מאמן אותו בדברים מטורפים ומוזרים, וככה גם המאמן שלי עושה לי. אלו דברים מסורתיים שלא רגילים אליהם בישראל. למשל, אחרי הגשם שירד בסוף השבוע קפצתי לבריכה של מים קפואים".

אריק קלסטר (צילום: צילום ביתי)
עובד קשה | צילום: צילום ביתי

איך הגוף מגיב לקור?

"בגלל הקור הגוף צריך להתחזק בצורה שונה. בקור אנחנו מתפקדים בצורה אחרת וצריך להרגיל את הגוף לטראומות. לכן אני עושה את הדברים האלה. אבל למרות שזה מאתגר אני חושב שכל אחד יכול לעזות את זה".

שאלה שמטרידה אותי היא לגבי הכלבים. הם לא סובלים?

"לא. כל התחרות מאוד מקצועית והכלבים מטופלים בצורה מעולה. זו נקודה שבהחלט חשוב להדגיש. הם גודלו בשביל להיות כלבי מזחלות ואפשר לראות שהם נהנים מהריצה. הם מחכים בשמחה לרכב שיוריד אותם בנקודת הפתיחה של המסלול".

 

"לאף אחד אין מונופול על הציונות"

יכול להיות שקלסטר הבין בזירה הבינלאומית משהו טוב יותר מאיתנו – וזה פשוט להיות נוכחים בלי להסביר כל הזמן כמה ישראל היא מקום נפלא. מבחינתו המסר מועבר בהימצאותו באמצע הרים של שלג עם התשובה המפתיעה "אני מישראל".

אתה עושה את זה בשביל ההסברה הישראלית?

"לא רק, אבל אכפת לי מישראל מאוד וזה היה מניע רציני בהחלטה שלי לנסות להתחרות. אין לאף אחד מהמדינה הנפלאה שלנו מונופול על מה זה ציונות ואיך להציג את מדינת ישראל. אני חושב שאנשים צריכים ללכת עם זה כמה שיותר רחוק. אנחנו כל הזמן מציגים את מדינת ישראל, כל החיים. לפעמים יש לנו במה יותר גדולה ולפעמים היא יותר אישית. אני רואה כל דבר כשליחות. בחרתי להיות פה, אני פה כמעט 20 שנה, ומתנהג כמו שסבא וסבתא של החברים הצעירים שלי התנהגו כשהם עלו לארץ. יש בי התרגשות ואהבה למדינה הנפלאה הזו ולאנשים שבה".

כנראה שלעולים חדשים יש פחות ציניות מאיתנו. מה התגובות שאתה מקבל מאנשים כשאתה מספר להם על התחרות? אולי לשם מתגנבת הציניות?

"התגובות רק חיוביות! אנשים צוחקים. במדינה שלנו אוהבים לצחוק. אבל אחרי הצחוקים, שואלים "אתה רציני? אני חייב לעזור לך!". הצחוק זה צחוק ולא צחוק בזלזול! בכלל, הצחוק זה דבר בריא וטוב. אנחנו צריכים לא לקחת את עצמנו כל כך ברצינות".

קלסטר צריך אתכם. כדי שיוכל להתחרות ולהגשים את חלומו, עליו להיכנס לרשימת המתמודדים וזאת באמצעות תמיכה ציבורית - על-ידי הצבעה אינטרנטית שכל אחת ואחד מכם יכול לעשות. ישראל נמצאת בקטגוריה עם עוד מאות מדינות ואריק חייב לקבל לפחות 40 אלף הצבעות כדי להתחרות. אם תשאלו אותנו היעד הזה ריאלי בהחלט, ואנחנו מחכים לדבר איתו אחרי שיחזור מהתחרות שמח וטוב לב, ואולי אפילו במקום הראשון.

"כדי לזכות אני צריך מספיק קולות שיביאו אותי למקום ראשון. התחרות בנויה כך שישנן מדינות שעומדות בפני עצמן, כמו ארצות הברית ורוסיה, אבל ישראל נמצאת בקטגוריה שנקראת "שאר העולם", מה שאומר שישראל כרגע מתמודדת נגד מדינות כמו איראן, וייטנאם, מונגוליה, אפריקה ועוד. בקטגוריה של "שאר העולם" אני כרגע מספר 8 ואני צריך להיות מקום ראשון".

היכנסו לכאן והצביעו לאריק דרך פרופיל הפייסבוק שלכם. קליק קטן שיכול לשנות הרבה.

קרדיט סרטון: אבי אבלו 

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם בחו"ל.