(כתב: עידן מטלון, עריכה: לירון לוין)


הכינו את הגריינדר, הם כאן: שבוע הגאווה בתל אביב כבר מזמן ידוע כשבוע שבו העיר מוצפת בשפות זרות, הודות לשלל התיירים הגאים שממלאים את רחובות העיר. השנה עושה רושם שהייבוא גדול ומרשים מתמיד: מסיבות החוף בהילטון עמוסות בגייז נטולי חולצה שעובדים על השיזוף ומדגמנים ספידו קטנטנן שמשאיר מעט מאוד מקום לדמיון.

עידן מטלון בחוף הילטון (תמונת AVI: נופר יורן)
כמה חוף, כמה יוסי | תמונת AVI: נופר יורן

מה הם באמת חושבים על ישראל? מה דעתם על הגברים הישראלים? ומה הם כבר יודעים להגיד בעברית? עידן מטלון, שבימים כתיקונם משמש כמנכ"ל השיווק של MOOVZ, כיתת רגליו ויצא לחוף כדי לברר מה הסיכוי שלכם לטעום קצת חו"ל בשבוע הקרוב, ועל הדרך נתקל גם באליעד כהן שלוקח את המצווה "הסבר פניך לתייר" בצורה רצינית למדי.

עידן מטלון בחוף הילטון (תמונת AVI: נופר יורן)
וולקאם טו גיי יזראעל | תמונת AVI: נופר יורן

הפלישה הגאה (תמונת AVI: נופר יורן)
סלפי עם אליעד - צ'ק | תמונת AVI: נופר יורן

ברכות רשמיות מעבר לים

אבל הניחוח הבינלאומי שנידף מתל אביב ממש לא מגיע רק מהתיירים. שגרירים רבים ממדינות ברחבי העולם מסרו בימים האחרונים את איחוליהם לקהילה הגאה בערב חגה, והביעו תמיכה בלי מעורערת במאבקה. שגריר שבדיה בישראל, קארל מאגנוס, אף הצהיר כי "קהילת הלהט"ב מצאה בישראל בית":

"במדינות רבות בעולם חברי קהילת הלהט"ב עדיין סובלים מאפליה ורדיפה, לעיתים מידי השלטון ומערכת החוק. זהו מצב שאינו מתקבל על הדעת, אבל אנחנו חיים בתקופה מלהיבה. נקודת המבט ההטרו-נורמטיבית בחברה עומדת למבחן במקומות שונים בעולם; נחקקים חוקים ההופכים את הסוגיה עם מי אנו בוחרים לחיות את חיינו ללא רלוונטית ובמידה ניכרת, מובן ומקובל כי אנשים רבים אינם הטרוסקסואלים. ביום שישי ייערך מצעד גאווה בתל אביב בו יצויין מספר שיא של משתתפים. בעולם בו מצבה של קהילת הלהט"ב הינו לעתים קרובות בעייתי, אני שמח להגיד שקהילת הלהט"ב מצאה בישראל בית".

שגריר הולנד בישראל, קאספר וולדקאמפ, מסר: "תל אביב יכולה להיות גאה על שהיא מארחת את מצעד הגאווה היחיד במזרח התיכון. בתחילת אוגוסט גם הולנד תארח את מצעד הגאווה השנתי באמסטרדם. אני מאוד נרגש שלראשונה בתולדות המצעד, ספינת להט"בים מהקהילה היהודית תיקח חלק רשמי בשיט הגאווה בתעלות אמסטרדם. כשגריר המדינה הראשונה בעולם שהכירה בנישואים חד מיניים, לפני שתיים עשרה שנים, אני רוצה להביע את תמיכתי ואהדתי הרבה למארגני מצעד הגאווה בתל אביב". 


 

 

 

 

 

 

עוד ב-mako גאווה: