לאחר 22 שנות מצעדים, בשל משבר הקורונה, לא התקיים השנה במועדו מצעד הגאווה המסורתי בתל אביב-יפו, כמו גם בכל הערים הגדולות בעולם. לאור זאת, הקהילה הגאה בישראל תתכנס הערב (א' 28.6) בשעה 20:00, לעצרות גאווה בארבע הערים בהן בתים גאים מובילים את המצעדים בשגרה: ירושלים, חיפה, באר שבע והעצרת המרכזית שתתקיים בכיכר רבין בתל-אביב תחת הכותרת: "המהפכה לא הושלמה". העצרות מתקיימות בדיוק 50 שנים ממצעד הגאווה הראשון בעולם ויום השנה למהומות סטונוול, המחאה הגאה הראשונה בעולם. 

הבחירה לקיים עצרות בארבע ערים במקביל מעבירה מסר לפיו כוחה של קהילה חזקה, מגוונת ומאוחדת אינו תלוי במרחקים גאוגרפיים. שנתיים לאחר שקהילת הלהט״ב הובילה מחאה כלל ארצית, ושיאה בשביתת הקהילה והפגנת רבבות בכיכר רבין, היא שבה ומעלה את דרישותיה לשוויון מלא ומעוגן בחוק, מניעת אפליה ואלימות, הכרה מלאה בזוגיות, במשפחות ובזכות להורות.

בחלק האמנותי של העצרת, בניהולו האמנותי של שמעון שירזי, ישתתפו אמנים בולטים מהקהילה הלהט"בית ומחוצה לה. דנה אינטרנשיונל תפתח את העצרת בביצוע מיוחד של "ילדים זה שמחה" בליווי ילדות וילדים ממשפחות הקהילה. ״אמנם את החופש כבר קיבלנו, אבל המלחמה ב-2020 עדיין נמשכת והקהילה נלחמת על הזכות הזאת להיות הורים לא רק עבור חברי הקהילה, אלא לכל מי שרוצה לממש את הזכות הבסיסית להיות הורה", אומרת דנה אינטרנשיונל.

קורין אלאל, האמנית הישראלית הראשונה שיצאה מהארון כבר לפני יותר משני עשורים תופיע יחד עם המוזיקאי טל רמון, מארינה מקסימיליאן, הראל סקעת ואושר בחתה, וכמובן, הופעת הבכורה לשיר הגאווה 2020 "חביב אלבי" בביצוע סטטיק ובן אל ונסרין קדרי.

טל רמון, שישתתף לראשונה בחייו בעצרת גאווה, מספר לנו: ״אני גאה ונרגש לקחת חלק באירועי הגאווה. אנחנו בתקופה לא פשוטה ולמרות הכל חשוב לציין את חודש הגאווה, את המסר לשוויון וקבלת האחר״.

טל רמון (צילום: רן יחזקאל,  יח"צ)
רמון. "גאה ונרגש לקחת חלק באירועי הגאווה" | צילום: רן יחזקאל, יח"צ

הדוברים בעצרת: איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט״ב, אוראל נויוירט מ״מ מנהל המרכז הגאה, תמר יהל מנכ״לית חוש״ן, אסי לוי, אוריאל יקותיאל, סתיו סטרשקו, חאדר אבו סייף ודוריאן, חניך איגי.

במקביל לעצרת המרכזית בתל אביב ייערכו 3 עצרות נוספות:

בירושלים תיערך העצרת בגן העצמאות בשעה 20:00 בהשתתפות הוריה של שירה בנקי ז"ל (בסימן 5 שנים לרצח). את העצרת ינחו השנה השחקנים עמית רהב יחד עם ג'וי ריגר, דלית רצ'סטר תתקלט ויופיעו איזי, ריקי בן ארי, חן אהרוני ועוד.

בחיפה תתקיים העצרת ברחבת הסינמטק במרכז הכרמל ותכלול נאומים לצד מופעי דראג מובילים.

בבאר שבע תתכנס הקהילה כבר בשעה 18:00 ברחבת יד לבנים ותמשיך לצפייה משותפת במשדר הגאווה הווירטואלי בפאב "עשן הזמן".

העצרות יתקיימו בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומשטרת ישראל ותחת מגבלות קהל, הקפדה על מרחק וחבישת מסכה. הציבור מתבקש להקפיד לעקוב אחר העדכונים.