הזדמנות שנייה לחיים: כך נראה שבוע האימוץ של ישראל 2025
שבוע האימוץ של mako בשיתוף קבוצת מבנה נדל״ן, פרו-פלאן ועמותת תנו לחיות לחיות התקיים בחג הסוכות האחרון בפעם הרביעית ונחתם בהצלחה גדולה. כך נראו המשפחות המאושרות והחברים החדשים שלהן לחיים

מתחמי הקניות של מבנה ממשיכים לחבר בין קהילה למשמעות - והפעם, גם בין כלבים למשפחות חדשות. שבוע האימוץ המסורתי של קשת, מאקו ועמותת ״תנו לחיות לחיות״ חזר בחג הסוכות האחרון בפעם הרביעית - והביא לבתים נוספים ברחבי הארץ אהבה אמיתית. שלושת ימי האימוץ התקיימו במהלך חול המועד במתחמי הקניות של ״מבנה״, ובמהלכם הוזמנו משפחות לפגוש כלבים מתוקים שמחפשים בית אוהב, ולקחת אותם הביתה כחלק מהמשפחה.
ימי האימוץ נערכו במבנה מגדלי תל אביב, מבנה חולון ומבנה גן שמואל. לצד עמדות יצירה ופעילויות חוויתיות לילדים, האטרקציה העיקרית הייתה כמובן המפגש עם בעלי החיים המתוקים שחיכו להזדמנות שנייה.
אימוץ כלב הוא אחריות גדולה, אבל כגודל האחריות גודל האהבה: חבר נאמן שתמיד יהיה שם בשבילכם, עם לב גדול, זנב מכשכש וליקוקים בלי סוף. חופשת סוכות היא זמן נהדר לאמץ כלב: כשהילדים בבית, קל יותר ליצור חיבור אמיתי עם הכלב, להעניק לו תשומת לב ולהפוך אותו לבן משפחה. ואכן, יום שבוע האימוץ נחתם בהצלחה גדולה: אומצו במהלכו שישה כלבים במתחמי ״מבנה״, כשמקביל אומצו גם גור כלבים ושלוש חתולות מבתי המחסה של עמותת ״תנו לחיות לחיות״.
אחת מבעלי החיים שאומצו היא נואל - כלבה שעברה התעללות קשה, שוקמה בעמותה, ובזכות שבוע האימוץ מצאה סוף סוף בית חם.

גם רוקי זכה להזדמנות שנייה לחיים - וכמו שאפשר לראות, הוא כבר נלהב להתחיל אותם:

המילטון רק אומץ, וכבר נראה כמו חלק בלתי נפרד מהמשפחה:

הלסינקי המתוקה מצאה גם היא בית חם:

וכך גם אניטה המתוקה:

בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה במספר בעלי החיים הנטושים בישראל, והצפיפות במקלטים ובעמותות רק הולכת וגוברת. כלבים וחתולים רבים מוצאים את עצמם ברחוב, מתמודדים עם רעב, מחלות וסכנות יומיומיות. המשפחות שאימצו בעלי חיים במסגרת שבוע האימוץ למעשה הצילו אותם, ונתנו להם הזדמנות שנייה לחיים. וכמובן, לא רק חייהם של הכלבים השתנו, אלא גם של המשפחות - שהכניסו הביתה אהבה ללא תנאים, שמחה, ליטופים ושגרה חיובית. כל יום עם בעל חיים מאומץ מזכיר לנו את העוצמה שבנתינה ובחיבור פשוט ואמיתי.

רשת מבנה מתחמי קניות בחרה לארח את שבוע האימוץ במתחמיה מתוך המחויבות שלה לסביבה ולקהילה. סול טוסמן, מנהלת השיווק הארצית של מבנה מתחמי קניות, מסבירה: ״החזון שלנו הוא להפוך כל מתחם קניות למרכז קהילתי משמעותי, כזה שמעניק לאנשים לא רק מוצרים אלא גם מקום להתרגש, להתחבר ולעשות טוב. דווקא בתקופה מורכבת כזו, בה כולנו מתמודדים עם אתגרים רגשיים, חיבור עם כלב הוא אחת הדרכים הפשוטות והמרפאות לייצר תחושת בית, אהבה ונחמה. יריד האימוץ הוא רק סמל קטן למשהו גדול שאנחנו שואפים לבנות: תרבות של קהילה, רגישות ואכפתיות״.