חטיבת הצנחנים יצאה בקמפיין חבר מביא חבר
לקראת הגיבוש הקרוב לחטיבה התבקשו לוחמים בעבר ובהווה להמליץ על מלש"בים איתם יש להם היכרות אישית, ככאלו המכירים את הדרישות ביחידה. גורם בחטיבה: "לבחור את הטובים ביותר עוד לפני ההכשרה זה עושה את ההבדל"


חטיבת הצנחנים מאמצת שיטות גיוס של חברות הייטק. החטיבה ההתנדבותית פתחה השבוע בקמפיין לגיוס מלש"בים בשיטת "חבר מביא חבר" אותה הם מנסים לראשונה במסגרת גיבוש לחטיבה שיערך בחודש הבא.
המטרה היא לייצר רף סינון נוסף דרך בוגרי החטיבה שמכירים באופן אישי את הדרישות והמטרות שלה.
הצנחנים היא החטיבה הסדירה ההתנדבותית היחידה בצה"ל וכפי שמסביר גורם בחטיבה: "אין מה לעשות, ברגע שיש לך שלב מיוני ולא משנה כמה הוא קצר, אוטומטית אתה רואה בעיניים את המועמדים ובוחר את הטובים ביותר עוד לפני ההכשרה. זה עושה את ההבדל", הסביר.
קיימת אפשרות לעשות את התהליך גם עם בוגרי החטיבה שכבר השתחררו. בפיקוד חטיבת הצנחנים מאמינים שהמהלך הזה יאפשר להם להביא לגיבוש מלש"בים מתאימים ובכך לייעל את התהליך.
בחטיבה מדגישים כי מיזם חבר מביא חבר הוא רק דרך נוספת להגיע לגיבוש במטרה לשרת בצנחנים, ולא הדרך היחידה כמובן להגיע ולעבור אותו. בצנחנים הוסיפו כי שערי החטיבה פתוחים בפני כל מי שיתייצב לגיבוש ויציג יכולות ואיכויות, התואמות את דרישות החטיבה.
בכל שנה מתמיינים אלפי בני נוער לחטיבת הצנחנים במסגרת גיבוש. בממוצע כ-50 אחוז מתוך המתייצבים למיונים יסיימו את הגיבוש ומהם כ-60 אחוז יתקבלו בסופו של דבר לחטיבה ויחלו במסלול ההכשרה לכומתה האדומה וכנפי הצניחה.