mako
פרסומת

היה שווה לחכות: הגרסה של בסיס חיל האוויר בחצרים לאתגר הרשת

בבסיס עצרו את הטיסות והפעילות השוטפת כדי לערוך מסדר ניקיון כולל, שבסיומו הם הוציאו את מטוסי הקרב וכל הציוד שלהם לצילום אווירי חגיגי, בהשראת הטרנד הוויראלי. מפקד הבסיס: "באתגר הטטריס יש את כל מה שאנחנו אוהבים לראות בצה"ל"

mako צבא וביטחון
אתר חיל האוויר
פורסם:
אתגר הטטריס של בסיס חצרים
אתגר הטטריס של בסיס חצרים | צילום: רותם רוגובסקי ודניאל לבטובסקי - חברת SKYPRO
הקישור הועתק

בבסיס חיל-האוויר חצרים שבדרום הארץ קיימו לראשונה ביום חמישי שעבר "יום ניקיון מטוס" במהלכו ניקו כל חיילי ומפקדי הבסיס את כלי-הטיס הפועלים בו.

לוחמי צוות-האוויר מהטייסות השונות וכלל חיילי הבסיס עצרו את עבודתם, עלו על מדי ב' ולקחו חלק במשימה. עבור חלקם זו הייתה הפעם הראשונה בה פגשו מקרוב מטוס-קרב.

בבסיס החליטו לנצל את ההזדמנות למפגן עוצמה באמצעות אתגר הטטריס הוויראלי שהגיע לשיאו בחודש שעבר ובו אנשי כוחות בטחון וצבאות בכל העולם העלו צילום מרחפן, בו הציוד שלהם פרוס בצורת משחק הווידאו הוותיק טטריס. היום (שני) העלו בחשבונות הרשמיים של חיל האוויר ברשתות החברתיות את גרסת חצרים.

"כשבכל העולם לקחו פריט אחד וסביבו ארגנו את האנשים והציוד במודל הטטריס, אנחנו הראנו את העוצמה של בסיס חצרים באמצעות כל סוגי המטוסים שאנו מפעילים", אמר סא"ל ש', מפקד טייסת תחזוקה בבסיס לאתר חיל האוויר.

בצילום שביצעה חברת SKYPRO ניתן לראות את: מטוס ה'הארוורד' המיתולוגי וכן ה'סטירמן', מטוסי-הקרב המבצעיים 'רעם' (F-15I), 'סופה' (F-16I), 'לביא' (M-346), וכן מטוסי ההדרכה של בית-הספר לטיסה 'סנונית' (G-120A), 'סייפן' (בל-206) ו'עפרוני' (T-6 טקסן 2). לצד המטוסים ניתן הציבו אנשי הבסיס פריטים שונים מכלל היחידות הפועלות בבסיס, מגף הכיבוי ועד למרפאה.

מפקד הבסיס תא"ל אביעד דגן הסביר מה עומד מאחורי המסדר שתועד בצילום. "חשבנו על דרכים שונות לחבר בין הגפים והיחידות בבסיס. אחת מהן הייתה להפוך את יום ניקיון המטוס לאירוע בסיסי בו אנשים מכלל דרגות וגפי הבסיס יעבדו יחד".

"פרסנו את כל מטוסי-הקרב ברחבי הבסיס וחילקנו את החיילים מהגפים השונים לצוותים מעורבים שהתחרו זה בזה בניקיון כלי-הטיס", הוסיפה רס"ן טל, סגנית מפקדת טייסת מנהלה. "לבסוף, בחר חבר השופטים שכלל את מפקדי הבסיס את המטוס הנקי ביותר".

אנשי חיל האוויר בפעולה
"מטוס מלוכלך יכול להוביל לכשל" | צילום: ביטאון חיל האוויר

בבסיס הסבירו שמעבר לאווירה ולגיבוש, לניקיון המטוסים ישנה חשיבות מבצעית. "כאשר המטוס מלוכלך לא ניתן לראות סדקים או שברים שעלולים להתפתח בו", הדגיש רס"ן חי, קצין הגף הטכני של טייסת 107.

רס"ן חי הוסיף: "אם יש פאנל או חלק סדוק במטוס שמכוסה לכלוך ופיח, אנחנו אנשי הגף הטכני לא יכולים לזהות אותו וזה יכול לגרום לכשל באוויר. התפקיד שלנו הוא לשמור על המטוסים שמישים ומוכנים ללחימה".

"החיילים והקצינים שיזמו את ביצוע האתגר שילבו בו שותפות למשימה של כל אנשי הבסיס", סיכם תא"ל דגן, "וגם עשו זאת בצורה מקצועית - הטטריס היה ישר כמו סרגל. על מנת להצליח בכך נדרשת יצירתיות, דייקנות, יכולת חשיבה גמישה וגם יכולת פיקוד. באתגר הטטריס יש את כל מה שאנחנו אוהבים לראות בצה"ל".