בפרק הראשון של "קולות מהמזרח התיכון" יובל חקלאי סיפר לכם על המצב האמיתי בישראל בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. זאת אומרת, המצב כפי שהוא רואה אותו – אבסורדי, מעט מטופש ובעיקר מבדר. אחרי שחקלאי סיפר על השותפים שלא מסתדרים בדירה הקטנטנה שהם חולקים (ישראל ופלסטין כמובן) הוא מוציא לאוויר העולם את הפרק השני בסדרת הסרטונים ההומוריסטיים, שצוחקים על כל מה שאסור לצחוק עליו. "הפרק הפעם עוסק בתקשורת העולמית, וספציפית בשאלה האם הסיקור האינטנסיבי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני מסייע לאלה שאשכרה גרים פה", מספר לנו חקלאי.

את העובדה שכלי התקשורת הבינלאומיים לא תמיד מעניקים דיווח מדוייק על המתרחש בישראל, אתם כבר יודעים. הביקורת עליהם נשמעת כמעט בכל פיגוע או אירוע טרור שמתרחש בישראל, כאשר מתגלה התמונה המעוותת שמוצגת לשאר אזרחי העולם. "בגדול, אני חושב שכוונתם טובה" אומר חקלאי, "נראה לי שהם מרגישים שהם מצילים את העולם, אבל כל מה שהם בעצם גורמים פה זה לתדלוק יתר של הסכסוך ולהגדלת חוסר האמון בין הצדדים".

אתה חושב שהסיקור המוגזם פוגע בנו?

"לא יודע, אבל יש לי תחושה שאם יניחו קצת לסיקור של הסכסוך הזה - רק טוב ייצא לכל הצדדים".

ולמה יש בעיה בסיקור לדעתך?

"הרבה פעמים כתבים מבחוץ מנסים לשפוט דברים שקורים כאן בכלים ובמערכת ערכים ונורמות שמגיעים מארצות המוצא שלהם, ואז באמת דברים נראים פה קצת נוראים".

אבל אלו הכלים שיש להם

"נכון. מצד אחד זה דבר די טבעי לעשות, אבל מהצד השני זה גם די מתנשא ופטרוני - המזרח התיכון הוא לא אירופה, על כל המשתמע מכך. החיים פה לא קלים, ונעשים פה דברים שהם למרבה הצער הכרחיים, אבל נראים קשים מהצד. מה לעשות, זאת המציאות שיש כאן".

צילום: וסילי שפרגה

בימוי: ניב גת

עריכת אפטר: רונן אמינוף

כתיבה: יובל חקלאי

>> אוהבים את ישראל?

>> הישראלים שמתנדבים בשכונה הכי ענייה בעולם