mako
פרסומת

נופל וקם: אנשי עסקים שהתרסקו וחזרו לעמוד על הרגליים

וולט דיסני כמעט פשט את הרגל, אבל אז החליט להשקיע בסרט שלגייה; החברה שהקים סטיב ג'ובס שרפה מיליונים עד שהוא נאלץ למכור אותה לאפל; לפעמים קל לשכוח שהדרך אל התהילה (והמזומנים) מכילה לא פעם לא מעט כישלונות. תזכורת קלה למה לא כדאי לכם להפסיק לנסות

יאיר נתיב
mako
פורסם:
הקישור הועתק

לפעמים אנחנו מסתכלים על אנשי עסקים בולטים, ושוכחים את הדרך שעברו: הדרך אל הכסף הגדול וההשפעה עוברת ברוב המקרים בקשיים לא מבוטלים ולפעמים גם בהתרסקויות.

החוכמה של היזמים הגדולים היא לדעת איך לחזור מהכישלון להצלחה האדירה. לדעת לשנות כיוון, וללמוד מהטעויות. סטיב ג'ובס הוא אולי הדוגמא הבולטת מכולם, אבל גם היוצר של אחת המכוניות הפופולאריות בעולם – הנרי פורד – נכשל בתחילת דרכו. יש עוד בחור אחד, וולט דיסני, שבטח שמעתם עליו. גם הוא היה בחובות ענק ועם הפסדים משפטיים בתחילת המאה הקודמת. גם הוא, ניחשתם נכון, הצליח לקום.

אנו יכולים לבאס אתכם עם אלה שנכשלו ולא הצליחו לקום, אבל הפעם נבחר לא להיות מבאסים. אם כך, קבלו את הסיפורים של שלושה אנשים שהשאירו חותם בלתי נשכח על עולם העסקים (ולמעשה, על העולם בכלל) אחרי שלא וויתרו והתגברו על מכשולים לא פשוטים.

הנרי פורד: רק ב-1908 הגיע לרכב שאנשים יכלו גם לרכוש

תעשיית הרכב האמריקאית
פורד. נכשל פעם אחר פעם, אך לא התייאש | צילום: אוטו






וולט דיסני: הכל בזכות שלגייה

שלגייה ושבעת הגמדים
הסרט הפך לשובר קופות, שהציל את דיסני הטובע





סטיב ג'ובס: הכישלונות הפכו לחלק מהמיתוס

סטיב ג'ובס משיק את האייפד
ג'ובס. שרף מיליונים מכספי המשקיעים עד שנאלץ למכור | צילום: אימג'בנק/GettyImages


"אתה לא יכול לשאול את הצרכנים שלך מה הם רוצים ואז לנסות להביא להם את זה, כי עד שתבנה את זה הם ירצו משהו אחר", אמר גו'בס את המשפט שהפך כל כך מזוהה עימו במרוצת השנים. מישהו היום זוכר את הכישלונות הללו לאדם שהמציא את האייפון והאייפד?