פסטיבל הדראג בעל המסורת הבינלאומית חוזר השנה לתל אביב ב-1.6 במטרה להעלות מודעות ל-HIV/ איידס, הפסקת הסטיגמה כלפי נשאי HIV, עידוד שימוש באמצעי מניעה ועריכת בדיקות HIV. המרכז העירוני לקהילה הגאה, הוועד למלחמה באיידס ועיריית ת"א חברו השנה יחד כדי לקיים את הערב הצבעוני ולהעביר מסרים חשובים אלו.

הוויגסטוק ייערך השנה בסימן האירוויזיון עם מחוות למיטב השירים, הזמרים והזמרות. כל צמרת עולם הדראג ישתתפו בפסטיבל, ביניהם: בנות הקווינס (דיווה), ציונה פטריוט וקיארה דופלה מהרכב "פאות קדושות", מיס לילה קרי וגלינה פור דה ברה, בוגרי בית הספר לדראג שנה שלישית ועוד. בפסטיבל השנה בהפקת לינור אברג'ל ודניאל מריומה תהייה גם נציגות גדולה של מלכי דראג, לצד מלכות הדראג.

>> "איך לא מגעיל אותך להתנשק עם גבר?"

את האירוע שיתקיים בגן מאיר תנחה הגברת הראשונה של הבלונד הישראלי, פנינה רוזנבלום, ביחד עם קיי לונג וכוכבת "פאות קדושות" ציונה פטריוט. מלבד ההופעות הסופר-צבעוניות, על הבמה יופיעו גם אמני האירוויזיון הישראלים כולל הזוכה הישראלי הראשון באירוויזיון יזהר כהן (1978), אילנית (אירוויזיון 1977,1973) ומורן מזור (נציגת ישראל לאירוויזיון 2013). למעשה, גם המנחה רוזנבלום השתתפה בקדם האירוויזיון בשנת 1983 עם שיר הקאלט "תמיד אישה".

חיה בסרט: פנינה רוזנבלום חוגגת 60 (צילום: חדשות 2)
רוזנבלום. תמיד אישה והפעם גם מנחה | צילום: חדשות 2

אדיר ינקו, רכז בלה דואגת בוועד למלחמה באיידס: "אחד האתגרים המרכזיים בעבודה שלנו הוא לקדם מסרים של התנהגות מינית בריאה לצד קבלה בצורה לא מתנשאת ומטיפה, וזה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות בוויגסטוק. הנתונים מהשנים האחרונות, אשר מצביעים על שכיחות גבוהה של HIV  בקהילה הגאה, מחייבים את כולנו לחשוב על פתרונות יצירתיים. הסולידריות שמאחורי איחוד הכוחות הזה בין מלכות ומלכי הדראג לצד האמנים שיובילו את הוויגסטוק מוכיחה שברגע האמת, אנחנו יודעים להיות קהילה אחת מאוחדת ולדאוג זה לזו, וזה מדהים. השנה אנחנו שמחים במיוחד משום שהוויגסטוק מגיע בשיאה של שנה בה העלינו את מספר הנבדקים במרכזי הבדיקות שלנו ב-51%, פתחנו מוקד בדיקות חדש לקהילה הגאה והרחבנו את סל הבדיקות שלנו בניידות הבידוק. עכשיו אנחנו מתפנים לעשות קצת כיף ומזמינים את כולם לאחד מאירועי השיא של שבוע הגאווה". 

אילנית מדברת על הכל - הצצה (צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת)
אילנית. שם היא תראה קשת בענן בטוח | צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת

>> אחרי שרצחו את בן זוגו: חוסיין יוצא בקמפיין גאה נגד דאע"ש