דמויות של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים הופיעו במשחקי וידאו עוד בשנות ה-80, כמו למשל דמות מעניינת במשחק "Moonmist", שהוציאה חברת Infocom בשנת 86', שכללה סצנה בה אחת הדמויות מקנאה כי חברתה לשעבר התחתנה עם גבר. דמות נוספת ומעניינת מופיעה בסדרת משחקי סופר מריו (סדרת המשחקים הגדולה והנמכרת בעולם) - בירדו, דינוזאור ורוד המתנהג באופן נשי ולראשו סרט אדום. ההתייחסות הלשונית בסדרת המשחקים אל בירדו היא בלשון זכר ובכך, כבר בשנת 88', הציגה נינטנדו את הדמות הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם משחקי הוידאו. דמויות נוספות הן Poison מסדרת המשחקים Final Fight של חברת Capcom, בוס הומוסקסואל במשחק Street of Rage 3 שיצא לקונסולת הג'נסיס של Sega ועוד.

כחלק מאירועי שבוע הגאווה של עיריית תל אביב יפו יקיים בית העיר פאנל בנושא ייצוגים גאים במשחקי הוידאו. בהיסטוריה של משחקי הוידאו, תוכן להט"בי היה כפוף לכללים משתנים ולתקנות, אשר נבעו ברובן מהבחנה בין הטרוסקסואליות כנורמלית, בעוד הומוסקסואליות זכתה לצנזורה חמורה ולהשמצה. אלו התבטאו בכך שדמויות בעלות מאפיינים להט"בים היו במשבצת ה״דמויות הרעות״ במשחקים, או צונזרו בגרסאות שונות ברחבי העולם. בשנים האחרונות אוריינטציה וזהות מינית החלו להוות תפקיד משמעותי בעולם משחקי הוידאו, והמגמה היא נראוּת רבה יותר של הזהות הלהט"בית בתחום זה. כך ניתן למנות את סדרת המשחקים הפופלרית The Sims, המופצת על ידי ענקית המשחקים EA, אשר מציעה אפשרות לקיים אורך חיים להט"בי במהלך המשחק.

אין תמונה
הדינוזאור הוורוד של סופר מריו

לאחרונה התקיים מאבק סוער כנגד חברת נינטנדו שלא אפשרה קיום אורך חיים להט"בי במשחק סימולציית-חיים חדש בשם "TomoDacHi Life״ שזכה להד תקשורתי רחב. התפתחות נוספת של ייצוג הקהילה הגאה במשחקי הוידאו ניתן לראות בלהיט הטלוויזיוני החדש והגאה של HBO ״Looking" בה גיבור הסדרה, הומו מוצהר, עובד כמפתח משחקי וידאו תחת בוס מוצהר גם הוא.

הערב יתחיל בהקרנת הסרט "Gaming in color״ - סרט דוקומנטרי בבימויו של פיליפ ג'ונס, המתייחס לסיפורה של קהילת הגיימרים הגאה ולהתפתחות מוטיבים לה"טבים במשחקי מחשב. הסרט חוקר את הפן הקווירי של תרבות הגיימינג ואת הנראות הלהט"בית בתעשיית המשחקים. בסרט קיימת התייחסות לכנס GaymerX שהתקיים ב-2013 ולתרומתו הגדולה בקידום הכרת הקהילה ה"חנונית" הגאה בתעשייה העולמית. באותה השנה כמות רבה יותר מתמיד של משחקי מיינסטרים ואינדי הציגו דמויות הומוסקסואליות ולסביות, מה שתרם רבות לנראות וקבלה של הקהילה.

לאחר מכן יתקיים פאנל בנושא בהנחיית ראש המסלול לעיצוב משחקים דיגיטליים בשנקר, ד"ר ורד פנואלי, ובהשתתפות גיימרים, חוקרים ואמנים. הערב יתקיים ביום שלישי ה-10 ביוני בשעה 20:00 בבית העיר - רחוב ביאליק 27 בתל אביב.

עוד ב-mako גאווה: