אחד האירועים הקשים ביותר בתולדות מדינת ישראל הוא ללא ספק אירוע ההיעלמות של הצוללת הישראלית אח"י דקר. ב-9 בינואר 1968 הפליגה הדקר מנמל פורטסמות' שבבריטניה לחיפה ועליה 69 אנשי צוות. ב-15 בינואר היא נכנסת לתדלק בגיברלטר. משם הפליגה לים התיכון - ואז נעלמה.

הבוקר, התארח ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מי שהיה אמור להיות על סיפון הדקר, אברהם בן זאב: "מפקד הצוללת רס"ן יעקב רענן הודיע לי שמדינת ישראל רכשה צוללת נוספת, צוללת דולפין ואני יחד עם חמישה נוספים נביא את הדולפין לארץ, ולא את הדקר". ההודעה שהצוללת נעלמה, שאבד הקשר עם הדקר הייתה הודעה דרמטית וקשה. "69 חברים נעלמו ונעלמה גם צוללת של חיל הים הישראלי. אובדן גדול".

"אי אפשר לדעת מה היה קורה אם. אני לא אוהב לשחק ב"אם". אי אפשר לדעת. אני משתדל להנציח את הדקר בכל מקום שאני יכול, שימשיכו לשמוע על הצוללת ואנשיה", הדגיש בן זאב.

החיפוש אחר הדקר נמשך עשרות שנים. היו שטענו שהיא הוטבעה על ידי המצרים או אפילו הסובייטים, אחרים הניחו שפגעה בקרקעית בגלל טעות או תקלה. בסופו של דבר, עם התפתחות הטכנולוגיה שאפשרה חיפוש במים עמוקים, ב-28 במאי 1999 נמצאו שברי הצוללת על קרקעית הים בעומק 2,950 מטר. חקירה העלתה שהמסקנה הסבירה ביתר היא שאירוע פתאומי הביא לטביעה של הצוללת וקריסת הגוף שלה, שלא היה בנוי ללחץ בעומק שהגיעה אליו. ככל הנראה תקלה היא שהביאה לטביעה.