מהלך אסטרטגי: השדרוג שישאיר את מסוק הבלק הוק עד 2050
תוכנית השדרוג האמריקאית תעניק למסוק הבלק הוק יכולות מודרניות, כולל בינה מלאכותית ואוטונומיה, ותשאיר אותו רלוונטי בשדה הקרב לעשרות השנים הקרובות

בעוד הפנטגון מקדם כלי טיס מהדור הבא, מסוק הבלק הוק הוותיק לא הולך לשום מקום. צבא ארצות הברית חושף תוכנית שאפתנית לשדרוג עמוק של מסוק UH-60Mשתשלב בינה מלאכותית, טיסה אוטונומית ושיקום מבני, ותשאיר את אחד מסוסי העבודה המרכזיים של הצבא פעיל לפחות עד 2050.
על פי הצבא האמריקאי, הבלק הוק יישאר בשירות עוד שלושה עשורים לפחות. במסגרת בקשה רשמית לקבלת מידע (RFI), פירט הצבא את חזונו להארכת חיי צי מסוקי הסער, שדגמים מוקדמים שלהם משרתים גם בחיל האוויר הישראלי בשתי טייסות "ינשוף".
התוכנית, המכונה "Recapitalization", כוללת פירוק של 24-12 מסוקים מדי שנה ובנייה מחודשת כמעט מלאה. המסוקים יופשטו עד לרמת השלדה לאיתור קורוזיה ושחיקה, ולאחר מכן יצוידו במערכות אוויוניקה חדשות, במטרה ליצור אחידות ולסגור פערים טכנולוגיים בין דגמים ישנים וחדשים.

ליבת השדרוג היא שילוב יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית. הצבא שואף לאפשר למסוק לפעול עם צוות מלא, טייס יחיד או ללא צוות כלל במצבי קיצון, כאשר ה-AI יסייע בניווט, בניהול עומס העבודה ובקבלת החלטות תחת אש. הדרישה היא לפלטפורמה אחת שתוכל לעבור בין מצבי ההפעלה הללו באמצעות התאמות פשוטות של צוותי הקרקע.
בנוסף, הבלק הוק המשודרג יוכל לשגר מתוכו כטב"מים ורחפנים לאיסוף מודיעין או לתקיפה תוך כדי טיסה, ולפעול מחוץ לטווח הסכנה בזמן שכלי הטיס הבלתי מאוישים פועלים מעל היעד.
השדרוג מתקדם במקביל לפרויקט ה-FLRAA, שבמסגרתו נבחר ה-V-280 להחליף חלק ממסוקי הבלק הוק. עם זאת, בשל היקף הצי והעלויות, ההחלפה תימשך עשורים. ה-V-280 מיועד בעיקר למשימות ארוכות טווח ומהירות, בעוד הבלק הוק ימשיך לשמש עמוד שדרה ללוגיסטיקה, פינוי פצועים ותובלה קלה.
ההשקעה ב-UH-60M משקפת את האמון של הפיקוד האמריקאי בפלטפורמה המוכחת של סיקורסקי - מסוק ותיק, שמקבל יכולות של המאה ה-21 כדי להתמודד עם שדה הקרב של העתיד.
