חברת "Lortie Aviation" הקנדית נכנסה למשא ומתן עם משרד ההגנה של לבנון, במטרה לרכוש 5 מטוסי קרב מסוג "הוקר האנטר", ששירתו בעבר בחיל האוויר של לבנון. משרד ההגנה הלבנוני אישר להגיע להסכם עם החברה הקנדית למכירת מטוסי הקרב הוותיקים וחלקי חילוף. כעת, הצדדים המעורבים ינהלו משא ומתן על המחיר, כאשר שווי העסקה צפוי להיות כמיליון דולר.

בשל המצב הכלכלי החמור בלבנון, הצבא שם מנסה למצוא דרכים שונות שיעשירו את הקופה הריקה, אפילו הציעו להטיס תיירים במסוקי הצבא. עוד הם מנסים להכניס כסף באמצעות מכירת ציוד צבאי שיצא משירות או שאין להם דרך להחזיק אותו.

הוקר האנטר הוא מטוס קרב משנות החמישים. משרד ההגנה הלבנוני הוציא מכרז למכירתו כבר בתחילת החודש, אולם החברה הקנדית הייתה היחידה שניגשה אליו. החברה מתמחה בהפעלת מטוסי קרב לאימון חילות אוויר כשהלקוחות העיקריים שלהם הינם חיל האוויר האמריקאי, הצרפתי והקנדי.

טייסי החברה בעלי ניסיון מבצעי בחילות אוויר מערביים ואלפי שעות טיסה. אלה מאמנים את טייסי חילות האוויר בקרבות אוויר או בהגנה כשהם מגיעים ככוח תוקף, לוחמה אלקטרונית ועוד. רוב מטוסי הקרב שמפעילה החברה הם מסוג הוקר האנטר שנרכשו בעבר מחיל האוויר של שוייץ, שכולם עברו שדרוג מערכות משמעותי.

המטוס מתוצרת חברת הוקר סילדי הבריטית, המריא לראשונה ב-1951 ונכנס לשירות מבצעי כשלוש שנים לאחר מכן. מדובר במטוס סילון שלאורך השנים ייצרו בעשרות דגמים חד ודו מושביים. זהו מטוס חד מנועי שמגיע למהירות מקסימלית של כאלף קמ"ש וטווח מבצעי של כ-600 ק"מ. המטוס מסוגל לשאת כ-3.4 טון חימוש ולרוב החברה הקנדית מטיסה אותו עם ארבע בידוני דלק, מה שמאפשר אימון שנע בין 1.5 ל-3 שעות.

המטוס שירת בעשרות חילות אוויר, בהן של עיראק, ירדן ולבנון. הוקר האנטר של חיל האוויר הלבנוני הופל במהלך מלחמת ששת הימים, בקרב האוויר היחיד שהיה בין המדינות. חיל האוויר הפיל מטוסים דומים של חיל האוויר העיראקי. ככל הידוע, מטוס האנטר של חיל האוויר העיראקי גם הצליח להפיל מיראז' ישראלי בקרב אוויר.

מטוסי ההאנטר של חיל האוויר הלבנוני יצאו מהשירות בשנות השמונים, אולם בשנות ה-2000 הוחזרו לשירות בשל המצב הביטחוני עד שבשנת 2014 הם יצאו באופן סופי, מה שהשאיר את חיל האוויר הלבנוני בלי מטוסי קרב, עד שמטוסי הסופר טוקאנו נכנסו לשירות לאחרונה.

הלבנונים מנסים למכור גם מסוקים מסוג S-61, אולם להם לא נמצא קונה וההערכה היא שימכרו כחלקי חילוף, אלא אם כן ימצאו דרך להחזיר אותם לכשירות מלאה.