תחרות סרטונים זוכים ביחד (צילום: שרון מרקס אלטשולר)
הזוכה במקום השני - יהושע פליישר עם צוות השופטים שלמה בלס, הלל פולד ואבי אבלו | צילום: שרון מרקס אלטשולר
בתחילת השבוע התקיים במגדל דוד בירושלים באווירה חגיגית ומרגשת אירוע הסיום והכרזת הזוכים של תחרות סרטוני ההסברה הראשונה שנערכה אי פעם בישראל. התחרות, ביוזמת אתר ההסברה הבינלאומי Israel Video Network וקרן מילשטיין, קראה למשתתפים מרחבי העולם לשלוח סרטונים מיוחדים שהפיקו לטובת ישראל, תחת הכותרת "השראה מישראל" (Inspired by Israel).

בתחרות השתתפו 93 סרטונים מקוריים, וכולם עסקו במדינתנו האהובה בדרכים יצירתיות. באתר האינטרנט של Israel Video Network הוקם מתחם מיוחד עבור הסרטונים, והמשתתפים התחרו על המקום הראשון - פרס כספי בסך 7,500 דולר. לדברי אבי אבלו, יוזם התחרות, המרוויחה האמיתית היא מדינת ישראל: "הסרטונים היצירתיים והמרגשים מראים לעולם את האמת עלינו".

אז הגיע הזמן לספר לכם מי הזוכים, והפעם ללא פרסומות:

במקום השני זכה הסרטון של יהושע פליישר, מפיק סרטים מירושלים, המראה את הסודות של ירושלים. ההתמקדות היא בשוק מחנה יהודה ובקסמים שקורים בו בלילה כמו למשל אמני גרפיטי מדהימים שמרססים על הקירות דמויות מרכזיות מההיסטוריה היהודית והישראלית.

ובמקום הראשון זכה סרטון סופר מרגש של רחל לסטר, סטודנטית למדעים מלוס אנג'לס (שלא יכלה להגיע לאירוע מסיבות מובנות). הסרטון שלה מראה את העבודה המדהימה שישראל עושה בהגשת סיוע הומניטרי לעולם. אנחנו מגיעים לכל מקום ובכל זמן. אנחנו שם - מגישים עזרה למי שצריך, אפילו אם מדובר באויבנו. צפו ותשפטו בעצמכם אם מגיע לה המקום הראשון: 

"לקחת חלק בתחרות הראשונה של הסרטונים בנושא "השראה מישראל" היה דבר בהחלט מלחיץ", סיפרה לנו רחל הזוכה, "אבל זה היה כדאי מאוד. לא רק כדי לראות את התמיכה של המשפחה והחברים בי, אלא בעיקר מהקהל הרחב שהתרגש מהסרטון שלי. התחרות נתנה לי את ההזדמנות להפיץ את אהבתי לישראל והערכתי לסיוע ההומניטרי שהיא מגישה ברחבי העולם. מלבד זאת, הזכייה בפרס מכובד כזה כסטודנטית שעובדת במשרה מלאה - זה בהחלט דבר משמח. זו הייתה חוויה מדהימה ללא ספק!"

בנוסף לסרטונים של רחל ויהושע, זכו בפרסים כספיים עוד שישה עשר סרטונים, כשצוות השופטים שבחר אותם מורכב בין השאר מליטל שמש, עיתונאית ב"ישראל היום" ובערוץ 20, דניס פרייגר, פובליציסט ובעל תכנית רדיו פופולרית בארה"ב, רוברט אברך, כותב וזוכה פרס ה"אמי", שלמה בלס, הבעלים של אתר "רוגטקה" וכן שופטים נוספים, שביחד דירגו את הסרטונים.

והנה עוד טעימה מהזוכים האחרים - שני סרטונים שאתם לגמרי חייבים לראות:

ירושלים, עיר עם נשמה:

הקשר של העם היהודי לארץ ישראל: 

תחרות הסרטונים הכתה גלים גם בעולם - כאשר סוקרה בערוץ החדשות המרכזי בפיליפינים בפריים טיים, ואתם יכולים להמשיך להתרשם מעוד סרטונים בעמוד הפייסבוק של Israel Video Network.

>> המשיכו להתעדכן גם בפייסבוק!

>> אחת ולתמיד: הכל על ה-BDS