ראשת האופוזיציה השוודית, אנה קינברג-בטרה הגיעה אמש (ב') לביקור ראשון בכנסת, ונפגשה עם ראש קבוצת הידידות הבינפרלמנטרית ישראל-שוודיה, ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני), ועם חברי הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) ואמיר אוחנה (הליכוד). לדברי קינברג-בטרה, טרם יציאתה לישראל היא שוחחה עם שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסטרום, אשר ביקשה להעביר מסר לפיו היא מתנגדת לתנועת ה-BDS ולחרמות על ישראל.

המסר מעורר הפתעה בשל העובדה שוולסטרום ידועה כמי שטענה לא אחת כנגד ישראל והתבטאה באמירות שנויות במחלוקת בעבר. כך למשל הצביעה על קשר בין התסכול של הפלסטינים לארגון הטרור העולמי דאעש וכן דרשה לחקור האם ישראל הוציאה להורג פלסטינים ללא משפט.

משרד החוץ הגיב בזמנו בחריפות ואמר כי "דבריה של וולסטרום מצביעים על כך שאינה מבינה את המתרחש באזורנו וככל הנראה אינה מודעת למצב הקשה שבו חשופים אזרחי ישראל לסכנה מתמדת של התקפות טרור רצחניות. לאור העמדות המזיקות וחסרות הבסיס של השרה השוודית, הוציאה עצמה שוודיה, בעתיד הנראה לעין, מכל תפקיד או שמץ של תפקיד באשר ליחסי ישראל והפלסטינים".

לאור דבריה המפתיעים של ראשת האופוזיציה, הגיבו חברי קבוצת הידידות הבינפרלמנטרית והדגישו את פעילותה השלילית של תנועת החרם על ישראל. ח"כ בן-ראובן אמר כי "ישראלים שרואים את תנועת ה-BDS באירופה, ובשוודיה בפרט, נרתעים ומסתגרים. לכן יש צורך בתמיכה ולא בהפעלת לחץ". עם זאת הוסיף כי ישמח לפתח שיתופי פעולה בין הכנסת לפרלמנט השוודי. ח"כ סתיו שפיר ציינה כי תנועת ה-BDS פוגעת בקידום פתרון שתי המדינות. ח"כ אוחנה הוסיף בקשר לסכסוך הישראלי פלסטיני כי "אנחנו רוצים שלום וצריכים שלום, אך אינני מאמין שיש פרטנר לכך".

>> לאב איזראל - גם בפייסבוק!
>> תומכת מפתיעה לישראל