בשבועות האחרונים, צצו במקומות מאוכלסים ומתויירים ברחבי לונדון שלטים ובהם הכיתוב "דמיינו את לונדון בלי הומואים". ההצעה הופיעה על רקע תמונתו של גשר לונדון כשהוא ריק מאדם, במה שיכול להזכיר אולי פתיחה של סרט פוסט-אפוקליפטי, ומתחתיה נכתב "בקרוב". במודעה הופיע גם לינק לאתר "דמיינו עולם בלי הומואים", ובו  תמונות בסגנון דומה מערים מרכזיות מסביב לעולם. כולן הוצגו נטושות, והכילו את ההצעה לדמיין את ברלין ופריס בלי הומואים. בעמוד הראשי הופיעה תמונה של כדור הארץ, ועליו נכתב בגדול שם האתר. באתר היה גם קישור לעמוד פייסבוק בכותרת דומה – "עולם בלי הומואים".

באופן מובן למדי, אתרי תרבות וחדשות גאות באנגליה הסתקרנו. כשפנו אל JCDecaux, חברת השילוט והפרסום העולמית שהציבה את השלטים, תחילה לא קיבלו תשובה, אולם בפניה חוזרת נאמר שהקמפיין הוא חלק מקמפיין עולמי לקידום מצעד הגאווה בתל אביב. כן-כן, אנחנו על המפה. הטענה נתמכה גם בציוץ מחשבון הטוויטר של הסניף הבריטי JCDecaux, בו נכתב שאכן מדובר בחלק ממסע הקידום למצעד הגאווה בתל אביב. ואז הכל הסתבך.

מרגע שהחלו האתרים הבריטיים לסקר את השלטים, נראה שחברת הפרסום עשתה הכל כדי להעלים את הקמפיין באופן מיידי. בבדיקה שערכנו הבוקר (19.04) ראינו שאתר האינטרנט של הקמפיין וכן עמוד הפייסבוק הייעודי – נמחקו. נוסף על כך, גם הציוץ של חברת הפרסום הוסר. משרדי JCDecaux ישראל מסרו שהם אינם מעורבים בקמפיין הבריטי, ואין להם שום חלק במסע הפרסום.

האתר הבריטי GayTimes הספיק להטמיע את הציוץ של החברה, שענתה לגולש שהתעניין בשלטים: "זה חלק מהקמפיין למצעד הגאווה 2016 בתל אביב. שלח לנו הודעה פרטית אם אתה זקוק למידע נוסף"

הציוץ הגנוז של חברת הפרסום

היעלמותו הפתאומית של הקמפיין נראית כמו תוצר של החלטת משרד התיירות לבטל את התקציב הייעודי לעידוד תיירות גאה. הביטול התרחש אתמול, לאור המחאה שקמה בקהילה הלהט"בית, שמחתה על חוסר השוויון שבהקצאת סכומי עתק (11 מיליון שקלים) למטרה זו, בזמן שארגונים אקטיביסטיים ומסגרות חברתיות גאות מתוקצבים בכעשירית מהכסף. התזמון, יום לאחר החלטת משרד התיירות, מייצר קשר שקשה להתעלם ממנו, אם כי לא יצאה הצהרה מסודרת בנושא, ואת תגובת הסניף הבריטי לא ניתן היה להשיג בזמן עליית הכתבה לאוויר.