mako
פרסומת

שלח לי מלאך: איך תמכרו את הסטארט אפ הראשון שלכם?

רעיונות גדולים מסתובבים כל יום ברחבי העולם, אבל רק מעטים באמת מגיעים לשלב המימוש. קיבצנו קבוצה של מומחים בפיתוח ומכירה של סטארט אפים מצליחים, וניסינו לברר מה עליכם לעשות כדי שגם אתם תוכלו לספר פעם על האקזיט הגדול שלכם

יאיר נתיב
mako
פורסם:
הקישור הועתק

גבר עם כסף
בדרך לאקזיט עוצרים בקרנות הון סיכון | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

"יוזמות טובות באמת נמכרות עוד לפני שלב המצגת"

"הקריטריונים גמישים ומשתנים בהתאם לסוג המיזם והשוק שבו הוא פועל", מסביר יניב גולן, שותף מנהל ב"לול ונצ'ורס". "אם ניקח לדוגמא מיזמים שפונים ישירות אל הקהל הרחב, חשובה לנו מחויבות הצוות לרעיון. אם החזון לא מספיק מלהיב את היזם כדי שיעזוב את מקום העבודה שלו ויתמקד בו עוד טרם ההשקעה, כנראה שהוא לא באמת מאמין בו מספיק - או לחלופין, שזה לא הזמן הנכון עבורו להתחיל מיזם מסוג זה". גם בחירת האנשים שילכו אתכם בדרך אל העסק החדש חשובה, כמובן. "אם נפגשתם בכנס אתמול והיום אתם מגיעים לפגישה לצורך השקעה, יש סיכוי סביר שבעוד שבועיים תבינו שלא נועדתם לבלות את השנים הבאות של חייכם בעבודה משותפת, אינטנסיבית ותובענית".

חיים סדגר, שותף ב"סקויה" הישראלית (אחראית לשני אקזיטים של כ-300 מיליון דולר כל אחד בחודשים האחרונים), מספק את הזווית שלו: "אני מחפש את הרקע של היזמים, את הבעיה שהם פותרים, ומי הלקוחות שלהם. כשאתה מסתכל על החבילה הזאת, אתה מקבל את התמונה הכללית. אני לא יודע לתת משקל. זה מגיע כחבילה גדולה. רוב ההשקעות שלנו הגיעו אחרי שראינו מצגת פאוור פוינט בלבד, הרבה לפני שהייתה שם חברה".

גולן מוסיף: "חשוב שהתשוקה של הצוות תהיה ליצור חוויה שתענה על מה שהקהל רוצה, וכמובן שניתן יהיה להפוך את חזון הזה למציאות. לדוגמא, אם ביליתם שישה חודשים בשיפור המצגת, כתיבת האפיון ותכנון הממשקים, אבל לא נכתבה שורת קוד אחת, קרוב לוודאי שהיא לא תיכתב לעולם. גם היכולת לייצר עניין חשובה. אם לא  הצלחת "למכור" את החזון שלך לשותף טכנולוגי שישתכנע להצטרף אליך במסעך לשינוי העולם, אלא תמורת משכורת שמנה, קרוב לוודאי שאין לך את היכולת למכור את החזון והמוצר למשתמשים, לשותפים עסקיים ולמשקיעים". סדגר מסכם: " הקריטריונים,  החזון, השוק, הנתונים, המודל  העסקי והתחרות – הכל חשוב. אבל כנראה שאם מדובר בצוות טוב, כל הפרמטרים הנוספים יהיו במצב סביר או שיגיעו לשם במהלך העבודה המשותפת".

מנורת דולר
רעיון טוב יימכר בקלות | צילום: getty images
 יש לכם רעיון טוב? לכו על כל הקופה




סדגר, איך יודעים לאיזה קרן לפנות
הרי לכל אחת יש את ההתמחות שלה והכיוונים הייחודיים שלה.




במה השקעתם כבר?

סדגר


גולן:


מאיזה טעויות אנחנו יכולים להימנע כיזמים?

גולן:


סדגר:


איך מגיעים אליכם? יש הרי מאות ואלפי רעיונות שאתם מסננים

סדגר:




סדגר: