17 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שנושאת מטוסים עגנה בנמל חיפה. ביום שבת האחרון עגנה מכונת המלחמה הענקית "ג'ורג' ה.וו. בוש" בסמוך לנמל חיפה (בגלל גודלה העצום היא עוגנת במרחק של כ-4 קילומטרים מהנמל). כ-5,700 אנשי צוות משרתים על נושאת המטוסים שמתנשאת לגובה של 20 קומות, 90 מטוסי קרב, מסוקים ומטוסי מודיעין ותובלה יש עליה והיא מונעת באמצעות שני כורים גרעיניים. זמן קצר לאחר שהספינה הזו הגיעה לחופי ישראל, דאגו בדובר צה"ל להפיץ לכלי התקשורת סרטון חביב של מסוק ינשוף של חיל האוויר הישראלי שנחת על נושאת המטוסים בוש בחינניות. אבל לנו זה הזכיר סיפור מאוד ישן, אז נחת מסוק חיל האוויר הישראלי על נושאת מטוסים אחרת, עם הרבה פחות חינניות אבל לא מעט חוצפה ישראלית.

אורי ירום, שנפטר בשנת 2012, היה ממקימי מערך המסוקים בחיל האוויר הישראלי ובעל נקודות זכות בחיבור של סיירת מטכ"ל לעולם האווירי. "אבי המסוקים בצה"ל" היה הכינוי שלו. ירום נחשב לטייס מסוקים ישראלי אגדי, מקצוען של ממש - אבל גם בדחן לא קטן וחובב של מעשי קונדס.

ביוני 1958 יצא ירום למשימת חיפוש אחר נגבה, ספינה ששטה בלב ים, ומטרתו הייתה לחלץ מסיפונה מלח שנפצע קשה מהתחשמלות והיה בסכנת חיים. צוות המסוק הישראלי מסוג סיקורסקי S-58 לא הצליח לאתר את הספינה במשך זמן רב ומד הדלק שלו הגיע לנקודה מסוכנת. מדובר במסוק חדש שרק נקלט בחיל האוויר. תקלה שהייתה ככול הנראה במערכת הדלק, לא הוסיפה למצב - עד כדי כך שהמסוק עבר את נקודת האל חזור. כלומר הוא היה חייב לנחות, אחרת יצלול אל הים.

בשלב זה הבחין ירום במספר ספינות במים, די מהר הבין שמדובר בשייטת של אניות מלחמה שהקיפו את נושאת המטוסים של הצי השישי האמריקאי, USS Wasp. ירום החליט שהוא נוחת על נושאת המטוסים, זאת למרות שלא היה לו קשר איתה או כל דרך לבקש אישור. הוא ביקש אישור ממטה חיל האוויר לנחות, וקיבל בתשובה: "מפקד חיל האוויר מאשר כל החלטה שלך, שתביא לסיומה המוצלח של משימת ההצלה". ירום השיב לבקר, ספק בחיוך, "אני נוחת על נושאת המטוסים. שמור על קשר".

כשניגש לנחיתה הבחין ירום בשורה של שמונה מסוקים, די דומים לסוג שהטיס, נוחתים על פי סדר. אז הוא פשוט הפך את עצמו לאחרון בשיירה, והמתין לתורו. כשזה הגיע, דגלן מהספינה אותת לו בדגל ירוק ואף כיוון אותו לחניה בטוחה.

אחרי שהמסוק נקשר, הטייס הישראלי ירום נשלח לחדר המבצעים, שם מסרו לו שמחכה לו טלפון מאדמירל, לא פחות, מי שמפקד על הצי השישי. האדמירל רצה ככל הנראה לדעת מי זה הטייס הזר והחצוף שנחת על ספינת הדגל שלו בלי אישור.

"ברוך הבא לווסאפ", אמר האדמירל וירום השיב לו בנימוס: "תודה אדוני". או אז שאל האדמירל, "האם אתה מודע לכך שנחתת על ספינת מלחמה אמריקנית?". תשובתו של אורי ירום, זו שנכנסה לפנתיאון ולהיסטוריה של עולם המסוקים הישראלי, הייתה: "Gee, and I thought it's one of ours" ובתרגום חופשי: "וואלה חשבתי שזו אחת משלנו". יודעי דבר מספרים שמשני צדי הקו, ובחדר המבצעים, היה פרץ צחוק בלתי נשלט.

לא מעט אגדות צמחו סביב הסיפור הזה, אבל בספרו של ירום "כנף רננים" הוא ציין שהאמריקאים נפרדו מהטייס המצחיק בחום. האמריקאים אהבו את ההומור שלו, שהפשיר את הקרח אחרי שחוצפן זר נחת על ספינה שלהם בלי אישור.

ירום הלך לעולמו ב-8 בינואר 2012, בגיל 80.