articles

חתונת השנה

reality
 
reality

רודפת שמלות

האם החוש לאופנה עובר בירושה? בזמן שאתם בוחרים ללנה שמלה לחתונה, שלחנו את כלתנו לברר מה לבשה אמה מתחת לחופה, באיזו שמלת כלולות פיזזה חמותה והאם החברות הכי טובות מרוצות מהלוק שלהן בערב חתונתן? היה נוסטלגי

mako | פורסם 27/06/10 14:11:14

כמה פעמים שמעתם את המשפט הבא: "אילו הייתי מתחתנת היום, אין ספק שהייתי בוחרת בשמלה שונה"? תודו שלא מעט. מה המסקנה? גם כשההחלטה בידינו, אנחנו לא תמיד מרוצות מהתוצאה.
בשבוע האחרון בילתה הכלה שלנו במדידת שמלות לחתונה. המשימה לא הייתה קלה עבורה מכמה סיבות; ראשית, היא לא בחרה את הדגמים, שנית, שניים מהם גרמו לה אכזבה מרה והיא פרצה בבכי, ואחרונה, גורל השמלה בידיים שלכם. כדי להפיג את המתח ולעודד את מצב רוחה, שלחנו אותה לברר פרטים על שמלות הכלה של אמה, חמותה ושתי חברותיה הקרובות, ולבדוק האם הן עדיין שלמות עם הבחירה שלהן; קבלו אותן.

 אמא של לנה: "שמלה מחניקה וכובע מגוחך"

לריסה רזניק, אמא של לנה, נישאה בתחילת שנות השמונים באוקראינה. את השמלה תפרה לה תופרת בקייב, והיא ראתה אותה רק ביום החתונה. "זו הייתה שמלה ארוכה מבד פוליאסטר שנשפכת מהמותן, וחלקה העליון סגור", היא נזכרת. "לא אהבתי אותה בכלל, ובעיקר לא אהבתי את הכובע המגוחך שחבשתי - כל חיי חלמתי על שמלת ברבי נוצצת ונפוחה. אבל אבא של לנה, החתן, דווקא אהב אותה מאוד".

באותם ימים, מספרת לריסה, היה נהוג לייבא שמלות כלה מארה"ב לאוקראינה, והן עלו לעתים יותר מהחתונה עצמה. הסטייל הפופולרי היה שמלות ברבי מקושטות, ועל שמלה כזו חלמה לריסה. אלא שהיום, בחלוף השנים, היא מחבבת את הבחירה שעשתה בצעירותה: "היום אני יכולה לראות שהיא הייתה יפה עלי והחמיאה לי מאוד", היא אומרת, "למרות שבכל זאת הייתי פותחת לה את החלק העליון, שתהיה חשופה יותר".

גם לריסה, כמו בתה, לא התלהבה מהאופציה של שמלת הכלה הקצרה שהוצגה ללנה: "אהבתי את איך שהשמלה יושבת על לנה, אבל אני לא אוהבת את העובדה שהיא קצרה. מצחיק שגם ללנה התאימו כובע לאחת השמלות, וגם אותו – כמו את הכובע שאני חבשתי בחתונה – אני לא אוהבת".

לגולשים הבוחרים ולכלות שניגשות למשימה, היא ממליצה לקחת בחשבון שיום החתונה ארוך מאוד, ולכן לא כדאי לבחור בשמלה לוחצת מדי ולא נוחה. אבל לריסה מבקשת להדגיש, השמלה היא חשובה אבל חיי נישואים מאושרים - הרבה יותר. הסוד לדבריה, הוא לכבד אחד את השני: "יופי זה דבר חולף. מאוד חשוב להתגאות בבן הזוג, להזכיר לו כמה הוא מוצלח וחכם ולעודד אותו כל הזמן".

אין תמונה "חלמתי על שמלת ברבי". לריסה, אמא של לנה

השמלה של החמות: "אהבה ממבט ראשון"

אמא של מעיין, אביגיל צ'יבוטרו, התחתנה בשמלה לבנה עם שרוולים קצרים ונפוחים, מעוטרת רשת באזור החזה, וחלק תחתון תפוח. על הבד הייתה דוגמה עדינה של פרחים סגולים וורודים, ולראשה כתר שאליו חוברה ההינומה. את השמלה היא קנתה באשקלון בשנת 1983, ושילמה עבורה 3,000 שקלים. באותם ימים, היא אומרת, זה היה נחשב מחיר סביר.
"זו הייתה השמלה הראשונה שמדדתי ולא המשכתי לחפש יותר", היא מספרת. "אהבתי אותה מהרגע הראשון, בגלל שהיא ישבה עלי כל כך יפה".

אביגיל הולכת עם הבחירה של לנה, וחושבת ששמלת הפאם פאטל הכי מתאימה לה. "אני הייתי נפטרת מהכובע", היא מוסיפה. "הכי אידיאלי זה לבחור בשמלה לבנה, ולא ללכת על משהו פרוע וצבעוני", היא ממליצה. "שמלה פשוטה בלי הרבה קשקושים וקישוטים, צמודה שמחמיאה למבנה הגוף".

ללנה ולמעיין היא מאחלת חיי זוגיות מאושרים, ומציעה להם ללמוד לוותר, להבין אחד את השנייה, לא לכעוס על כל שטות ולכבד את הרצונות של האחר -" אחרת חבל על האנרגיות".

שמלת הכלה של אביגיל, אמא של מעיין שמלה לבנה מעוטרת פרחים. אביגיל, החמות

 החברה קטי: "בעלי היה המום"

קטי עשיו חוז'בסקי, חברתה של לנה שהתלוותה אליה לבחירת שמלת הכלה, התחתנה לפני כשלושה חודשים. שמלת הכלה שלה הייתה בגזרה קלאסית בצבע לבן: "המחוך היה עשוי עבודת יד, ונשזרו בו שרשראות עם אבני סברובסקי. החלק התחתון של השמלה היה חצאית קצפת נפוחה", היא מתארת. עלות השמלה: 9000 שקלים, והיא נקנתה בסלון כלות באור יהודה.

"את השמלה הלכתי לבחור עם אמא שלי", היא משחזרת. "מבחינתי זה היה החלק הכי משמעותי בהכנות לחתונה, רציתי להרגיש שאני הנסיכה של האירוע ולשמוע אנחות סיפוק כשאכנס לשביל החופה. מהרגע שמדדתי את המחוך ידעתי שנגמרו החיפושים. מצאתי את עצמי מתרגשת כמו ילדה קטנה מההשתקפות שבמראה: ראיתי את עצמי כמו שתמיד חלמתי, בשמלה זוהרת בנשף מפואר.
"אני חושבת שנשים מקבלות הזדמנות חד פעמית ביום חתונתן ללבוש שמלה שלא היו מעיזות ללבוש ביום יום, שמלה שמבדילה אותן מכל שאר הנשים באירוע. ובאמת הרגשתי בשמלה שלי הכי מיוחדת שאפשר", קובעת קטי.
שמלה הכלה של קטי "הזדמנות חד פעמית להיות נסיכה בנשף". קטי ביום החתונה
גם החתן לעתיד של קטי התלהב כמוה מהבחירה: "אני לא אשכח את הרגע", היא מספרת. "הוילון נפתח, יצאתי מחדר האיפור וראיתי את בעלי לעתיד פשוט המום. בהתחלה חשבתי שהוא מופתע מכמות האבנים והנפח של השמלה, אבל אז שמעתי אותו לוחש לי בקול רועד ומתרגש: "את כל כך יפה, אשתי, הנסיכה שלי...".

איזו שמלה היית ממליצה לגולשים לבחור ללנה:
"לטעמי, שמלת הפרפר הייתה הכי יפה - זו שמלה בובתית ואני אוהבת אותה. אבל אני מכירה את לנה ויודעת מצוין שהיא אוהבת את הלוק של השמלות הרומנטיות, לכן אני מסכימה ששמלת הפאם פאטל - בחירת מספר אחת, היא הבחירה הכי טובה בשבילה".

השמלה של נלי: "היום הייתי בוחרת בשמלה פשוטה יותר"
אין תמונה היום היא הייתה בוחרת בשמלה אחרת. נלי

נלי סינאווני, חברתה טובה של לנה, התחתנה ב-2008. את השמלה שלה היא קנתה בסלון בנתניה במחיר של כ-5000 שקלים: "היינו זוג צעיר בתחילת דרכו", היא מספרת, "ולא רצינו להתפרע בהוצאות. השמלה הזו הייתה בדיוק מה שרציתי: זו הייתה שמלת סאטן צחורה, עם מחוך, חלק תחתון נפוח ופרח בצד. באותה תקופה רוב הבנות לבשו דווקא שמלות עם תחרה ופייטים, אבל אני אהבתי את זו".

מאז החתונה עברו רק שנתיים, אבל נלי כבר חושבת שאם הייתה מתחתנת היום, היא הייתה בוחרת בשמלה אחרת, פשוטה יותר מבד נשפך. "לכלות שהולכות לבחור שמלה לחתונה אני מייעצת לא למהר. לבדוק מחירים ולקחת איתן מישהו שהן סומכות עליו שיעזור להן בבחירה".

>> איזו שמלה תלבש לנה בחתונה? אתם מחליטים
ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן