ביה"ס לקולנוע במכללת ספיר בשדרות מפעיל זו השנה ה-13 את פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי בסינמטק שדרות, המציג מבחר רב של סרטים ומופעים אמנותיים בחינם. בין היתר מוקרנים בו לראשונה סרטי הגמר של סטודנטים שמסיימים את התואר שלהם. השנה משתתפים בפסטיבל כ-28 סרטים, ובהם שני פרויקטים קצרים (באורך של 30 דקות) של בוגרים גאים, שבחרו להרים סרטים המציגים תוכן גאה ואף בוטה ללא חשש. 

הסרט הראשון שייך לסטודנט נדב משעלי מאופקים ונקרא "אישך, תשוקתך": מדי חודש טובלת מיכל במקווה הטהרה כחלק מריטואל שמתיר לה לקיים יחסי אישות עם בעלה, אך כשמגיע הלילה המיוחל, דבר לא קורה בין השניים. היעדרותו של בעלה והתערערות היחסים האינטימיים בניהם מעוררים בה חשדות בנוגע לזהותו האמיתית. "אישך, תשוקתך" מציג פורטרט אנושי של אישה מופנמת, המאבדת את הדימוי הנשי שלה ונשרפת בתשוקותיה.

הסרט השני, "לילא אחת ביפא" של הסטודנטית רז בן דוד-ורון, מספר על לילא, טרנסקסואלית צעירה ממשפחה חד-הורית בשכונת מצוקה ביפו. ללילא יש אמא שגרה איתה על השדרה ויש בעיה קטנה עם הנשיות שלה - היא לא נולדה אישה. לילא לא תיתן לכך לעמוד בדרכה וכשהיא יוצאת לפאב, היא מתחילה עם אור, בחור צעיר ויפה.

הסרטים יוקרנו ביום רביעי הקרוב, ה-10.6, בשעה 12:00 בסינמטק 1 בשדרות.

פסטיבל קולנוע דרום מתקיים כל שנה בחודש יוני במשך חמישה ימים מלאים במוקדים שונים ברחבי הנגב הצפוני והמערבי, ופותח את דלתותיו בפני כל אדם ללא תשלום. פסטיבל קולנוע דרום הוא היחידי שמופק בדרום על ידי אנשי הדרום מתוך אג’נדה תרבותית ייחודית הרלוונטית למקום בו הוא נוצר. בכל שנה מרחיב הפסטיבל את פעולתו והופך להיות לאירוע הקולנוע המשמעותי ביותר בדרום ובישראל בכלל. "הדרום" הוא תפישת עולם קולנועית הדוגלת בקולנוע עני באמצעים, אך עשיר באנושיות, מטאפורה ליצירה שנעשית בפריפריה ללא רגשי נחיתות מתוך שאיפה לעורר דיאלוג ביקורתי עם המרכז ההגמוני.

עוד ב-mako גאווה: