צה"ל יוצא היום (ראשון) בקמפיין פרסומי רחב היקף המתמקד בסיכון לחטיפת חיילים. במסגרת הקמפיין, הראשון מסוגו מזה שנים, מופץ "סרטון חטיפה" של "חייל" שעלה על טרמפ, המקריא את מספרו האישי ודורש בשם חוטפיו לשחרר מחבלים, ולא, יוציאו אותו להורג "ברצון אללה". מיד לאחר מכן אומר השחקן: "בסרט הזה כבר היינו. אל תתפוס טרמפים, זה יכול לתפוס אותך".

NoTremp.co.il (צילום: NoTremp.co.il)
מתוך סרטון החטיפה. "אמא, אני מצטער" | צילום: NoTremp.co.il

הרקע לקמפיין הוא הצטברות דיווחים מודיעיניים על ניסיונות לחטיפת חיילים. החשש בצה"ל הוא מפני חטיפת חיילים דווקא באמצעות טרמפים ולא במישור המבצעי, המטופל בתוך היחידות. מדובר צה"ל נמסר כי מתחילת שנת 2011 עולה חשד לכ-21 ניסיונות לחטיפת חיילים, מתוכם תשעה באזור המרכז, שבעה באזור הצפון וחמישה באזור הדרום.

מחיר לחייל ישראלי: מיליון ו-400 אלף דולר

טרמפ (צילום: יעל יקירביץ, במחנה)
חייל צה"ל עוצר טרמפ. 21 ניסיונות חטיפה מתחילת 2011 | צילום: יעל יקירביץ, במחנה

בצה"ל מבקשים להגיע באמצעות הקמפיין אל המשרתים בצה"ל ואל משפחותיהם, בין אם מדובר בחיילים קרביים, תומכי לחימה או מסייעים ללחימה (לשון האתר "נו טרמפ" שהשיק צה"ל). באתר מופיע גם "מחיר" לחייל ישראלי, העומד על מיליון ו-400 אלף דולר.

הקמפיין, פועל יוצא של תוכנית רב-שנתית בצה"ל שגובשה בסוף השנה שעברה, יתמקד בשלטי חוצות בבסיסי צה"ל, ברכבות וברחובות מרכזיים בערים, כמו גם בפרסום סרטונים ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט. הקמפיין ימשך בשבועיים הקרובים, ויתחדש בעוד חודש וחצי. המטרה המוצהרת היא לפתח דיון ציבורי, כאשר יתקיימו גם תדרוכים למפקדים ולחיילים.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, ציין כי "מדובר בקמפיין ראשון מזה שנים ארוכות שאנחנו מובילים בתחום זה. מטרת הקמפיין היא לעורר שינוי בהרגלי הנסיעה של החיילים, על ידי הבנת הסיכון גם באופן ישיר וגם על ידי סביבת המשפחה. הערוץ המרכזי שבו נעשה שימוש הוא בערוצי הניו-מדיה, מתוך הבנה כי אלו הם הערוצים המרכזיים שהחיילים והציבור עושה בהם שימוש. הקמפיין יתמקד באתר צה"ל הרשמי באינטרנט וגם בערוצים הרשמיים של צה"ל בפייסבוק ובטוויטר".

לפרסום באתר צה"ל

>> בצה"ל מנסים להתגונן מפני החטיפה הבאה