סערת הפייסבוק וההסתה האנטי-ישראלית לא שוככת: אחרי שהשר גלעד ארדן יצא באמירה כי חלק מדם הנרצחים בפיגועים על ידיה של פייסבוק, בשל הימצאותם של תכנים מסיתים על גבי הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק הגיבה והזכירה כי הם "מקיימים דיאלוג קבוע" לניטור העמודים הללו. תגובות רבות לאמירה ולהשלכותיה הופיעו בכלי התקשורת וגם החזרת הכדור לארדן בבקשה שייטפל בנושא באמצעות המשטרה. ארגונים ישראליים כגון "שורת הדין" פועלים באפיקים המשפטיים לטיפול בתופעה, אך לצערנו לא נראה כי אנו קרובים לסיומה. 

לצד ההסתה בפייסבוק, מתקיימת הסתה קשה וקריאות לרצח ישראלים גם ברשת האינסטגרם. הרשת, שהתכנים בה ממוינים לפי תגיות (האשטגים#) מאפשרת הצצה לתגיות שליליות מאוד כגון Kill Israel, Israhell וכדומה.

עידו דניאל, ראש התכנית למאבק באנטישמיות (ISCA) בהתאחדות הסטודנטים בישראל ומי שעוסק בתכנים המסיתים באינסטגרם באופן יום-יומי מוסר לנו כי: "לצערי הדברים המוצגים בכתבה אינם חדשים לי והסתה אינטרנטית מהסוג הזה היא עניין שהסטודנטיות והסטודנטים בתכנית שלנו מתמודדים איתו מדי יום. בשנת 2015 לבדה התכנית הגישה כ-4,468 תלונות לאינסטגרם בגין אנטישמיות, שרק כשליש מהן טופלו והוסרו. עם זאת, חשוב לציין כי מתחילת 2016 נעשה כיוון שינוי משמעותי בנושא, וכיום מרבית מהפוסטים והחשבונות המסיתים שאנו מתלוננים עליהם אכן מוסרים".

יחד עם זאת דניאל מציין כי הקושי נמצא בכך שנפתחים עמודים חדשים חדשות לבקרים וכי הדרך לטיפול מלא ויסודי בתופעה - עוד ארוכה. 

 

 

התמונות נלקחו מהאשאגים הבאים:

#killisrael

#fuckisrael

#dieisrael

#freepalestine

#israhell

 >> אנחנו דואגים לישראל גם בפייסבוק