המלחמה על תדמית ישראל בעולם מתנהלת ברשתות החברתיות ללא הפסקות אש. ארגונים ישראלים ובינלאומיים פועלים למען ישראל כדי להשפיע על דעת הקהל ולתקן את הסיקור המוטה של התקשורת העולמית וארגוני החרם.

גם הארגון (TIP (The Israel Project פועל ללא לאות כדי לספר את האמת על ישראל. הארגון ניצב כבר למעלה מעשור בחזית ההסברה הישראלית ועובד מול כתבים זרים ומעצבי דעת הקהל העולמית, במטרה להשפיע על האופן בו מסוקרת ישראל בזירה הבינלאומית. "בשנים האחרונות ניתן דגש בארגון על העבודה ברשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, מתוך הבנה שמרבית צריכת החדשות כיום נעשית אונליין או דרך הנייד", הם אומרים.

אמש העלו בעמוד הפייסבוק של TIP סרטון הסברה שכבר זכה לעשרות אלפי צפיות ולמעל 5,000 שיתופים, אשר בא בתגובה לוידאו שהועלה על-ידי ערוץ האינטרנט של רשת אל ג'זירה, +AJ

(צילום מסך מתוך אתר AJ+ הבוקר)

"למעלה מחמישה מיליון בני אדם צפו בסרטון השקרי של אל ג'זירה בתוך פחות מיממה ולכן היה חשוב לנו לחשוף את השקרים עליהם מתבסס הסרטון", נמסר מ-TIP. ניתן לראות בסרטון שלהם "עובדות" על ישראל, כמו למשל הטענה שערביי ישראל לא מקבלים זכויות שוות כשאר האזרחים במדינה. "הרבה מגזרים בישראל מרגישים ומתלוננים שהם מקופחים אבל הטענה כי הזכויות אינן שוות היא שקרית. יתרה מכך, ערביי ישראל נהנים מזכויות ומחופש גדול יותר מכל אחיהם במדינות ערב השכנות" אמרו בארגון.

עוד הוסיפו כי "בסרטון של אל ג'זירה נטען כי הפלסטינים לא זוכים כלל לייצוג פוליטי, אולם מדובר בטענה מגוחכת, שכן הפלסטינים עצמם הם אלו שבחרו בשלטון חמאס בעזה בבחירות בשנת 2006 והם אלו שבחרו במחמוד עבאס לנשיאות הרשות הפלסטינית בשנה שלפני כן.

בנוסף נטען בסרטון המקורי כי ערבים שנשארו בישראל לאחר מלחמת העצמאות קיבלו אזרחות מהמדינה רק בשנת 1967 לאחר מלחמת ששת הימים, אולם האמת היא שערביי ישראל קיבלו אזרחות ואת הזכות להצביע בבחירות בישראל כבר בשנת 1949. אפילו יוצרי הסרט באל ג'זירה הודו שהם טעו והטעו את צופיהם, כאשר הם כתבו תגובה קצרה בשרשור התגובות לסרטון, אבל הם לא טרחו לשנות את הסרטון או לפחות למחוק את החלק שבו הם בעצמם מודים בטעותם", חשף בפנינו הארגון את האמת המטרידה.

(צילום מסך מתוך סרטון התגובה של TIP)

"ברשתות החברתיות מתנהלת מלחמה של ממש על בסיס יומי, במסגרתה מעלים גורמים אנטי-ישראלים סרטונים שמציגים את ישראל בצורה מעוותת ושקרית. "המטרה שלנו היא לא רק ליצור תוכן חיובי על ישראל, ויש הרבה דוגמאות, אלא גם לדעת מתי לסתור ולחשוף בפומבי את השקרים, שלצערנו זוכים לתהודה רבה" הוסיפו ב-TIP.

"זירת ההסברה היום היא רב מימדית. אם בעבר הספיקה העבודה הישירה מול הכתבים או העורכים שדיווחו על ישראל, היום חשוב גם במקביל לתת את הדגש על הרשתות החברתיות, שם כל משתמש יכול לשתף, להעביר ולהעצים חומרים שרצים ברשת. אנחנו חייבים להיות על המשמר ולוודא שיהיה מי שיחשוף את השקרים שנאמרים על ישראל ובמקביל להפיץ לא פחות חומרים שמראים את ישראל במלוא תפארתה - ויש לנו הרבה במה להתגאות" סיכמו בארגון. 

>> לעמוד הפייסבוק של Love Israel באנגלית לחצו כאן