הערב נפתחו אירועי הגאווה של עיריית תל אביב-יפו במעמד ראש העיר רון חולדאי. באירוע הושק קליפ הגאווה הרשמי בהשתתפות שפיטה ונחשפה רשימת האירועים המלאה. האירועים השנה ייערכו בסימן 'נשים לשם שינוי' וישימו במרכז נשים גאות. בין האירועים הבולטים: פסטיבל הקולנוע הגאה בהשתתפות כוכב "האישה הטובה" אלן קאמינגס; כנס הבריאות במעמד השרה לשוויון מגדרי, גילה גמליאל; פסטיבל תרבות ראשון מסוגו בהשתתפות שחקני תיאטרון הבימה רן דנקנר, נורמן עיסא ועוד; כנס בינלאומי של נשים בהייטק; אירוע אמנות גאה במוזיאון נחום גוטמן ועוד. 

>> "איך לא מגעיל אותך להתנשק עם גבר?"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי: "גאה לפתוח את אירועי הגאווה שהשנה הם הגדולים מאי פעם. השנה העמקנו את השותפות בין העירייה לבין הקהילה הגאה, ואני שמח שהיום אירועי הגאווה ייפתחו כסדרם".

אפרת טולוקובסקי, חברת עיריית תל אביב, והאחראית על אירועי הגאווה: "הנושא שנבחר השנה 'נשים לשם שינוי' זה לא סתם עוד סיסמא ריקה מתוכן, אלא דאגנו שהנושא יבוא לידי ביטוי בכל החלקים השונים של אירועי הגאווה והמצעד. כך, הבמה במצעד תהיה כמעט כולה על טהרת המין הנשי, ופסטיבל התרבות השנה מביא לידי ביטוי את הכשרונות הרבים של נשות הקהילה. השינוי לא נעשה ביום אחד, אבל לאט לאט נדאג למהפכה ולהציב את נשות הקהילה בחזית"

מצעד הגאווה 2015 (צילום: getty images)
חגיגות עשירות ומגוונות מתמיד | צילום: getty images

רשימת האירועים המלאה:

20.5, 11:00 - יתקיים המופע 'סימנים חיוניים' - מופע שנוצר בעקבות הרצח 'בברנוער'.

20-21.5, 21:00 - המופע - 'הוצאה לאור' - המופע מסיר את המסכות מחוויות שונות של הסתרה של הקהילה הגאה כגון גבר חרדי הנשוי לאישה ומסתיר את נטייתו המינית, טרנסג'נדרית שנזרקת מביתה ועוד.

22.5 - סיור ללייפסטייל בעקבות הקהילה הגאה.

22.5 - פתיחת חוף הילטון.  

22.5, 20:30 - 'לעשן כמו גבר' - פרידה קאלו עם אור סיונוב - מופע הבוחן את מוסכמות החברה בהתבסס על חייה של פרידה קאלו. בהשתתפות אור סיונוב, מכוכבות 'האח הגדול' לשעבר.

23.5, 20:00 - מופע הרוק 'התהפכו היוצרות' לציון 30 שנה לקל"ף - קל"ף, מהארגונים הפמיניסטים הבולטים שפעלו בישראל יציין השנה 30 שנה להיווסדו, במופע בהשתתפות לאה שבת ויפעת נץ (המכשפות).

24.5, 17:00-21:00 - כנס של הקהילה הבי/פאן/פולית שתעסוק בסוגיות של החוויה הביסקסואלית והפוליאמורית.

24.5, 21:00 - נעמה הכהן במופע התרמה ל'בית דרור' - נעמה הכהן, שגדלה בבית דתי, חזרה בתשובה ויצאה מהארון, תוציא בחודש יולי הקרוב את אלבומה הראשון. הכהן, שמגדלת בימים אלו עם בת זוגה את שלושת ילדיהם, תעלה מופע התרמה ל'בית דרור', בית מחסה לילדים להט"בים שנזרקים מביתם בעקבות נטייתם המינית.

24.5 - תמונה אחת שווה אלף מגדרים - הרצאה על אמנות גאה במוזיאון נחום גוטמן.

25.5 - ב-19:00 ו-21:00 יתקיים 'בוא'נה - קברט הנשים באנה' - מופע קברט סאטירי בהפקתן של נשים, המורכב מקטעי תיאטרון סאטיריים ועיבודים מוזיקליים מקוריים העוסקים בנשים ונשיות דרך הקשרם אקטואליים.

26.5 - החל מהשעה 17:00 יתקיים כנס הבריאוות השנתי - הכנס היחיד בארץ העוסק בסוגיות בריאות הייחודיות לקהילה הלהט"בית.

27.5, 12:00 - מופע מיוחד בשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה בתיאטרון הבימה- שחקני הבימה ייעלו מופע מיוחד לכבוד חודש הגאווה. המופע נכתב ובוים על ידי דנה דבורין, והינו בהשתתפות רן דנקנר, נורמן עיסא, טל קלעי ("פאות קדושות"), איילת רובינסון ועוד.   

27 במאי - קבלת שבת חגיגית ב'בית דניאל'.

ביום שישי ה-27.5 ב-14:00 וביום שבת ה-28.5 בשעה 21:00- ההצגה 'תיאורמה' - ההצגה של 'המרכז הגאה' תועלה בתיאטרון הבימה במסגרת שיתוף הפעולה בין תיאטרון הבימה והמרכז הגאה. תקציר ההצגה: יום אחד מופיע זר מסתורי אצל משפחה בורגנית אמידה ושם קץ לחיים שידעו עד אותו הרגע. צעד אחר צעד כל אחד מבני המשפחה נופלים לפיתוייו של הזר ומתאהבים בו אנושו. עד שיום אחד הוא מודיע שהוא עוזב ולא ישוב עוד. מרגע עזיבתו של הזר כל אחד מבני המשפחה מתחיל תהליך קיצוני של שינוי.

27.5, 21:00 - 'לאורך כל הלילה' - הצגה של תיאטרון הקוביה במרכז הגאה המגוללת את סיפורן של נשים גרמניות מעליית הנאציזם ועד לתבוסת גרמניה במלחמת העולם השנייה.

27.5 בתיאטרון הבימה - תחרות 'מיס טרנס' - לראשונה בישראל, תתקיים תחרות 'מיס טרנס' תחרות היופי לנשים טרנסג'נדריות בהשתתפות מיקי בוגנים, בטי רוקאווי, נציג התחרות הבינלאומית ועוד. מלכת היופי תטוס לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית שתתקיים בברצלונה בספטמבר.

28.5, 11:00 - יוגה קווירית, מלון בראון.

29.5, 21:00 - המופע 'פותחות את הנרתיק' - מופע התרמה קורע מצחוק להצלת קבוצת הכדורגל הלסבית 'בית"ר גבעתיים והמשולש".

30.5, 22:00 - שחקני תיאטרון הבימה מגיעים להופעה במרכז הגאה. מופע מיוחד בשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה בתיאטרון הבימה- שחקני הבימה ייעלו מופע מיוחד לכבוד חודש הגאווה. המופע נכתב ובוים על ידי דנה דבורין, ובהשתתפות רן דנקנר, נורמן עיסא, טל קלעי ("פאות קדושות"), איילת רובינסון ועוד.   

30.5 - הצגה מיוחדת של 'סיפור הפרברים' בתיאטרון הקאמרי.

30.5, 17:00-21:00 - 'קווירבאזר' - בזאר של יוצרות להט"ביות.

31.5, 17:00-22:00 - כנס נשים בפוליטיקה. היידי מוזס, בתו של ח"כ מוזס מיהדות התורה, מיה בנגל, כתבת ודוברת שרת המשפטים ציפי לבני לשעבר, ועוד שורה של נשים בכירות בארגוני הקהילה ינסו לענות על השאלה - למה נשים גאות תופסות לא אחת מושב אחורי לעומת גברי הקהילה, ומה אפשר לעשות בנדון?

1.6, 20:00 - 'וויגסטוק' - מופע דראג קווינס ססגוני בהשתתפות מלכות הדראג הטובות בישראל במופע התרמה לוועד למלחמה באיידס. האירוע בהשתתפות אילנית, יזהר כהן, מורן מזור, פנינה רוזנבלום, פאות קדושות, קיי לונג ועוד.

1.6 - הקרנה מיוחדת של המחזמר "שיער" בתיאטרון הקאמרי. 

2.6, 19:00 - אירוע שולחנות עגולים ברחבת הבימה - יום לפני המצעד כיכר הבימה תתמלא בשולחנות שיח עגולים שיציגו את כל גווניה של הקהילה במניפה אדירה של צבעים מרשימים.

2.6, 21:00 - ההצגה 'מתחת לעור בבימה' - ההצגה של המרכז הגאה תעלה בתיאטרון הבימה. ההצגה מגוללת את יחסיהן של ניצולת שואה וכתבת גרמניה צעירה בתל אביב בתקופת מלחמת המפרץ.

2.6 - משתה גאווה ביפו בהשתתפות Eatwith.

שיאו של הפסטיבל יגיע במצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי ה-3.6. נתראה שם וכמובן באירועים השונים.

מצעד הגאווה 2015 (צילום: צ'ינו פפראצי)
נתראה שם | צילום: צ'ינו פפראצי

כחלק מאירועי מצעד הגאווה XL לקחו חסות מרכזית על הברים המרכזיים של האירוע בגן צ'רלס קלור. כמו כן, יתפעלו מתחם VIP מפואר שיכלול פינות זולה לנוח מהשמש והצעידה, בר חופשי ומתנות XL למוזמנים בלבד. XL מציעה בעמוד הפייסבוק שלה כרטיסים במתנה למתחם ה-VIP למשתתפים בפעילות בעמוד XL Israel - לחצו כאן ואולי תזכו.

>> הסוד ה"אפל" של המתמודד הרוסי לאירוויזיון

>> החבילה היומית: סקוט דיסיק בולט בשטח