ג'סי אוזרייט היא רופאת כליות בת 34 המתגוררת בפריז, אשר סיימה לאחרונה שהות בת שבוע בישראל. במהלך הביקור כאן בדקה אוזרייט אפשרויות תעסוקה בבתי חולים שונים בארץ. היא החלה להתעניין במעבר לישראל לאחר סדרת הפיגועים שהכתה בפריז בשנתיים האחרונות. "בזמן הפיגוע בבטקלאן הייתי במשמרת בבית החולים וטיפלתי בפצועים שהגיעו", היא נזכרת. "אז גמלה בי ההחלטה לשנות משהו בחיים. כבר השבוע נפגשתי עם גורמים בכירים באחד מבתי החולים בארץ במטרה לבחון את הצטרפותיו אליו ובמקביל התחלתי ללמוד עברית. אפילו בדקתי אפשרויות מגורים בתל-אביב.

רופאים באים לישראל (צילום: דרור סיתהכל)
הרופאים הצרפתים בכנס | צילום: דרור סיתהכל
גם מליאבל טואטי, רופאה אנדוקרינולוגית בת 31 מצרפת, מציינת את הפיגועים בפריז כגורם משמעותי בהחלטתה לעלות לישראל בפברואר האחרון. "שנים פחדתי לממש את הרצון לגור בישראל בגלל הפיגועים פה", היא מספרת, "אבל הפיגועים בפריז הבהירו לי שגם בצרפת לא בטוח - ועדיף להיות איפה שהלב". בימים אלה מתמקדת מליאבל במציאת עבודה. היא מוכרת כרופאה בארץ, וצריכה לעבור התמחות בתחום האנדוקרינולוגיה.

רופאים באים לישראל (צילום: באדיבות המצולמת)
ג'סי אוזרייט, רופאת כליות | צילום: באדיבות המצולמת
ג'סי ומליאבל אינן מקרים בודדים. יותר מ-171 רופאות, רופאים, אחים ואחיות מצרפת הביעו במהלך שנת 2016 את רצונם לעלות לישראל ולעבוד במקצוע הרפואה בארץ. הם יצטרפו ככל הנראה ל-56 רופאות ורופאים שכבר עלו לארץ. אמנם קיימת ירידה של כ-25% בכמות העולים מצרפת בשנה האחרונה לעומת השנתיים האחרונות, אך דווקא קהילת הרופאים הצרפתים הפתיעה, כשרשמה ביקוש שיא במספר הבקשות של אנשי רפואה יהודים לעלות לישראל.

רופאים באים לישראל (צילום: באדיבות המצולמת)
מליאבל טואטי, אנדוקרינולוגית | צילום: באדיבות המצולמת
בשל הביקוש הגבוה, הוקם בישראל מיזם בשם "עולים מדיקל" שמטרתו סיוע לרופאות ולרופאים הצרפתים שמגיעים לכאן. במסגרת הפרויקט מאוגדים גורמים במערכת הבריאות, במשרד העלייה והקליטה ובקרב ארגונים חברתיים וקרנות, שעוזרים לעובדי מקצועות הרפואה מצרפת לעלות לארץ ולהשתלב במערכת הבריאות בצורה טובה.

מטעם הנהלת המיזם נמסר כי ההיענות של הרופאים מצרפת הפתיעה אותם. בתוך שבעה חודשים בלבד מספר הפניות מאנשי הרפואה שהתקבלו היה גדול פי שלושה מההערכות המוקדמות. בין הפונים, 162 רופאות ורופאים, מתוכם 60% מומחים ו-40% רופאים כלליים ורופאי משפחה, 36 אחים ואחיות ו- 29 מתמחות ומתמחים המעוניינים להשלים את הסטאז' בישראל.

ביה"ח בילינסון (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי, חדשות)
בית החולים בילינסון בפתח-תקווה. צריכים להתרגל | צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי, חדשות
היום מתקיים כנס עם מעסיקים שונים במערכת הבריאות, כדי לסייע לעולים החדשים למצוא עבודה ולהישאר כאן. המיזם מנוהל על-ידי "גבהים", היא עמותת בת של קרן רש"י, המסייעת לעולים בעלי השכלה וניסיון תעסוקתי להשתלב באופן מיטבי בשוק התעסוקה והיזמות הישראלי. כמו כן עמותת האקדמאים הצרפתים Israel AEEGE מנהלת את המיזם לצידה. גלי שחר, מנכ"לית גבהים מסרה לנו כי "עלייה ושילוב של עובדי רפואה מחו"ל בישראל מהווה מצב בו כל הצדדים מרוויחים. כדי שהשילוב הזה יצליח, חשוב לא רק לקרוא לרופאים היהודים לעלות אלא גם לספק להם את רשת התמיכה הנדרשת וללוות אותם בתהליך הקליטה. הביקוש הגבוה שאנחנו מקבלים לליווי כזה מעורר אופטימיות לגבי האטרקטיביות של ישראל בעיני עובדי רפואה בחו"ל והיכולת של כל גופי הקליטה והרפואה בישראל לשלב זרועות בקליטה מוצלחת".

>> ממשיכים לעקוב בפייסבוק!