תחרות פרסים בינלאומית, Shorty Awards, התקיימה במוצאי שבת בפעם הראשונה בישראל מטעם ארגוןVibe Israel. ליוצר הרשת המשפיע בישראל נבחר קותימן, שיצירותיו מוכרות בעולם כולו - ובעיקר הפרוייקט האיכותי עם פרינסס שואו. וניה היימן שנמצא כיום בניו-יורק ועושה חיל (למשל עם הקליפ המהפנט ללהקת קולדפליי) נבחר ליוצר הרשת הישראלי המשפיע בחו"ל. בפרס על מפעל חיים זכו ליטל מייזל ועדי פרימרמן, על הליפ סינק שכבש את הרשת לפני יותר מעשור, ובפרס היוצר הישראלי המשפיע מתחת לגיל 18 זכה רועי עדין.

פורמט התחרות נוצר בניו יורק והוא היווה השראה לטקס הפרסים הישראלי שנקרא Shorty Stories Tel Aviv. בערב המיוחד התכנסו הכוכבים הישראלים כשלצידם כוכבי רשת בינלאומיים דוגמת תומס סנדרס, אחריו עוקבים יותר מ-10 מיליון גולשים מרחבי העולם, שרה הופקינס (שהעלתה תיעוד קורע מים המלח) ואליזבת' יקובנקו. הכוכבים האמריקאים דיווחו לעוקבים ברשתות החברתיות על הביקור בישראל ופרגנו מכל הלב לחומוס ולבוץ בים המלח. לא ביחד כמובן.

בין המועמדים הישראלים המוכשרים, המספקים לנו תכנים נשכניים, מקוריים ומרעננים, מצאנו את ערוץ הכיבוד, יוצרי שרוטונים, תום יער, יותם פרל, אשלי ווקסמן בקשי ועוד מוכשרות ומוכשרים שהצליחו לפצח את מילת הקסם "וויראליות". 

אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
רועי עדין מקבל פרס כיוצר הרשת המשפיע מתחת לגיל 18 | צילום: שני צדיקריו
הארגון העומד מאחורי האירוע המושקע הוא כאמור Vibe Israel שמוביל יוזמות לחיזוק המותג "ישראל" בעולם. יש לציין שלהפקתו נרתמו גופים נוספים ביניהם פועלים יאנג, טינק, פיוזטי, אל על ויקב תבור. ב-Vibe Israel פועלים לשינוי השיח העולמי על ישראל, מקונוטציות של קונפליקט מדיני למחשבות על חדשנות, יצירתיות ויזמות. באמצעות סרטונים קצרים, קליפים מוזיקליים ומגוון דרכים יצירתיות וחדשניות – היוצרות והיוצרים השונים מראים פנים אחרות של מדינת ישראל. יצירתם היא למעשה פתיחת ערוצי תקשורת חדשים בין ישראל לעולם, המבוססים על תחומי עניין משותפים, אשר מייצרים נראות לעשייה ישראלית מקורית ברמה בינלאומית.

אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
דור מוסקל וניב מג'ר מקבלים את הפרס בשם וניה היימן, שבניו-יורק | צילום: שני צדיקריו

היום ברור כי הסברה טובה היא לא רק זו העוסקת בקונפליקט בו ישראל מצויה עם הפלסטינים, אלא גם ואולי בעיקר באמצעות הצגת פניה היפות של המדינה. חיזוק הקשרים התרבותיים של ישראל היא זירת עשייה משמעותית מאוד המבוצעת בעיקר בחו"ל וכן מאחורי הקלעים על-ידי משרד החוץ הישראלי, ומשפיעה מאוד על תדמית ישראל ולמותג שהוא ישראל.

אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
נועה פילטר, תכל'ס - רועי מישר ולירון אטיה וגדי וילצ'רסקי | צילום: שני צדיקריו

אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
מעל 300 מוזמנות ומוזמנים מהארץ והעולם בטקס | צילום: שני צדיקריו

גרג גלאנט, מנכ"ל ומייסד טקס פרסי השורטי בניו יורק אמר כי: "אנחנו מתרגשים להפיק את האירוע הראשון שלנו מחוץ לארה"ב, ובמיוחד כאן בישראל, שיש בה כל כך הרבה יוצרי תוכן מוכשרים".

ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית Vibe Israel הוסיפה כי: "היצירתיות שמאפיינת את הזוכים הערב – הרוח, היוזמה והביצוע, כל אלו הופכים אותם לנציגים של הרוח היצירתית הישראלית, וללא ספק הם מהווים גם שגרירים נהדרים של ישראל בעולם. אנחנו מכירים בפוטנציאל העצום הטמון היום בניו מדיה ככלי משלים להעברת מסרים חיוביים על היתרונות היחסיים של ישראל, וממנפים פוטנציאל זה כדי להגיע לעשרות מיליוני אנשים הנמצאים במדיה זו, בדגש על הדור הצעיר". לנדאו הוסיפה כי השאיפה היא להפוך את הטקס המגניב לאירוע שנתי ואנחנו כבר מחכים לשנה הבאה.

אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
ג'ואנה לנדאו עם אשלי ווקסמן-בקשי (בקשי דקשי, אוהבים אותך) | צילום: שני צדיקריו
אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
שגיא ברייטמן שעושה ביטבוקס מעולה שמופץ בעיקר בארה"ב | צילום: שני צדיקריו
אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
גם ענת הראל הגיעה | צילום: שני צדיקריו
אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
תום יער. הפעם בלי פילטר של כלבלב | צילום: שני צדיקריו
אירוע וויב ישראל (צילום: שני צדיקריו)
יואב ולאון יוצאים מהארון | צילום: שני צדיקריו

>> אנחנו מחכים לכם בפייסבוק
>> והנה עוד דוגמה להסברה קצת אחרת