שלוש שנים אחרי שהודיעו על הכוונה לפתוח טייסת "ביום אויב" (כזו שמדמה את האויב בתרגילים) ראשונה עם מטוסי חמקן, חיל האוויר האמריקאי הציג את מטוס ה-F-35 "האדום" הראשון שלו, שישמש למטרה זו.

"לאור האיום הגובר ממטוסי קרב מהדור החמישי שהציגו הסינים, עלינו להיות מוכנים ולהשתמש בחלק ממטוסי הדור החמישי שלנו לכך", אמר גנרל מארק קלי, מפקד פיקוד הקרב של חיל האוויר האמריקאי. כוונתו של גנרל קלי היא שימוש במטוסי חמקן, שיידמו מטוסים חמקנים כמו J-20 הסיני או סוחוי SU-57 הרוסי.

החמקן האדום נמסר לטייסת ה"אגרסור" 65, טייסת ביום אויב אשר נפתחה מחדש לצורך תפקיד זה והפכה לראשונה מסוגה. הטייסת הפעילה בעבר מטוסי F-15, אולם היא נסגרה בשנת 2015 מסיבות תקציביות. בשנת 2019, לאור האיום הגובר של מטוסי החמקן, בעיקר מצדה של סין, החליטו בארה"ב להקים טייסת אגרסור חמקנית שתדמה באימונים השונים של חיל האוויר האמריקאי מפגש עם חמקנים "אדומים", כלומר סינים ורוסים.

המטוס הראשון שנמסר יצא מפס הייצור בשנת 2013 ומאז שימש לניסויים בפרויקט החמקנים של היצרנית, חברת לוקהיד מרטין. ההערכה היא שכלל החמקנים שהטייסת האדומה תקבל - יהיו מטוסים ותיקים שלא יועדו לשירות קרבי, כי אם כאלה ששימשו לניסויים.

התרחיש: למנוע תקיפת חמקנים של סין

לפני הטקס בו נחשף חמקן האגרסור הראשון, בוצעה טיסה במהלכה גנרל קלי הטיס מטוס קרב מסוג F-15E נגד מטוס ה-F-35A הראשון לביום אויב, אותו הטיס לוטננט-קולונל ברנדון נוטה, מפקדה הראשון של טייסת 65 בגלגולה החדש. לא נמסר מה היו תוצאות הטיסה הזו.

הטייסת הוקמה בבסיס "נליס", נבדה, הנחשב לאחד מבסיסי האימון המרכזיים של חיל האוויר האמריקאי. ההערכה היא שטייסת ביום האויב החמקנית תפעיל בין 12 ל-14 חמקנים, כולם מייצור מוקדם שלא יועדו לשירות מבצעי, אלה יפעלו נגד מטוסי החיל (בתרגיל כמובן), למשל ביירוט של מבני מטוסים המדמים תקיפה קרקעית, משימות סיור ואיסוף מודיעין ועד משימות לעליונות אווירית.

בנוסף טייסת 65 תהיה חלק ממערך ביום אויב בתרגילי "רד פלאג" בהם משתתפות בדרך כלל מדינות נוספות מלבד ארה"ב, כולל ישראל. במסגרת האימונים, התפקיד של טייסת 65 יהיה להכין את טייסי חיל האוויר האמריקאי וגם את הטייסים הזרים שיגיעו לאימונים בינלאומיים, להתמודד עם מטוסי החמקן של האויב ולא פחות חשוב, להיות מודעים לאיום הגובר. בעיקר מצד סין, שכבר מטיסה מספר דגמי מטוסי קרב חמקנים.