פעמים רבות שמענו על הבידוד הבינלאומי בו ישראל שרויה, ועל המצב הבינלאומי הרגיש שקיים ביחסים שלנו עם מדינות אחרות. אלא שקיים פער גדול בין התדמית הזו לבין המצב בפועל.

העובדות מוכיחות כי מדינת ישראל מחוזרת יותר מכל מדינה אחרת, אולי למעט ארצות-הברית. באינפוגרפיקות הבאות תוכלו לראות את כמויות הביקורים הרשמיים בישראל בשלוש השנים האחרונות.

הנתונים מחולקים לפי יבשות וכמעט בכולן ניתן לראות כי מספר הביקורים הרשמיים רק הלך וגדל. לכך תוסיפו את הביקורים הלא רשמיים, ששיעורם גדול הרבה יותר, ותיווכחו שהשמועות על בידוד מדיני הן עורבא פרח.

ניתן לראות כי ידידתנו הטובה ביותר, ארצות הברית, רק מעלה את כמות הביקורים הרשמיים פה. ישנה קפיצה משמעותית של ביקורים בשנת 2015 מאשר השנים הקודמות לה, ובמיוחד בולטת הגעתם של חברי וחברות הקונגרס האמריקאי. כמו כן מדובר גם בביקורים שהגיעו אלינו מקנדה. 


אירופה היא שיאנית הביקורים. בעיקר בולטים המספרים המרשימים בביקורי ראשי ממשלות ונשיאים. אין ספק כי מדינות אירופה הוכיחו את התעניינותן בישראל כאשר מעל 450 אח"מים אירופאים הגיעו לכאן בשלוש השנים האחרונות. תחשבו על ההשפעה של כל אחד מהם כאשר הוא מגיע בחזרה למדינתו המקורית.

 

במדינות אסיה ואירו-אסיה הכמות נשארה די זהה. האסייאתים מאוד אוהבים להגיע לכאן, בעיקר כדי לחזק קשרי מסחר וכלכלה. בגוש מדינות אלה נכללותבין השאר רוסיה, אוקראינה, אזרביג'אן, גיאורגיה ועוד. 

 

בביקורים שמגיעים אלינו ממדינות יבשת אפריקה הרחוקה - רואים בבירור עלייה בשנים 2014-2015 כאשר בשנת 2015 הגיעו בעיקר שרים וסגני שרים מהמדינות השונות לישראל. 

 

אמריקה הלטינית: בקרב המדינות דוברות הספרדית והפורטוגזית, ניתן לראות ירידה ואז עלייה בכמות הביקורים בשלוש השנים האחרונות. ארגנטינה, ונצואלה, צ'ילה, פרו, קובה ועוד מדינות שדומות לנו מבחינת החום האנושי והחום האקלימי, הגיעו בכמות של עשרות אח"מים בסך הכל - ויגיעו בכמויות מכובדות גם השנה. 

 

מדינות המזרח התיכון הערביות מגיעות אלינו באופן טבעי - בכמות נמוכה יחסית. יחד איתן ניתן לראות ביקורים של ארגונים וגופים בינלאומיים רשמיים שאינם מדינות. אמנם כמות הביקורים ירדה בשנים האחרונות, אך אין ספק כי מדובר בזירה מאתגרת מאוד - בה כל ביקור מאוד משמעותי ומשפיע.

 

בסיכום כללי של שלוש השנים האחרונות ניתן לומר כי קיימת עלייה בכמות הביקורים בישראל, ואם ואם לא עלייה אז שמירה על הכמות או ירידה מינורית. בשנת 2015 הייתה קפיצה מהשנים הקודמות מעל 315 ביקורים רשמיים התקיימו פה.

הביקורים התקיימו למרות אילוצים שונים שנגעו לחלק מהמדינות כגון בחירות, משברים ושינויים בהרכבי ההנהגות. כמו כן חשוב לזכור את המשמעות שיש לכל ביקור כזה, כיוון שלראות את ישראל בעיניים, לפגוש את האנשים, להנות מהאוכל, הנופים והאירוח המושקע - בהחלט מחזקים את הקשרים שלנו עם מקבלות ומקבלי ההחלטות בעולם.

שתפו את הכתבה עם חבריכם מהארץ ומחו"ל - יש לנו על מה להתגאות כאשר ההתעניינות הבינלאומית הרשמית בנו רק הולכת וגוברת.

תודה רבה לסטודיו mako על העיצוב וכן לאגף אורחים רשמיים ואגף ארגונים בינלאומיים במשרד החוץ על הנתונים.

>> עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו - באנגלית!