יותר מ-400 סטודנטיות וסטודנטים ישראלים-אמריקאים התכנסו בסוף השבוע שעבר בלוס אנג'לס במטרה לרכוש כלים שיסייעו להם להילחם באנטישמיות הגואה בארה"ב ובתנועות החרם שממשיכות לפעול בקמפוסים. הסטודנטים הלוקחים חלק בתכנית "משלנו - תכנית מנהיגות הסטודנטים של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC)" השתתפו בסמינר באורך שלושה ימים שהתקיים במלון "שרתון לוס אנג'לס" במהלכו קיבלו ידע והתנסו בהתמודדות נכונה עם גילויים אנטישמיים וכן עם ה-BDS.

"כסטודנטית באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שנחשבת לאוניברסיטה הציבורית הטובה בעולם", מספרת הדר פרקש, שמתגוררת עם משפחתה בלוס אנג'לס, "אני מתמודדת יום יום עם האשמות נגד ישראל. הקמפוס, ויכול להיות שבהנהלת האוניברסיטה לא יאהבו לשמוע את זה, הפך בשנים האחרונות לשדה קרב. יום יום חבריי ואני יוצאים למלחמה על שמה הטוב של מדינת ישראל".

במהלך הכנס חקרו הסטודנטים את הזהות המורכבת והמשתנה שלהם, שיכולה להתאים עצמה לסיטואציה בה הם נמצאים, הם קיבלו כלים שיחזקו אצם ערכים של מנהיגות ויזמות ועודדו ליצור פעילויות פרו-ישראליות במקפוס. כמו כן, לא נשכח המאבק בתנועות ה-BDS שפועלות בקמפובים ללא לאות. הסטודנטים דנו בתופעות אנטי ישראליות שפגשו בקמפוסים ופרקו קצת מהעומס שיש היום בטייטל "סטודנט ישראלי-אמריקאי". תכנית המנהיגות "משלנו" מחברת סטודנטיות וסטודנטים המגיעים מ-35 אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב - החל בבוסטון במזרח ועד קליפורניה במערב. מניו אורלינס בדרום ועד לטורונטו, קנדה, בצפון. 

סטודנטים נאבקים באנטישמיות (צילום: Moshe Elgrably Photography)
יותר מ-400 סטודנטיות וסטודנטים | צילום: Moshe Elgrably Photography
פרקש לוקחת חלק במפגשים של "משלנו" לאורך השנה והם עבורה "קרקע בטוחה והפוגות קצרות בין קרב לקרב", היא מתארת. "זה כמו לחזור הביתה לסופ"ש קצר אחרי שבוע קשה בשטח. את עושה מקלחת זריזה, פוגשת את החברים מהר, אוכלת במבה ושותה קולה ומחבקת חזק חזק את ההורים והמשפחה. אחר כך את צריכה לחזור לזירת ההתנצחות בכוחות מחודשים", מספרת פרקש.

"אבל אי אפשר רק לנוח בקפיצה הזו הביתה. צריך לכבס את המדים, לצחצח נעליים, לשפצ"ר את הכומתה ולהתכונן לקרב הבא. זה מה שעשיתי בסמינר. ביליתי את סוף השבוע בלוס אנג'לס עם  חבריי לנשק, החלפנו מור"קים ובעיקר ברחנו ביחד מהשיגעון שיש נגד ישראל, אל מציאות שתזכיר לי בשביל מי ובשביל מה אני נלחמת", היא מוסיפה. 

מלחמתה של פרקש אינה פשוטה. בשעה שסטודנטים יהודים רבים עושים את הבחירה הקלה ומחזיקים בעמדות אנטי ישראליות ואנטי ציוניות, היא וחבריה מרימים את המורל ומתחזקים ביחד.

"השיח סביב הקמפוסים מתמקד באתגרים של אפתיות, ניתוק הדור הצעיר של הקהילה היהודית מישראל, וניתוק מהזהות היהודית", טוען שהם ניקולט, מנכ"ל IAC. ""משלנו", תכנית הסטודנטים של ה-IAC היא התשובה הטבעית לכל האתגרים הללו. הסטודנטים הישראלים-אמריקאים הופכים לגשר חי בתוך הקהילה היהודית באופן אורגני ויעיל המחבר בין הקהילה היהודית למדינת ישראל. העתיד שלנו נמצא בדור הצעיר ואנו מתכוונים להגדיל אף יותר את השפעת התכנית".

סטודנטים נאבקים באנטישמיות (צילום: Moshe Elgrably Photography)
מכירים את התמונה מהצד הישראלי ומהצד האמריקאי | צילום: Moshe Elgrably Photography