ההישג של מטוס הקרב מארה"ב שנשלח אל מעבר לים
בסיום גיחת אימון שביצע ב-28 ביולי, מטוס הקרב 15-F הראשון שארה"ב ששלחה לפני שנים במסגרת הכוח העיקרי המוצב מול הרוסים באירופה, להישג מרשים של 10,000 שעות טיסה. כמה שעות תוכנן לטוס במקור, איפה תקף במשך השנים ולכמה גיחות המריא? אלו הפרטים שפורסמו

חיל האוויר האמריקאי מפרסם שמטוס ה-F-15E הראשון אותו שלחו לבסיס שבבריטניה הגיע להישג מרשים של 10,000 שעות טיסה. המטוס מוצב במסגרת כנף הקרב ה-48 של חיל האוויר האמריקאי.
מטוס ה-F-15E מספר זנב 91-0308 היה ל-F-15 הראשון שהוקצה לבסיס חיל האוויר הבריטי Lakenheath, בו מוצבת דרך קבע הכנף האמריקאית. אל שעת הטיסה העשרת אלפים הגיע בגיחת אימון שבוצעה ב-28 ביולי 2023.
כנף 48 נחשבת לכוח האווירי העיקרי של ארה"ב באירופה אל מול הרוסים. כיום יש בה שלוש טייסות של מטוסי קרב מסוג F-15C\D ומטוסי F-15E. בשנה שעברה נפתחה בה טייסת F-35A שעדיין נמצאת בתהליך של הצטיידות.
המטוס שרשם את ציון הדרך הוא חלק מכנף הקרב ב-31 השנים האחרונות, אחרי שהגיע לשם ב-17 בספטמבר 1992. כחלק מהכנף "המטוס טס יותר מ-4,100 גיחות ועבר יותר מ-20 בדיקות שלבים", נמסר.

מטוס ה-F-15E הזה נשלח בעבר לאפגניסטן והיה מעורב שם בגיחות תקיפה רבות, תקף גם בעיראק ו"בכל פעילות קרבית ומבצעים שהיו מאז 1992". המטוס המסוים הזה, וה-F-15E בכלל, צפויים להמשיך לטוס בחיל האוויר האמריקאי בעשור הקרוב לפחות.
סרג'נט אוון ווילבי, ראש צוות טכני בטייסת, צוטט באתר משרד ההגנה האמריקאי כשאמר: "חיי השירות המקוריים בעת תכנון המטוס היו רק כ-8,000 שעות טיסה", מה שלדבריו מעיד על מסירות הצוותים לאורך השנים להשאיר אותו באוויר. עוד סיפר שסך שעות התחזוקה שהושקעו במטוס הזה מגיעות ליותר מ-30 אלף ו"הנתון הזה לא לוקח בחשבון את הבדיקות שנעשות בין כל טיסה וטיסה בכל יום".
עוד נמסר שרק 86 מתוך יותר מ-800 מטוסי F-15 של חיל האוויר האמריקאי הגיעו ל-10,000 שעות טיסה. מטוס 91-0308 הוא אחד מתוך 53 מטוסים מדגם ה-E שהגיעו לציון הדרך הזה וה-F-15 הראשון שעשה זאת במסגרת השירות בכנף שמוצבת בבסיס חיל האוויר הבריטי.
"לא הרבה משתנה ברגע שמטוס מגיע ל-10,000 שעות טיסה", סיכם אחד מאנשי הצוות. "תחזוקת המטוס אינה משתנה אך עשויה לדרוש יותר בדיקות שגרתיות, בגלל שעות טיסה כה רבות".
