לאחר הצלחתו של חלק א' של הפרויקט שלנו, גם השבוע כולנו ממשיכים לתמוך בישראל ולעמוד ביחד כנגד התעמולה האנטי-ישראלית שמתרחשת בעיקר ברשתות החברתיות. אי אפשר להפריז בכוחו של הפייסבוק, אז הצטרפו אלינו ועקבו אחר עוד חמישה עמודי הסברה מצוינים, שכל אחד מהם נותן זווית קצת אחרת לתמונה המורכבת של מערך הדיפלומטיה הציבורית. 

Israel Experience | כ-4,500 עוקבים

"'החוויה הישראלית' היא חברה לתיירות חינוכית וערכית שהוקמה בשנת 1958, מיסודה של הסוכנות היהודית בארץ ישראל. מדי שנה, החוויה הישראלית מביאה כ-30,000 יהודים מרחבי העולם לטיולים בישראל, במטרה לחשוף את המשתתפים לישראל אחרת. התכניות מעניקות למשתתפים חוויה משמעותית, ומקדמות את השיח בין יהדות התפוצות לישראל. השתתפות בתכנית כזאת גורמת לשינוי של ממש בחיי החניכים, אשר לחלקם לא הייתה היכרות עם ישראל קודם לכן. עמוד הפייסבוק של 'החוויה הישראלית' משמש גם כעמוד הסברתי, שמנסה להרחיב את הידע על ישראל בקרב הגולשים ובכך לתרום למאמץ ההסברה הישראלי". מירי ברוך ומיכל וייסבלאי, מנהלות האתר

 

ישראל שלי | למעלה מ-150,000 עוקבים

"'ישראל שלי' היא תנועה ציונית-לאומית ששמה לעצמה למטרה להגביר את הגאווה הציונית בארץ ובחו"ל ולהפיץ אותה. במסגרת הפעילות, חשוב לנו מאוד להציג את ישראל באור חיובי ולהראות את כל הטוב שיש פה: עזרה הדדית של האזרחים זה לזה, יוזמות התנדבותיות, תוצרת חקלאית משובחת, ארץ יפיפייה ועוד. עמוד הפייסבוק של התנועה מונה למעלה מ-150,000 עוקבים, והוא מהווה במה ליצירת קמפיינים נגד ארגוני BDS, בין השאר. אנחנו מבקשים מהגולשים להירתם כשאנחנו מזהים עוולות נגד ישראל, ובמיוחד בימים כאלה, שבהם ארגוני BDS מכפישים את ישראל בכל מקום בעולם, חשוב לנו להראות שיש לנו עם נפלא. לא ניתן לאף גורם להציג אותו אחרת". שרה העצני-כהן, יו"ר התנועה

 

Israel Under Fire | למעלה מ-80,000 עוקבים

"העמוד הוקם בשנת 2012, בתחילת מבצע עמוד ענן. המטרה לשמה הוקם הייתה להעלות את המודעות למתקפת הטרור הפלסטינית על ישראל, כמו גם לאגד את המסר הלאומי של משרדי הממשלה, דובר צה"ל ארגוני הסברה, מתנדבים וסטודנטים. בצוק איתן, צבר העמוד פופולאריות גוברת, כשעדכן באופן שוטף על ירי הרקטות, וכך צבר פופולאריות בישראל ובעולם והעלה את המודעות לאשר מתרחש בעורף הישראלי. מיליונים נחשפו אליו, וההאשטאג IsraelUnderFire נבחר לאחד מעשרת האשטאגים של שנת 2014 על ידי מגזין טיים. גם היום, העמוד ממשיך לקחת חלק במאמץ ההסברתי". יאיר אדי פריימן, מנהל דיפלומטיה ציבורית במשרד ראש הממשלה

 

Hananya Naftali | כ-49,500 עוקבים

"אחרי מבצע צוק איתן, שבו לקחתי חלק כטנקיסט בחטיבה 188, התחלתי לעסוק בהסברה בעמוד הפייסבוק שלי. זאת, מפני שכאב לי לראות את כל השקרים שנאמרים בתקשורת העולמית, שלא מזכירים בכלל את מה שקורה בשטח. החלטתי להסביר את מה שקרה במבצע בתור מי שהיה בפנים וראה את מה שמעטים ראו. "המטרה של הדף היא להוות שופר לאמת. אני מעלה אליו סרטונים שערכתי, קצרים ככל הניתן וכאלה שמספקים מידע חיוני, ותמונות הסברתיות - מהנוף הישראלי ועד סיפורים מרגשים. כמו כן, אני נוהג לשתף פוסטים על החיים שלי כישראלי". חנניה נפתלי

 

 הליגה נגד השמצה - ישראל | כ-2,700 עוקבים

"'הליגה נגד השמצה' הוא הארגון הוותיק והמוביל להגנה על חירותם של יהודים באשר הם ועל ביטחונם, לתמיכה בישראל, למניעת אפליה וגזענות נגד כל המגזרים ולהבטחת זכויות אזרח לכל. המטה הראשי של הארגון ממוקם בניו יורק, והמשרד הישראלי, שקיים מאז 1976, פעיל בכמה מישורים, כמו אירוח משלחות מחו"ל המגיעות כדי להכיר את מציאות החיים בארץ מעבר למה שמשתקף בעיתונות; הפעלת תכניות חינוכיות בבתי ספר בארץ למניעת גזענות בקרב ילדים ונוער; ומעקב וניטור אחר אנטישמיות בעולם הערבי; והרצאות בנושא אנטישמיות גלובלי. מייצגי העמוד

>> חלק א' של הפרויקט
>> היי! גם לנו יש עמוד הסברה בפייסבוק