המצעד בתל אביב אמנם הסתיים ורוב התיירים בדרך הביתה, אבל ברחבי הארץ חגיגות הגאווה רק מתחילות. Mako גאווה עוקב אחרי ארועי הגאווה בערים השונות ומזמין אתכם להמשיך ולחגוג גאווה בכל רחבי הארץ.

מחר, יום רביעי הקרוב ה-18.6, תתקיים מסיבה של ליין הקיץ הגאה SLIPPRE'Z במילה בחוף ראשל"צ. לאחר הפתיחה בתחילת החודש, עם מלחמת מים ענקית שלא השאירה אף אחד יבש, ממשיך הליין במסיבות הקיץ שלו על חוף הים, ומגיש לראשל'צים ולכל הסובבים הפקת קיץ מהממת ומרעננת על הים. מפיקות הליין, אלמוג כהן ואליס חיון (מליין הנשים קרן ואליס), יארחו על העמדה את מושון עטיה בסט מיינסטרים ושחורה ואת מוטי סעדיה בהרמות של האוס.

גאווה 2014 בראשון לציון, SLIPPERZ
גאווה 2014 בראשון לציון, SLIPPERZ

למה דווקא בראשון?
"לא היה בראשון שום דבר שקשור לקהילה ורציתי לחזק את אפשרויות הבילוי גם מחוץ לתל אביב", מסבירה אלמוג."למילה הגעתי במקרה בתור ראשל"צית, ואיך שראיתי את המקום היה לי ברור שאני רוצה להביא לשם את הקהילה. זה שינוי מרענן אחרי שבתל אביב אנחנו תקועים במקלטים". "חוץ מזה שזה מקום פתוח, יש אווירה של ים, שומעים גם את הגלים וגם את מוזיקה. אפשר לאכול ולשתות במחירים סבירים", מוסיפה אליס.

גאווה 2014 בראשון לציון, SLIPPERZ, אלמוג כהן ואליס חיון
אלמוג כהן ואליס חיון
מאז עברו כבר שלוש שנים בהן פועל הליין, והוא גדל משנה לשנה."זו כבר עונה שלישית שלנו במקום וזה גדל משנה לשנה", אומרת אלמוג, "מגיעים אנשים מהעיר והסביבה, מת"א ואפילו מירושלים. אני חושבת שמקומות הבילוי מחוץ לתא אלו נישות שיותר כיף בהן, זו אווירה אחרת. אנחנו מביאות את ת"א אלינו אבל עם הטאצ' שלנו והקסם של המקום שהופך את הכל למושלם".

גם לאליס יש תכניות גדולות לקהילה ולעיר שלה: "אני ראשל"צית גאה ומתה על ראשון וכולי תקווה שאני אצליח להפיק את המסיבות הגדולות של ת"א גם בראשון. פחות ופחות צעירים עוזבים את העיר בשביל ת"א. וזה מה שהולך להיות - עידן חדש בראשון".

זה קצת יוצא דופן לראות מסיבות מעורבות של הקהילה
"נכון, וחבל שכך", מסבירה אלמוג, "הלילה אילץ אותנו להיות שייכים לקבוצה ואנחנו מתפלגים, מה שלא היה לפני כמה שנים שהכל מהכל היה נמצא תחת קורת גג שמחה אחת ללא תחושת שוני מהאחר. היום יש מסיבת פטיש/גברים בלבד/נשים בלבד/היפסטרים בלבד/שפם בלבד/שערות מסולסלות בחזה בלבד וכו׳. לי אישית נמאס מכל התיוגים האלו, שלא היו קיימים לפני כמה שנים. הכי כיף זה לפתוח לכולם את הדלת שכולם ירגישו בנוח, ולא יצטרכו לחשוב פעמיים אם לצאת מהבית. מה שנקרא 'להחזיר עטרה ליושנה', כי בסופו של יום כולנו שייכים לאותה קהילה".

MILA בים, חוף הים ראשל"צ, הטיילת 17. פתיחת דלתות 22:30. כניסה 30 ש"ח כולל צ'ייסר ראשון. כניסה מגיל 21 ומעלה, ברשימות בלבד. להרשמה - 052-6556531 אלמוג כהן

הדרום מתחמם: אירועי הגאווה באשדוד

קצת דרומה משם, מול אותו הים, יתקיים ביום שישי ה-20.6 בפעם השנייה מצעד הגאווה והסובלנות באשדוד.אחרי שבשנה שעברה היה המצעד באשדוד השלישי בגודלו עם כ-1,300 משתתפים, גם השנה מקווים המארגנים להגיע לסדר גודל דומה.

מצעד הגאווה הראשון באשדוד 2013 (צילום: מקסים גהלסיגר)
מתוך המצעד הראשון | צילום: מקסים גהלסיגר

"לאחר המצעד בשנה שעברה התחיל שינוי תודעתי במערכת העירונית", סיפרה ל-mako גאווה ורוניקה ויגדורצ'יק, ממארגנות המצעד, "קיימנו פאנל גאווה לפני הבחירות המוניציפליות ורוב המתמודדים רצו להגיע וכמו כן השתתפו בפאנל. לאחר הבחירות נוצר לנו קשר עם חברת המועצה הלן גלבר אשר דואגת לנו ומקדמת את הנושא של החינוך הבלתי פורמלי, הקמנו קבוצה בשם גאווה אשדודית אשר בנויה מחברים מהקהילה וסטרייטים אשר מקדמים את המודעות והחינוך כלפי הקהילה".

הקהילה באשדוד מקבלת תמיכה מבעלי הפאבים בעיר. הפאב החברתי ״זה״ הוא ספונסר ראשי של ארוע הגאווה בעיר מזה שנתיים ובו גם תתקיים מסיבת האפטר פרטי. ה"זה" פותח את דלתותיו לארועי גאווה וערבי התרמה לאורך כל השנה, יחד עם הפאב החדש ״זרם״ שתורם לקיום האירוע.

מצעד הגאווה באשדוד 2014
מסלול המצעד

בעקבות התארגנויות שונות המתכוונות למחות נגד קיום המצעד, במוצאי שבת שעברה יצאו מארגני הארוע בקמפיין ״דורשים סובלנות״, והדביקו פליירים במוקדים ראשיים בעיר. "קיבלנו המון אהדה בזכות הקמפין הזה. אחרי ששנה שעברה במצעד היתה הפגנת של תושבים דתיים שמחו נגד המצעד, גם השנה נפתחה קבוצה בפייסבוק שבה כאלפיים חברים אשר קוראים להסתה ולהומופוביה ומתכננים להפגין נגד המצעד. אנחנו מקווים שהקמפיין יביא כמה שיותר צועדים אל העיר".

האירוע יחל בשעה 11:00 בהתכנסות ברחבת העירייה, שם ישאו נאומים נציגי הארגונים השונים, ביניהם נציגי איגי, תהל"ה, חושן, האגודה ושיויון זה לכולם. בנוסף ישאו ברכה ח"כ עדי קול (יש עתיד) וח"כ אילן גלאון (מרצ). בסיום הנאומים תזניק חברת מועצת העיר הלן גלבר את הצועדים. המצעד יסתיים בסביבות השעה 14:00 בחוף הקשתות, ומיד אחריו תתקיים אפטר פארטי בפאב החברתי "זה".

מצעד הגאווה באשדוד 2014
השלטים כבר מוכנים

עוד ב-mako גאווה: