תגובות מעליבות, קללות, שנאה, בורות - אנחנו נחשפות ונחשפים יום יום למילים מפלגות המרחיקות אותנו אחד מהשנייה ברשתות החברתיות, באמצעי התקשורת וגם סתם ברחוב. מתח בלתי נראה אבל מורגש שוטף את החברה הישראלית, והגיע הזמן להפסיק את אווירת הפילוג המכרסמת בנו. תנועה חברתית חדשה בשם "פנימה" החליטה להרים את הכפפה ובימים האחרונים השיקה קמפיין חדש בשם "מה מחבר בינינו" שהצליח לסחוף אחריו תוך שעות אלפי ישראלים, ביניהם כאלה שאתם וודאי מכירים, אשר יוצאים ביחד נגד הריחוק והתוכן המפלג של השיח הציבורי ומהשנאה ההולכת וגדלה בחברה הישראלית. 

במסגרת הקמפיין מנסים חברי וחברות התנועה לייצר שיח ישראלי רחב ושונה. ערכים כמו כבוד, ובירור של סוגיות זהות ישראלית בצוותא, מובילים את המהלך. המטרה היא לקדם סולידריות חברתית ולחבר מחדש את חלקי העם השונים. כן, זה הזמן להפסיק להיות ציניים ולחשוב באמת איזה עתיד אנחנו רוצים שיהיה כאן. 

בין מי שלקחו חלק בקמפיין, ניתן למצוא את מרים פרץ, אישה מעוררת השראה המוערכת מאוד בחברה הישראלית ואשר שכלה את שני בניה במלחמות ישראל. למרות זאת פרץ נשארה בעין הציבור וקוראת לאחדות בעם ולהתגברות על הקשיים. היא שיתפה בסרטון ואמרה "נצטרך לשבת ביחד ולחשוב איך אנחנו מקדשים את החיים האלה לא בקורבנות, מקדשים אותם באהבה, ברעות, בערבות הדדית, מקדשים אותם בסבלנות וסובלנות ויכולות לשמוע את האחר".

הזמר משה פרץ שיתף וציין כי בעיניו "המוזיקה היא שמחברת בין אנשים ונוגעת בהם, גם אם כל אחד נמצא בקצה האחר". בין הראשונים שהצטרפו למהלך היתה גם רונה רמון, אשתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל ואמו של הטייס אסף רמון ז"ל ששיתפה את מחשבותיו של בנה אסף כפי שהוא כתב ביומנו האישי כחודש לפני התאונה שבה מצא את מותו. בפוסט אותו שיתפה ושזכה לאלפי שיתופים ותגובות, כתבה רמון "החיבור ביננו הוא התקווה, האמונה שבכל זאת יבוא יום ונחייה בשלום ואהבה".

חיים אתגר שיתף אף הוא בפוסט אישי ביותר בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו אודות חוויותיו כילד, עולה חדש מארה"ב ואמר "כשאנחנו יצאנו (מנתב"ג) המתינו לנו קרובי משפחה, סבתות ופמליה שלמה. כולם נישקו וחיבקו. אחרי מספר רגעים זה היכה בי. אני בבית. במקומי הטבעי". הטניסאי אנדי רם שיתף אף הוא ברגעים מרגשים מרגע זכייה היסטורית ואמר "כשאני מסתכל פנימה, לעצמי, לחברה שלנו, לאנשים שחיים במדינת ישראל, אני רואה הרבה מאד נתינה... אני רואה אנשים שרוצים לעזור, שאוהבים לשמח ולשמוח, אני רואה אנשים שאוהבים לתת!"

הפוסטים האלה ורבים נוספים עולים ברשתות החברתיות על ידי אזרחים מן השורה לצד אישי ציבורי מכלל חלקי החברה הישראלית ובהם: פרופ' דן שכטמן, עומר אדם, עידן רייכל, אבי בניהו, חנוך דאום, אברום בורג, קרן פלס, אריק זאבי, מוקי, מירי מסיקה, יוחנן פלסנר, ג'ודי ניר מוזס, עידן עמדי, הרב אלקנה שרלו, ראשי הערים דב צור ושמעון לנקרי ועוד רבים. מאות הישראלים והישראליות שכבר שיתפו בכתב או בסרטון את התשובה האישית שלהם לשאלה: "מה מחבר בינינו?" הם רק צעד ראשון במסע ארוך שנועד לחבר ולהניע את החברה הישראלית לשיח משותף לו היא כה זקוקה. 

רוצים להצטרף? היכנסו לעמוד הפייסבוק של "פנימה" - והתבוננו פנימה.