צמ"ה (צילום: שי לוי)
שום דבר לא עוצר אותם | צילום: שי לוי

היום (ג') מגיעים ללשכות הגיוס ברחבי הארץ הלוחמים החדשים של חיל ההנדסה הקרבית. מצפים להם חודשי הכשרה וטירונות לא פשוטים, ולאחר מכן חלקם הולכים להתמקצע על הכלים הגדולים והמשוכללים של חיל ההנדסה - כלים שמהווים יתרון מהותי של צה"ל בכל החזיתות.

לכבוד הגיוס של המוהנדסים החדשים, התייצבו לוחמי הצמ״ה (צוות מכני הנדסי) בחטיבה הצפונית בעזה, כדי להצטלם עם הכלים השונים ולהדגים לטירונים מה מחכה להם בהמשך.

לוחמי הצמ"ה היוו כוח מרכזי הלחימה בעזה ובשיקום השטח שלאחר ״צוק איתן״, וגם בימים אלה הם פועלים יום ולילה בהגנה ובחיזוק הגזרה. הלוחמים, שמעבירים את כל שירותם בגזרה, אחראים על כל הפעולות ההנדסיות, מהפשוטות למסובכות ביותר. 

קבלו את הכלים: 

D9 (צילום: דובר צה"ל)
D9 | צילום: דובר צה"ל

D9

ייעודו של ה-D9 הוא לפתוח צירים ולהרוס מבנים. לפני כל תנועה של הכלי, הוא עובר טל״ת - טיפול לפני תנועה - הכולל בדיקת שמנים, דלק, זחל תקין ושהחלונות נקיים ומאפשרים ראיית שטח מיטבית. ה-D9 שוקל 53 טון ולו יכולת גרירה של כ-80 אחוז ממשקלו – 42.4 טון.

טטרה דרילר (צילום: דובר צה"ל)
טטרה דרילר | צילום: דובר צה"ל

טטרה דרילר

הטטרה דרילר היה כלי העיקרי בו השתמשו מפעילי הצמ״ה במבצע ״צוק איתן״ על מנת לאתר תוואי מנהרות. הכלי משמש לקידוחים באדמה לטובת הטמנת מטענים, אשר מתפוצצים באדמה וגורמים לקריסת מנהרות.

באגר (צילום: דובר צה"ל)
באגר | צילום: דובר צה"ל

באגר

הבאגר מיועד לביצוע עבודות חפירה, העמסה וכריית חומרי סלע. הבאגר בעל יכולת חפירה של עד 8.5 מטר ומהירות נסיעה מריבית של 4.4 קמ״ש.

שופל (צילום: דובר צה"ל)
שופל | צילום: דובר צה"ל

שופל

ייעודו של השופל הוא חפירה, העמסת והנפת הרס לרכב משא או להעברתו ממקום למקום. השופל שוקל 16 טון ומסוגל להרים כ-8.5 טון. הכלי עובר תהליך מיגון בארץ והמשך פיתוח על ידי צה"ל להתאמתו לצבא.

מפלסת (צילום: דובר צה"ל)
מפלסת | צילום: דובר צה"ל

מפלסת

המפלסת ארוכה במיוחד ומשמשת ככלי המרכזי בביצוע עבודות צמ״ה מנהלתיות כמו יישור משטחים גדולים ופיזור חומר. בעת הצורך משמשת גם לפינוי שלגים.

יוקליט (צילום: דובר צה"ל)
יוקליט | צילום: דובר צה"ל

יוקליט

היוקליד מיועד לנשיאת עפר סלע ואבנים גדולות בתנאי דרך קשים ולו יכול העמסה של 23 טון.

שיהיה בהצלחה לכל המגויסים החדשים!