לפני פחות משנה הגיע לישראל משלוח במתנה של מטוסי F-15 ישנים מארצות הברית שנועדו לשמש כחלקי חילוף למטוסים החדשים. אך בישראל החליטו לשלוח את המטוסים הישנים ליחידת האחזקה האווירית 22 ולחדש אותם לחלוטין. הראשון מבניהם צפוי להיכנס לשירות בתחילת השנה הבאה בטייסת חוד החנית.

בספטמבר 2016 נחתו בישראל שמונה מטוסי F-15D שארה"ב העניקה לישראל במתנה, אחרי שסיימו את חייהם בשרות המשמר הלאומי האמריקני. חודש לאחר מכן הגיע המטוס התשיעי לישראל. מחיל האוויר נמסר אז כי "קליטת המטוסים היא הזדמנות טכנית ותחזוקתית. הגעת המטוסים תאפשר להשתמש בהם כחלפים ובכך לשפר את הזמינות המבצעית של מערך מטוסי ה'בז'".

אך בישראל החליטו לבחון את הנושא מחדש, לשדרג את המטוסים ולהפוך אותם לישראלים. מה שסייע לחיל האוויר להגיע למסקנה, היא כנראה העובדה שמדובר במטוסי F-15 דו-מושביים, בעלי יכולת נשיאת מכלי דלק תצורתיים (CFT), כלומר מטוס בעל עליונות אווירית ויכולת לשאת חימוש במשקל כבד לטווח ארוך מאוד או יכולת לשהות שעות ארוכות באוויר. לכן החליטו בחיל האוויר להפוך את הענתיקות מארה"ב ליהלומים חדשים בעלי יכולות משופרות.

את המשימה, באופן טבעי, הטילו על יא"א 22 בבסיס תל נוף. בשלב הראשון של הפרויקט יוסבו ארבעה מטוסי F-15 לתצורה ישראלית וייכנסו לשימוש מבצעי בחיל-האוויר כמטוסי בז חדישים עם מערכות כחול-לבן. המטוסים החדשים יגדילו את סד"כ מטוסי ה-F-15 של חיל האוויר. בשלב השני יוסבו חמשת מטוסי ה-F-15 הנותרים ואלה יחליפו מטוסי ה-"בז" החד-מושביים שיצאו משירות בעתיד.

תהליך החידוש מתחיל בשלב מיפוי המטוס ולאחר מכן מסירים את המערכות האמריקניות ו"מפשיטים" אותו עד לרמת השלדה. לאחר מכן יחדשו חלקים שונים במטוס ויבנו חדשים ואז יתקינו עליהם את המערכות הישראליות שישדרגו אותו ליכולות חדשות. הסבה של כל מטוס כזה, עד לרגע בו יהיו מבצעיים בטייסות ה-F-15, תמשך כשנתיים. בקרוב צפוי להיכנס המטוס  הראשון לטייסת חוד החנית.