חטיבת גולני עלתה לאחרונה לכותרות בנסיבות לא מחמיאות, בשני אירועים. באחד מהם תועד מפקד כשהוא מתפרץ על חייליו בקללות קשות, ובאחר לוחמים שחזרתם מחופשה בבית לבסיס הוקדמה נותרו ללא הסעה, ותיעדו עצמם מעבירים את הלילה על רצפת התחנה המרכזית בעפולה.

כעת, יחל לפעול לראשונה בבסיס האימונים החטיבתי מרכז מיוחד לטיפול בפרט, שנועד בדיוק למקרים כאלו, של קונפליקטים מול המפקדים ובעיות שהחיילים לא מצליחים לפתור מול המפקדים. כך מקווים החטיבה לתת לחיילים תחושה שהם מקבלים מענה לכל בעיה, ולא פונים מתוך חוסר ברירה להעלות פוסטים ברשתות החברתיות.

"חשוב להדגיש שלא מדובר במוקד טלפוני, אלא באמת במרכז פרט שלם שנותן מענה וכתובת גם לחיילים וגם למפקדים בחטיבת גולני, לוחמים ותומכי לחימה בסדיר ובקבע", מסבירה קצינת משאבי האנוש החטיבתית, רב-סרן יפית זנה, בשיחה עם mako.

"רצינו לחזק את האמון בין המפקדים לחיילים ולתת מענה בתוך החטיבה", ממשיכה רס"ן יפית שיזמה את הרעיון. "הדרך הכי קלה היום לחיילים היא להעלות ישר פוסט לרשתות החברתיות. אבל אנחנו מאמינים שהדרך המהירה ביותר לפתור את הבעיות היא בתוך החטיבה. אם כמרכז פרט נדע לחבר בין הגורמים, כל אירוע יוכל להיסגר בשיחה קצרה עם האדם הרלוונטי".

כתובת חדשה לחיילים (צילום: דובר צה"ל)
10 פניות מחיילים תוך שעה. מרכז הפרט בגולני | צילום: דובר צה"ל

כך יעבוד מרכז הפרט

על המרכז מפקדת נגדת בקבע שעונה על כל פניה, עם עוד שלושה חיילים תחתיה, שעברו הכשרה לתפקיד במשך חודשיים. "הלכנו ולמדנו ממרכזי פרט איך המנגנון עובד, יש מרכזים כאלה ברמת המטכ"ל אבל לא ברמת החטיבה, אנחנו הראשונים".

לכלל משרתי החטיבה בסדיר ובקבע הופצה הודעה עם פרטי הקשר של המרכז. "תוך שעה קיבלנו 10 פניות, גם בנושאים כמו מתי אני זכאי לתנאים מסוימים או לקורסים. השאיפה היא שלכל משרתי החטיבה תהיה כתובת לפנות אליה, בכל נושא, מתנאי שירות דרך מזון ועד לוגיסטיקה. אנחנו נוודא שיקבלו פיתרון", סיכמה קצינת המשא"ן החטיבתית.

במרכז מזמינים את כלל משרתי חטיבת גולני לפנות בשעות פעילות המוקד, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 בבוקר ל-17:00 אחר הצהריים. ניתן גם מענה למקרים דחופים בכל שעה. פרטי הקשר של המוקד הינם: טלפון: 052-9411561 | מייל: pratgolani@gmail.com.