>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
מיכל רפופורט
הפסטיבל הבינלאומי ה-8 לקולנוע גאה ייצא לדרך בחודש הבא, וכמדי שנה מובטחת לחובבי הקולנוע תכנית עשירה ומגוונת: סרטים בהקרנות בכורה, סרטים קצרים, תחרויות ועוד. חוץ מחגיגת יצירות בינלאומיות, יוצגו בפסטיבל סרטים של יוצרים גאים מקומיים ומוכשרים.

יום א' ה-9 ביוני, 18:00, בסינמטק תל אביב – מקבץ סרטים קצרים א'

שם הבמאי/ת ושם הסרט: מיכל רפופורט במאית הסרט "עניין של מין"

למה כדאי לראות את סרטך? הסרט "עניין של מין" "משתמש" בז'אנר ובתוכן הגאה כמייצג מיעוט על מנת לפתוח נושא אוניברסלי כל כך - חריגות. עולמם של הגיבורים החד מיניים בסרט מוצג כנורמטיבי ואילו ה"סטרייט" הוא החריג הסובל מדחייה. זאת במטרה להעצים את האבסורד וחוסר הצדק שנולד מהיחס המנוכר אל השונה.    

מה הסרט שהכי השפיע עליכם ביצירת סרט זה ומדוע?: "התסריט נכתב בהשראת סיפור אמיתי ולכן הוא המשפיע העיקרי על העלילה. כשסיימתי לכתוב את התסריט, צפיתי בסרט 'הילדים בסדר' של ליסה צ'ולודנקו, בו העלילה שונה בתכלית מעלילת התסריט שלי. עם זאת משהו ב feel של הסרט, ובויזואליה שלו, השפיע על יצירת הסרט שלי, בעיקר משום מורכבות מערכת היחסים של הגיבורות והתמודדותן כחריגות מול הסביבה המתיימרת להיות "בסדר". בדומה ל'עניין של מין', הסרט 'הילדים בסדר' שואל מיהו חריג, ועומד על חשיבותה של השלמה עם הזהות העצמית".   

מה הפרויקט הבא שלך? "דרמת מתח בלשית באורך מלא. התסריט נע על שני צירי זמן - לפני ואחרי מותו של הגיבור; ימיו האחרונים של בלש במשטרה נשזרים בחקירת מותו המסתורי. התסריט נכתב בשיתוף עם התסריטאית לירז ברוש".

שם הבמאי/ת ושם הסרט: שגב גרשון גרין במאי הסרט "אדם"

אין תמונה
שגב גרשון גרין

למה כדאי לראות את סרטך? "זה הסרט הישראלי הראשון שמתמודד עם תופעת הבריונות ברשת ממנה סובלים בעיקר בני נוער ובפרט נערים הומוסקסואלים. וגם בגלל מיכל ינאי ששוברת לחלוטין את התדמית הנוצצת של מלכת הילדים".

מה הסרט שהכי השפיע עליכם ביצירת סרט זה? "האמת שאין ממש סרט שהשפיע, יותר השפיעו כתבות וסיפורים קשים שקראתי על נערים ונערות רבים שחוו בריונות וגם החוויות האישיות שלי כנער".

מה הפרויקט הבא שלך? "סרט קולנוע באורך מלא שבמרכזו אישה נכה שמגלה את עצמה מחדש בגיל 40 ויוצאת למסע ברחבי הארץ על קלנועית".

יום ב' ה-10 ביוני, 18:00, בסינמטק תל אביב – מקבץ סרטים קצרים ב'

שם הבמאי/ת ושם הסרט:  אורן אדף במאי הסרט "בשבחי היום"

אין תמונה
אורן אדף

למה כדאי לראות את סרטך? "אני לא נוהג להציע לאנשים לצפות בסירטי. עם כל הישירות של הסרט שלי, זו יצירה מופנמת מבחינתי, על גבול המופשטות".

מה הסרט שהכי השפיע עליך ביצירת סרט זה? "כשאני בתוך התהליך של היצירה אני מנסה לנתק עצמי באופן מוחלט מהשפעות אמנותיות ולפעול מתוך העולם שאני מגיע ואליו אני רוצה ללכת כשאני מחובר לאיזה חוט של אמת פנימית ועם זאת לכוון למקום שמתעלה מעל מה שנקרא "קולנוע מגדרי". אך עם זאת מכלול היצירה של פאזוליני נשף בעורפי". 

מה הפרויקט הבא שלך? "אני עובד על תסריט באורך מלא בשם "דרווין" .

שם הבמאי/ת ושם הסרט: מעיין כהן במאית הסרט "זאזאלנד"

אין תמונה
מעיין כהן

למה כדאי לראות את סרטך? "אם בא לכם לצחוק בתוך קומדיה של טעויות עם הרבה סקס, שקרים וגרוזינים".

מה הסרט שהכי השפיע עלייך ביצירת סרט זה ומדוע? "'חתונה מאוחרת' זה למעשה סיקוול קצר לסרט הזה. 20 שנה אחרי".

מה הפרויקט הבא שלך?."'גן עדן' - דרמת פיצ'ר על זוג צעיר בחופשה שמכניסים אישה זרה למערכת היחסים ביניהם".

יום ג' ה-11 ביוני, 18:00, בסינמטק תל אביב – מקבץ סרטים קצרים ג'

שם הבמאי/ת ושם הסרט: ורוניקה ניקול טטלבאום במאית הסרט "מי את"

אין תמונה
ורוניקה ניקול טטלבאום

למה כדאי לראות את סרטכן? "לא יודעת איך לענות על השאלה הזו. אני רק מקווה שתראו ותהנו או לפחות תחוו את הפיסת החיים הזו ואולי תראה לכן מוכרת".

מה הסרט שהכי השפיע עליכן ביצירת סרט זה? "מה שהשפיע יותר מהכול אלה החיים והתבוננות בהם (הם הסרט המדהים ביותר שאני מכירה), כמו כן יכולתי למצוא השקפה והתעסקות דומה במדיום בסרטיו של עבאס קיאורסטאמי,  דויד פרלוב, מיכאל הנקה. הם תמיד מהווים השראה גדולה עבורי".

מה הפרויקט הבא שלכן? "סרט קצר, על אותה אנה שמאוהבת באותה השכנה (הבלתי מושגת) עד מעל הראש, אבל הכי קרוב שמצליחה לגעת בה זה  דרך לשכב עם הבן זוג שלה".

שם הבמאי/ת ושם הסרט: חלי חן במאית הסרט "ליל מעבר"

אין תמונה
חלי חן

למה כדאי לראות את סרטך? "כי זה קרה קורה ויקרה לכולנו. זה הלופ של הבין לבין. אלו רגעי הלפני מלאי התחושות המבלבלות, רגעי ההיסחפות להתנסות בחוויה חדשה ורגעי האחרי המלווים בחיפוש הזהות ושאילת השאלות".

מה הסרט שהכי השפיע עלייך ביצירת סרט זה? "אין סרט ספציפי שהשפיע ישירות על עשית הסרט שלי. אבל אשקר אם אומר שיצירותיו של מיכאל הנאקה לא נמצאו בתוכי בזמן עשית הסרט וכלל בתקופה זו של חיי. גם  הקולנוע האירני  מלווה אותי וקרוב לליבי".

מה הפרויקט הבא שלך? "אני מעוניינת להתעסק בגורל. בלקיחת החלטות גורליות, הידרדרות/הצלחה ובחירת כיוונים. אני שקועה בעבודה על סרט הגמר שלי  המלווה דמות  שנגררת לתוך מערבולת רגשית ופיזית מכיוון עולם הפשע האלים. ההתדרדרות משנה את עולמו  ובכך גם את מסלול חייו ואת מסלול חיי הסובבים אותו".

יום ד' ה-12 ביוני, 18:00, בסינמטק תל אביב – מקבץ סרטים קצרים ד'

שם הבמאי/ת ושם הסרט: יעקב בן-עלי במאי הסרט "כיבוי אורות"

אין תמונה
יעקב בן עלי

למה כדאי לראות את סרטך? "כי תמיד מעניין לדעת מה קורה אצל הדתיים". 

מה הסרט שהכי השפיע עליכם ביצירת סרט זה ומדוע? "beautiful thing של האטי מקדונלד. כי הוא מצליח להראות בחינניות את הפחד שביציאה מהארון".

מה הפרויקט הבא שלך? "סרט הגמר על בחור ישיבה ששר עפרה חזה במקלחת". 

שם הבמאי/ת ושם הסרט:   ברק רותם במאי הסרט "קיץ"

אין תמונה
ברק רותם

למה כדאי לראות את סרטך? "אני חושב שכל אחד יכול למצוא משהו להזדהות איתו בסרט כי רובנו חווינו פרידות, או הסתובבנו בחלל זר לנו".  

מה הסרט שהכי השפיע עליך ביצירת סרט זה ומדוע? "'אבודים בטוקיו' - כשהדמויות נעות מחוויה לחוויה על סמך תחושות בעיקר".

מה הפרויקט הבא שלך? "עובד כבר שנתיים על סרט משפחתי ואישי שחושף טרגדיה מהעבר שלנו".

>> לרכישת כרטיסים