mako
פרסומת

חדשנות היא שם המשחק - גם בענף המלונאות

התחרות בין המלונות אכזרית, כאשר מי שלא מחדש, לא שורד. איזו רשת השקיעה מיליארד דולר במזרונים חדשים, איזו החליטה למשוך לקוחות על ידי טיפים מהשכנים ומה יחדשו המלונאים כדי להתחרות עם הטרנד החדש שסוחף את העולם: Airbnb?

שימחה סיגן
תוכן שיווקי
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

חדר השינה בסוויטה של נתניהו בסין
גרמו ללקוחות לחזור בזכות השינה הטובה | יח``צ: גלובס

הפכו את השינה למוצר שניתן לבחור בו

בתחילת העשור הראשון של המאה הנוכחית ערכה רשת בתי המלון WESTIN סקר, שזיהה כי חלק גדול מהאורחים סובל מנדודי שינה בזמן השהות במלונות הרשת. התובנה המיידית והברורה הייתה כי איכות השינה של האורחים מהווה מרכיב משמעותי בבחירת בית המלון שבו ירצו להתאכסן. הרשת השקיעה כספים בפיתוח מזרן נוח במיוחד. הרשת הייתה הראשונה שנקטה בצעד ייחודי והציגה את "המיטה השמיימית", שלטענתה, העניקה לאורחים חוויית שינה יוצאת דופן. רשת הילטון העולמית הגדילה לעשות והשקיעה כמיליארד דולר בהחלפת המיטות בכל בתי המלון שלה, על פי קונספט של "שלווה". הקונספט כלל מזרנים רכים ומרופדים שפותחו במיוחד עבורה, כריות עם מילוי של נוצות אווז, סדינים וציפות מעוצבים וכרים דקורטיביים על גבי כיסויי המיטה הנאים.

ההצלחה של המהלך הייתה מיידית, בעיקר כאשר אורחים רבים גילו כי איכות השינה שלהם במלון טובה יותר מאשר בבית. כולם ביקשו לדעת היכן ניתן לרכוש את המזרנים וכלי המיטה הנוחים כל כך, מה שגרם לרשת להבין את הפוטנציאל העסקי שטמון במהלך. למעשה, כך הצליחה הרשת ליצור מרכז רווח נוסף – בדמות מכירת מזרנים ללקוחות. התהודה הציבורית שנוצרה, העניקה נקודות נוספת למותג הילטון. הצלחת המהלך היתה כה גדולה, שהרשת העלתה לאויר את אתר Hilton to Home, בו ניתן לרכוש את המזרנים המיוצרים על פי המפרטים הטכניים שלה, כמו גם הכריות, מוצרי האמבטיה ועוד.

הפיתוח החדשני והפשוט הזה, המבוסס על זיהוי חסמי שימוש אצל לקוחות, שייך לרשת בסט ווסטרן, שמתקינה את וילונות האמבטיה בחדריה על גבי צינורות מקומרים. כך, באופן פשוט וזול מקבלים הלקוחות תחושה של אמבט מרווח יותר, ומענה לתחושות התיעוב שרבים מהם חשים למגע האקראי שעלול להיווצר עם הוילון.

פרנקל, אמבטיה
אורח, נפלת? שטיחונים חכמים לאמבטיה | צילום: שי אדם

רשת מלונות חברתית

תת-רשת בתי המלון Indigo, השייכת לקבוצת אינטרקונטיננטל, יצאה לאחרונה ביוזמה חדשה, שעיקרה יצירת קשר בין האורחים לבין תושבי האזור שבו ממוקם כל אחד מבתי המלון שלה. האורחים מקבלים ישירות לדף הפייסבוק שלהם מידע על אופי השכונה בה ממוקם המלון, על ההיסטוריה שלה וכן המלצות של עובדי המלון, של השכנים ושל אורחי מלון אודות מקומות בילוי, מסעדות ואטרקציות באזור.

פרסומת

בשנת 2012 השיקה הרשת פיילוט, שבו לקחו חלק שמונה בתי מלון בארה"ב. במהלך תקופת הפיילוט נוצרו כ-250,000 קשרים בין האורחים והתושבים שכללו המלצות, דירוג של מקומות בילוי ומסעדות, ואירועים ציבוריים, כמו יריד רחוב או פסטיבל מקומי. עובדי המלון התעדכנו מדי יום על המתרחש בסביבת המלון ועדכנו את האורחים. במהלך תקופת הפיילוט נוצרו יותר מ-12,000 שיתופים של תמונות שצולמו על ידי האורחים, העובדים והתושבים. לאחרונה הודיעה הרשת שבעקבות הצלחת הפיילוט ייקחו חלק בפרויקט כל 55 בתי המלון של רשת Indigo.

אתר אייר בי אנד בי
נותן פייט לכל שוק המלונאות הישן. Airbnb

הכותב הוא יועץ לשיווק ומחבר הספר "הקרב על המדף"