מפתחים מיומנויות חשיבה: בי"ס יסודי "רמז"
העולם המשתנה וכמות המידע שנמצאת בחוץ, הביאה את בי"ס רמז בראשון לציון לחשב מחדש את מבנה הלימודים במקום ולהתמקד בתוכן ובפיתוח אסטרטגיות חשיבה. התוצאה: המורים חשים קרובים יותר לתלמידים ונוצרת חוויה חדשה של למידה מרובת אתגרים

בי"ס יסודי "רמז" מציג שינוי שעשה במבנה הלמידה תוך כדי מיקוד בתכנים ובזמן. בכיתות ה'-ו' נלמדים ביחד תחומי הדעת: תנ"ך, תרבות ישראל, היסטוריה, כישורי חיים וזה"ב. כל תלמיד לומד שני תחומי דעת במחצית, ארבע שעות בכל תחום. בכל תחום דעת הוגדרה תכנית ליבה, ובכל נושא הוגדרו מטרות תוכן ומיומנויות חשיבה.
הלמידה החווייתית מתקיימת בקבוצות של כ-20 תלמידים הפועלים בקבוצות, בזוגות וכיחידים. הצוות והלומדים חשים כי השינוי העצים את הלמידה המשמעותית, המורים הפכו למנחים, הודקו קשרי מורה-תלמיד, קודמו אסטרטגיות חשיבה, התפתחו דרכי הערכה חלופיות ומעל הכל, ישנה חוויית למידה מאתגרת.