מטוס התדלוק הבא השלים את "הטיסה הארוכה אי-פעם"
חיל האוויר האמריקאי טס 36 שעות ברצף במטוס KC-46 "פגסוס" למרחק המקביל ל-25 אלף קילומטר, תוך כדי שהוא מתדלק בעצמו ממטוס תדלוק אחר. משמעות הניסוי היא הארכת טווח הטיסה של מטוס התדלוק. השבוע החלה בואינג לייצר מטוס ראשון מסוג זה עבור ישראל, ובעבר הוא הוזכר כחלק קריטי מתקיפה אפשרית באיראן

מטוס התדלוק הבא של חיל האוויר רשם את הטיסה הארוכה ביותר שלו. חיל האוויר האמריקאי דיווח כי ביצע במטוס KC-46 "פגסוס" טיסה של 36 שעות רצופות לטווח של 16,000 מייל, כ-25,700 ק"מ. במהלך הטיסה, הצוות תדלק שלוש פעמים ממטוס תדלוק אחר.
מטוסי תדלוק מדגם זה אמורים להגיע לחיל האוויר הישראלי בעוד כשלוש שנים, בהנחה שלא יהיו עיכובים. אז יחליפו את מטוסי הבואינג 707 "ראם" הישנים. בתחילת השבוע בואינג דיווחה שהחלה לייצר את המטוס הראשון עבור ישראל. העסקה שנחתמה כוללת ארבעה מטוסים מהסוג הזה עבור חיל האוויר הישראלי, כאשר הכוונה להגדיל בעתיד את הסד"כ לשמונה מטוסים.
בארה"ב עוד לומדים את המטוס
לחיל האוויר האמריקאי יש כיום כ-50 מתדלקים מהסוג הזה, כאשר כמות דומה נמצאת בהזמנה. המטוסים הפכו מבצעיים, אולם האמריקאים עדיין לומדים את היכולות שלהם במסגרת ניסוים כמו זה שנערך לאחרונה. טיסת הניסוי של פיקוד התובלה בחיל האוויר האמריקאי בוצעה כדי לפתח שיטות חדשות לניצול נכון של צי מטוסי תדלוק בתנאים מבצעיים, כפי שהגדירו זאת בארה"ב.
על פי הדיווח, המטוס המריא מהחוף המזרחי של ארה"ב בבוקר ה-16 בנובמבר לאוקיינוס הפסיפי ואז להוואי וגואם. לאחר מכן שב בחזרה ונחת בניו המפשייר בערב ה-17 בנובמבר.
בניסוי קודם שבוצע, בדקו את יכולת המטוס לטוס עם טייס אחד בלבד בקוקפיט ומפעיל מערכות תדלוק אחד. בנוסף, מטוסים אלה כבר ביצעו משימות מבצעיות באירופה, בין השאר גיחות באזור אוקראינה כשתדלקו מטוסי קרב של נאט"ו.

