בלי כוונה לפגוע, התעשייה שלנו מלאה במקדמי אתרים ללא ניסיון שמרגישים שראו הכל. על מנת להקל את הליך הבחירה, אז מהניסיון שלי מקדמי אתרים מתחלקים לשלושה סוגים:

העצלן: "עזוב אחי יש עדכון כרגע, בוא נחכה חודש + נראה מה מו מי ונגיב.." הסיבה שאני מייחס להם את התכונה השלילית כי ההבנה שיש כאן עדכון היא נכונה אבל האם ניתן לעשות משהו בעניין? כמובן שהתשובה היא שכן! העדכונים לא מתייחסים למשחקים בתוצאות אלא לשינויים מהותיים של האלגוריתם עצמו. העדכונים כוללים עדכוני תוכן, קישורי ספאם, וייחוס משקל כבד יותר לפקטורים כמו 'סמכות' - ולכן כמובן שיש וכדאי לעשות דבר מה בנידון.

לפרטים נוספים על קידום אורגני ב-2023 >>

השחצן: הופה עליתי למקום ה-1 בוא ניתן בראש בצילומי מסך… למה אני חושב שהתגובה היא שחצנית?  מאחר ובמידה וראיתם אתרים מושקעים חוטפים מכה בכנף - אל תמהרו לשמוח - כי אמנם הפעם זה לטובתכם. אך כדאי שתשאלו את עצמכם כמה באמת אתם ראויים למקומות הראשונים, או שאולי זה רק מצב זמני שייגמר ברגע שהאלגוריתם של גוגל יסיים את ה"טסטים שהוא מריץ".

המרתוניסט: מקדמי אתרים בעלי אופי מנצח שבנויים להתמודדות ולא יושבים בחיבוק ידיים. כאלו שממשיכים לתת בראש, חוקרים את העדכון, ומבצעים את כל ההתאמות הנדרשות על מנת להתמודד עם העדכון בצורה אידיאלית.

אז בין אם אתם חדשים ובין אם אתם כבר שנים בתחום קידום האתרים, החודש האחרון היה מטלטל עבור כל תעשיית קידום האתרים. האלגוריתם של גוגל עבר שינויים רבים ומאסיביים, אתרים סמכותיים נפגעו, ובאופן כללי ניתן לומר עכשיו יותר מתמיד שלא לעולם חוסן. אז בואו נעבור אל החלק היותר פרקטי של המאמר, שבו אנסה לחזות אילו שינויים יגיעו בשנת 2023, ואיך ניתן להתמודד איתם.

seolinks (צילום: seolinks)
צילום: seolinks

כמה גוגל אמין בתוצאות האורגניות שלו?

באופן כללי ברוב התחומים הפרמטרים העיקריים והדיוק שלהם לא משקר. מה שכן, חשוב להבין שאין צורך להילחץ מהתקופות שלאחר שינויי אגרסיבי של האלגוריתם. לרוב, מדובר בתקופה של שבועיים שבה גוגל עוד מריץ טסטים ובוחן את האלגוריתם שלו. בנוסף, גם אם לאחר עדכון מסוים התוצאות משתנות. תסמכו על גוגל שיתאים את עצמו מחדש ואם מגיע לאתר שלכם לעלות, זה מה שיקרה. ואם נהיה כנים, קטונתי מלקבוע האם מנוע החיפוש הוא אמין, כי בשביל זה יש את חכמת ההמונים. כולנו סומכים על גוגל, ומאמינים בתוצאות שהוא מציע, וברובם המוחלט של המקרים מרוצים מהתוצאות שהוא מביא לנו.

איך יכול להיות שאתר מושקע ובעל תוכן איכותי נפגע, ומופיע מעליו אתר שכמעט לא מושקע בו תוכן?

אז התשובה היא שתוכן הוא לא חזות הכל. הדירוג בגוגל נקבע לפי פרמטרים שונים, (שהתוכן הוא אחד מן העיקרים, אך לא רק), שלא כולם ידועים לנו, וגם לא לחברת גוגל עצמה. הדוגמא הכי קלה ורלוונטית היא העדכון האחרון של גוגל בנוגע לקישורי ספאם, תוכן לא איכותי, ואתרים חסרי סמכות.

האם מנוע החיפוש מציע יציבות למקדמי אתרים?

אז כמי שמקדם אתרים משנת 2009 אני יכול להגיד לכם שאף על פי שהיו עדכונים שפגעו משמעותית בעסקים ובאתרים, ברוב העדכונים המהות לא השתנתה אלא רק הייחוס שגוגל מעניק לכל אחד מהפרמטרים לפיהם האלגוריתם מדרג במנוע החיפוש.

אז בגדול, האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן, וכולל בתוכו מאות עדכונים בשנה(!). בנוסף, גוגל מריצה יותר מ 600,000 בדיקות בשנה וזה פשוט אומר לנו שהשינויים הם בלתי נגמרים, כאשר בפועל, ניתן להגיד אחרי שנת 2022 שהשינויים נהיים אגרסיבים ותכופים יותר.

מה זה אומר עלינו?

אפשר להגיד בפשטות שזה אומר שאנחנו חייבים להישאר עם אצבע על הדופק כל הזמן. בשביל לעמוד בקצב השינויים צריכים להרגיש את השוק חדשות לבקרים, לבדוק אילו שינויים קורים במנוע חיפוש, לעקוב אחרי הבלוגים השונים, ופשוט להבין שאנחנו צריך להתאים את עצמנו כל פעם מחדש למה שהאלגוריתם של גוגל מבקש מאיתנו.

השינויים הגדולים שנעשו בחודשים האחרונים ומה המקדם שלי צריך לעשות?

בתחילת דרכי בעולם קידום האתרים המשמעות של תמונות ושל וידאו הייתה נמוכה באופן יחסי, אך בשנים האחרונות לצד התפתחות הטיקטוק, האינסטגרם, ודור ה-Z אפשר לראות מגמה ברורה בגוגל. אתרים בעלי תמונות, וידאו, ותוצאות ויזואליות נרחבות מקבלים דירוגים טובים יותר. למה זה קורה אתם שואלים? התשובה היא יחסית פשוטה. אלו התוצאות שהמשתמשים רוצים למצוא. הכל צריך להיות נגיש ומדויק, הרבה לפניי כבר אמרו שתמונה אחת שווה אלף מילים - וזה הכיוון שהאלגוריתם של גוגל צועד אליו. ההצעה שלי היא לשלב באתרים שלכם סרטונים, תמונות, קישורים לעמודי יוטיוב, אינסטגרם, וטיקטוק. אני מציע לבצע זאת כדי לשאוב את המשתמשים אל התוכן שלכם.

seolinks2 (אינפוגרפיקה: seolinks)
אינפוגרפיקה: seolinks

איכות התוכן ודיוק כוונות המשתמש

אחד העדכונים המשמעותיים שעבר האלגוריתם של גוגל לקראת סוף שנת 2022 הוא איכות התוכן ודיוקו לכוונת משתמש. ולהערכתי עדכונים אגרסיביים נוספים יגיעו בקרוב בתחום הזה. האלגוריתם של גוגל פוגע באתרים שהתוכן בעד נועד אך ורק למטרות ה-seo ולא על מנת לספק ערך למשתמש. אני רוצה לדייק שזה לא אומר שהכתיבה צריכה להפוך להיות 'פריסטייל' בלי מילות מפתח ובלי להיצמד לדרישות ה-seo, אבל זה כן אומר שאפשר להפסיק לנסות 'לרמות' את מנוע החיפוש כי בסוף הוא יידע. תכתבו תוכן איכותי, בעל ערך, ותתנו מענה אמיתי למשתמשים.

seolinks3 (אינפוגרפיקה: seolinks)
אינפוגרפיקה: seolinks

ה -E החדשה ב- E.E.A.T

כבר שנים שהאלגוריתם של גוגל חרט על דגלו שאתרים בעלי מומחיות=Expertise, סמכות=Authority, ואמינות=Trust חשובים על מנת לקבל דירוגים גבוהים במנוע החיפוש. לקראת סוף שנת 2022 התווסף מנגון נוסף לאלגוריתם שעשוי להפוך למהותי אפילו יותר בשנת 2023 ניסיון=Experience. המטרה של האלגוריתם של גוגל היא לוודא שהתוכן הוא מקורי, נכתב על ידי כותב המאמר לראשונה, ושנכתב תוך התבססות על ניסיון אמיתי ולא כתיבה שלאחר יחד. המשמעות בפועל היא שאם כוונת המשתמש היא למצוא אדם בעל ניסיון בתחום האלגוריתם של גוגל ייתן לזה משנה חשיבות בתוצאות החיפוש. גוגל גם מציגה דוגמא: אם הגולש מחפש למלא דו"חות של החזרי מס, זו כנראה סיטואציה בה הגולש ירצה לקבל תשובות מאדם בר סמכא ובעל ניסיון בתחום.

seolinks4 (צילום: seolinks)
צילום: seolinks

קישורי ספאם

במשך שנים, אחד הפרמטרים העיקריים לפיהם דורגו אתרים במנוע החיפוש של גוגל היו הקישורים החיצוניים. המטרה שלהם הייתה להוכיח לגוגל שלאתר המקושר יש סמכות. מדוע? כי אם אתרים קשורים מהתחום מקשרים אליו, כנראה שיש בו ערך. בפועל? עולם קידום האתרים מלא בהחלפות וקניות קישורים שהם בגדר ספאם. קישור בין אתר העוסק בייעוץ עסקי לאתר העוסק בהחלפת מצברים הוא בעייתי - כי אין קשר ממשי בין סוגי האתרים. לקראת סוף שנת 2022 גוגל הוציאה עדכון אגרסיבי שמטרתו הייתה להתמודד עם קישורי ספאם בצורה אגרסיבית אף יותר. העצה שלי היא לצמצם אפילו יותר את הממשק בין סוגי האתרים, ולקבל קישורים חיצוניים רק מאתרים שהתחום הוא דומה מאוד.

seolinks5 (אינפוגרפיקה: seolinks)
אינפוגרפיקה: seolinks

לסיכום

במילה אחת: SEO עושים באהבה או שלא עושים בכלל.. לתחרותיים שבינינו, לאנשים שאוהבים להילחם, להגיע להישגים, למקדמים המקצועיים שיורדים לרזולוציות - עד לפרטים הקטנים - לכם זה מתאים. מי ייתן והטוב ינצח ולמי שיש ספק אם זה שווה, אז אני אעיד על עצמי שהצלחתי להגיע לעצמאות כלכלית באמצעות יכולות SEO מוכחות בפרקטיקה מעשית ובעבודה קשה.

לחצו לפרטים נוספים על  שירותי קידום אתרים Seolinks וכל מה שצריך על- מנת להגיע למקומות הראשונים בגוגל >>