articles

חתונת השנה

reality
 
reality

חתונות לבנות של דם כחול

חתונתה הגרנדיוזית והמסקרנת של הקלינטונית הקטנה הביאה אותנו לשלוף עוד כמה סיפורי חתונות של נסיכים, יורשי עצר ובני נשיאים מהשנים האחרונות: מחליפת החתן הירוקה של הנסיך הירדני ועד למעורבות הסי.איי.איי בחתונתה של ג'ינה בוש

מאור בוכניק | mako | פורסם 03/08/10 09:32:27

אם אשכחך ירושלים: החתונה של צ'לסי קלינטון

חתונה צ'לסי קלינטון חתונה צנועה, 5 מיליון דולר. הקלינטונית | צילום: רויטרס

על פי ההערכות, בין 3-5 מיליון דולר פוצצו הקלינטונים על חתונת הילדים. החתונה מוקמה בבניין מפואר בריינבק, עיירה קטנה ולא יוקרתית במרחק של כשעתיים נסיעה מניו יורק. כל אנשי השירות וספקי המוצרים לחתונה הוחתמו על הסכם לשמירת סודיות, ואנשי תקשורת הורחקו מאזור האירוע.
מאזבינסקי היהודי וכלתו הנוצריה – בשמלת מאה אחוז משי וטבעת אירוסין מאה אחוז מיליון דולר - נישאו בנוכחות 400 אורחים בלבד באמצעות רב וכומר גם יחד, ותשמחו לשמוע שהטקס המעורב שלהם כלל גם הקראת שבע ברכות ושבירת כוס.

אבי הכלה, ביל קלינטון, נשא דברים בתום הטקס וגילה לאורחים כי עכשיו, עם הצטרפותו של מאזבינסקי אל חיק המשפחה, ישתנה קצת מאזן הכוחות בבית אחרי שנים בהן היה הוא גבר יחיד במיעוט מול שתי נשים. בהמשך הערב הונף נשיא ארה"ב לשעבר באוויר על ידי אורחיו, כשהוא יושב על כסא.
התשובה לשאלה הקבועה הנשאלת לאחר חתונות - איך היה האוכל? – מפתיעה: הארוחה הטבעונית והכשרה שלא כללה בשר, גבינות, דגים, ביצים וקמח הצליחה בכל זאת לעלות 2000 דולר למנה. בנוסף, 600 אלף דולר נוספים נשפכו על אבטחת האירוע, ו-11 אלף דולר הושקעו בעוגת החתונה.
הורי החתן, אגב, נעדרו מטקס החתונה. אביו של החתן שהשתחרר מהכלא לפני שנה וחצי והאם - שהתגרשה מהאב - בלטו בחסרונם, כמו גם אחיו של מאזבינסקי.

חתונה צ'לסי קלינטון סוף סוף לא צריך להוריד כל הזמן את האסלה בשירותים. שניים נגד שתיים | צילום: רויטרס

חרבות ויריות: החתונה של חמזה הנסיך הירדני

בשנת 2004 התחתן מי שהיה יורש העצר הירדני עם בת דודתו, הנסיכה נור, בטקס מלכותי באחד הארמונות בעמאן, ובנוכחות 2000 משתתפים מהממלכה ומחוצה לה. מסע החתונה החל במכונית קבריולט מקושטת בה ישבו הנסיך וארוסתו, מנופפים לקהל שהשליך לעברם פרחים, אורז וסוכריות. שיירה של ג'יפים ואופנועים ליוותה את הרכב המלכותי והחרישה אוזניים כשדהרה ברחובות הבירה עם סירנות, צ'קאלקות ויריות שמחה באוויר.

הנסיכה נור לבשה שמלת כלה לבנה, מכוסה מצוואר עד רגליים. הנסיך חמזה לבש את החליפה של האיומים – מדי א' ירוקים של הצבא הירדני כולל כל האותות, הסמלים והמדליות - ועל ראשו חבש כפייה אדומה כמנהג אביו, המלך חוסיין. את כניסת הזוג לארמון קיבל משמר כבוד צבאי, בטקס מסורתי שכלל כמה נפנופים של חרבות באוויר. טקס החתונה נחתם לקול שירתה של הזמרת הלבנונית מאג'דה א-רומי, בשיר שכתבה במיוחד עבור האירוע.

חמזה הנסיך הירדני אז מה אם את בת דודה שלי, זה רק גורם לי לאהוב אותך יותר. הנסיך חמזה | צילום: האתר הרשמי

בשם המלכה: החתונה של הנסיך פיטר פיליפס

במאי 2008 פלטה אליזבת מלכת אנגליה אנחת רווחה. בין רצף הסקנדלים והשערוריות שפקדו את בית המלוכה, התנחמה המלכה האם בנישואים הראשונים של אחד מנכדיה – פיטר פילפס. הנסיך הבריטי – שיטען לכתר במידה והנסיכים הארי ווויליאם לא יוכלו לממש את הירושה – הכיר את זוגתו הקנדית, אוטום קלי, ב-2003. פליפס ואוטום, שניהם בני 30 בחתונתם, נישאו בכנסיית סנט ג'ורג' בטירת ווינדזור: הוא חנוט בטוקסידו שחור, היא בשמלה לבנה וזר ירוק שדמה לצמח המטפס על שמלתה. אחרי שנשבעו זה לזו פנה הזוג הצעיר לריקוד סולידי עם הסבתא והסבא - המלכה אליזבת ובעלה הדוכס פיליפ. אלא שהנחת של המלכה האם לא האריכה ימים: הזוג הטרי מכר את תמונות החתונה למגזין רכילות בתמורה למיליון דולר.

הנסיך פיטר פיליפס לך תרקוד עם סבתא שלך, אולי תצא לך מזה איזו ירושה | צילום: האתר הרשמי

ג'ינה בוש הו דאדי, איים סו אקסייטד. ג'ינה בוש ואביה | צילום: האתר הרשמי  אבא לא עושה בושות: ג'ינה בוש

כשנתיים לפני חתונתה המדוברת של צ'לסי קלינטון כבר ידעה אמריקה חתונה נשיאותית אחת כשג'ינה בוש, אחת משתי בנותיו של ג'ורג' בוש, נישאה לבחיר ליבה לקראת סוף כהונת הנשיאות של אביה. ג'ינה התחתנה עם הנרי הייגר, סטודנט לתואר שני במינהל עסקים ובנו של סגן מושל מדינת וירג'יניה.

החתונה נערכה תחת מעטה חשאיות כבד בהפקת המחלקה לחתונות של הסי.אי.איי, וכל ניסיון גישה של אמצעי התקשורת להגיע למקום החתונה, שהתקיימה בחווה בטקסס, נבלם. כומר שחור חיתן את הזוג מתחת לצלב אבן ענק, השמלה של ג'ינה גירדה את הדשא והנשיא רווה נחת מהבת והיה מבסוט שהנה עובר לו האירוע ללא פליטות פה מביכה מצידו.

ג'ינה בוש עם אבא ג'ורג' משמאל, בשורה הראשונה: נשיא ארצות הברית של אמריקה והאב הגאה | צילום: האתר הרשמי

תחת אבטחה כבדה: החתונה של הנסיך פיליפה

100 שנים ללא חתונה מלכותית עברו על ספרד, עד ל-22 במאי 2004, עם נישואיהם של הנסיך פיליפה וכלתו לטיסיה אורטיס. 36 שנים מלאו ליורש העצר הספרדי כשנשא לאישה את מגישת הטלוויזיה המקומית. הרבה גבות הורמו כשבחר פיליפה באוריטיס הגרושה בת ה-31 וחסרת הייחוס המשפחתי, אבל מאה שנות איפוק גרמו לעשרות אלפי ספרדים נלהבים לצאת לרחובות מדריד ולהריע לזוג הטרי, על אף גשם הזלעפות שירד.

פיליפה לבש חליפה שחורה עמוסה במדליות, ואורטיס משכה אחריה שובל שמלה באורך 4.5 מטר והחזיקה על ראשה כתר יהלומים. 1700 אורחים הצטופפו בחתונת הנסיך הספרדי, מתוכם 15 ראשי מדינות, ו-20 אלף שוטרים אבטחו את האירוע - הספרדים לא לקחו סיכונים בעקבות פיגוע הטרור של אל-קעידה, שאירע חודשיים קודם לכן ברכבת של מדריד והותיר באוויר ריח של 190 הרוגים.
וכאילו לא די שהחתונה עלתה 24 מיליון דולר: כשפתחו פיליפה ורעיתו הטרייה את המתנות הם גילו כי אחד מחבריה של אורטיס העניק להם במתנה כמה כרטיסי לוטו. כשנערכה ההגרלה, למחרת, התברר כי אחד הכרטיסים שווה 14,460 דולר.

>> לא רק חצילים, מושט וחזה עוף: חמישה סיפורים על תפריטי קייטרינג ממש מוזרים
ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן