כנס האינטרנט 2021 התקיים אתמול (ג') במהלכו המומחים, המשפיעים והאנשים מאחורי החברות והאפליקציות המובילות בארץ ובעולם, התכנסו יחד כדי לספר על העולם המרתק מהצד שלהם. צפו בקטעים הבולטים מתוך הכנס, ששודר בקשת 12, ב-N12 וב-mako:

אחד על אחד: עם גיל רוזן

גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק גלובאלי ומנהל חטיבת אמדוקס נקסט, בשיחה עם דרור גלוברמן על עולם חדש של שינויים

בשנה האחרונה, בשל משבר הקורונה, כל צורת החיים שלנו ובפרט צורת התקשורת שלנו השתנה ללא היכר. "בעבר עולם התקשורת היה מחולק - היה את המגזר העסקי ואת המגזר הפרטי, ופתאום כל הקמפוסים והמשרדים ריקים וכל התקשורת נכנסה הביתה", מתאר רוזן כיצד השינוי שכולנו חווינו על בשרנו, השפיע עליהם כחברה שאחראית על תשתית התקשורת העולמית – וברגע אחד נדרשה לספק תנאים "עסקיים" כמעט לכל בית בעולם.

"הערבוב של הצרכים הפרטיים והעסקיים על תשתית של אינטרנט ביתי, היא אחד הדברים הכי מעניינים היום בעולם התקשורת והמגמה הזאת תמשיך גם אחרי".

המגמה שהוא מדבר עליה קיבלה גושפנקה בסקר שנערך לאחרונה על ידי אמדוקס, ממנו עלה כי 30% מהעובדים העידו שהם יעדיפו לעבוד מהבית מאשר מהמשרד, גם אחרי משבר הקורונה. כלומר, גם ביום שאחרי הקורונה, סביר להניח שהשגרה המוכרת מהעבר של 5 ימי עבודה מהמשרד לא תשוב - ובשגרה האחרת, אנחנו זקוקים לשירותי תקשורת שיהיו זמינים בכל מקום.

כשנסתכל אחורה ל-2020, מה נחשוב על השנה הזאת?

"אני חושב שזאת הייתה שנה מדהימה", הוא מצהיר ומיד מסייג: "אני שם בצד את המגיפה, ברמה חברתית-עסקית אין הרבה סיטואציות כאלו של הזדמנויות עסקיות חדשות שנוצרות. לצד קפיצת תודעה מדהימה של החברה כולה, בין אם בחינוך, בשירותי רפואה, בשירותים מוניציפוליים ועוד. הקורונה נתנה לכולנו סטירה טכנולוגית", הוא מסכם.

פאנל חדשנות וטכנולוגיה

דרור גלוברמן הנחה פאנל שעסק בשאלה כיצד הקורונה השפיעה על עולם החדשנות, בהשתתפות שרית אסף נוי מנהלת חטיבת מוצר באמדוקס, ד"ר חגית פרי מומחית לבינה מלאכותית, ועו"ד לאה ופנר מנכ"לית ההסתדרות הרפואית בישראל.

בפתח הדיון, גלוברמן הכריז כי יש לא מעט דברים חיובים בתוך השנה האוימה שחווינו, בעיקר בקפיצה הטכנולוגית שחווינו: עולם הרפואה הפך לטכנולוגי יותר, רובנו עובדים מהבית וגם אנשים שמעולם לא פתחו מחשב - עושים את כל הקניות שלהם באינטרנט.

"כל השירות הזה, שצריך להגיע הביתה מאובטח, ברוחב פס מאוד גדול, תוך מתן עדיפות לנושאים מסוימים מעל סוגים אחרים של תקשורת – זה בעצם העתיד", מסבירה שרית אסף נוי, מנהלת חטיבת מוצר באמדוקס.

לדבריה, ניתן לחלק את הרשת עליה מועברת התקשורת שלנו למספר חלקים, ובכל חלק להנגיש מידע מסוג אחר – מה שמעניק את האופציה גם לתעדף מידע כזה או אחר. כך, למשל, טיפול רפואי דרך הזום יתועדף גבוה יותר לעומת צפייה בנטפליקס שיכולה להתרחש בחדר הסמוך.

ד"ר חגית פרי, מומחית לבינה מלאכותית, מזכירה שכולנו עברנו תהליך של דיגיטציה בשנה האחרונה: "כמעט כולנו עברנו לקניות אונליין, ומצד שני למדנו לנהל שיחה דרך הזום". העובדה שאנחנו קונים היום כמעט כל דבר דרך הרשת, מאפשרת לאסוף הרבה יותר נתונים על הרגלי הקניה שלנו ועלינו בכלל, דבר שמאפשר הנגשה של מידע חדש באופן הרבה יותר פרסונלי.

בנוסף, המעבר לשיחות וידאו פתח עולם חדש של אינטראקציה בין אנשים, מה שמבטל כמעט לחלוטין את הפערים הגאוגרפיים. "זה פותח אפשרויות שלא היו בעבר", מפתיעה אסף נוי, "ההעתקה של העולם העסקי הביתה, יצרה שחקנים שלא היו". היא אומרת ומדגימה כיצד היא כמנהלת חברת הייטק שבסיס האם שלה בפתח תקווה, מצאה את עצמה מגייסת עובדים שבעבר לא חשבו עליהם, כמו למשל עובד מראש פינה – שכעת יש לו את התשתית הביתית לבצע את כל העבודה בלי בכלל להגיע למשרדי החברה.

"אני חושבת שדווקא השילוב הזה יוצר דינמיקה מקסימה, שמאפשרת יצירתיות. אני למשל עושה חלק מהשיחות שלי בהליכה בטבע ומעודדת את האנשים שלי לעשות את זה גם. זה פותח את הראש לאפשרויות ולרעיונות חדשים".

האם אמדוקס הייתה מוכנה למשבר הקורונה?

"אני חושבת שהתכוננו להזדמנות הזאת בלי לדעת כבר 5 שנים אחורה, היינו מאוד מוכנים להזדמנות הזאת. אנחנו יכולים לגשר בצורה טובה על הפער ועל הצורך שלנו".