את הרשתות החברתיות מתחילות לשטוף תמונות עירום של דוגמנים מתוך קמפיין חברתי של הוועד למלחמה באיידס ״הכי טוב לדעת״, שמטרתו עידוד בדיקות HIV ומלחמה בסטיגמה. אך בניגוד לקמפיינים קודמים, הכוכבים האמיתיים של הקמפיין הפעם הם האנשים שמאחורי עדשת המצלמה, שביימו את המצולמים, צילמו את התמונות והעלו אותן לרשתות החברתיות.

נטלי דדון מצלמת עבור הוועד למלחמה באיידס
מאחורי העדשה | צילום: הוועד למלחמה באיידס

על מנת להגיע לקהל רחב ככל היותר, בדרך ישירה ובלתי אמצעית, צולם הקמפיין על ידי מובילי דעת קהל שהם אושיות ברשת החברתיות, פייסבוק ואינסטגרם. וכך מצאו את עצמם המצולמים עומדים מול נטלי דדון, מוטי רייף, עידו תדמור, אמירה בוזגלו, הילה סעדה, טום באום וטלולה בונט, אשר הביאו את הפרשנות שלהם לנושא הקמפיין, ושיתפו את התוצאה עם אלפי ועשרות אלפי העוקבים שלהם.

התמונה של נטלי דדון:

הכי טוב לדעת! קמפיין הוועד למלחמה באיידס לחודש הגאווה. עושים בדיקת HIV, נלחמים בסטיגמה!!!!! #ככהאניבחרתילצלםאתזה �� #מארק3

A photo posted by Nataly Dadon (@natalydadon) on

"אני חושבת שבסופו של יום הרשתות החברתיות הן הדבר שכולנו חיים בו ונושמים אותו", אמרה אמירה בוזגלו ל-mako גאווה, "וכשיש לך עשרות אלפי עוקבים, הרבה פעמים פוסט ברשת החברתית מגיע ליותר רייטינג מאשר תכנית טלוויזיה בינונית. כשאתה מעלה משהו כמו התמונות האלו, שמעוררות עניין ואפילו פרובוקציה, וגורמות לאנשים לשאול את עצמם מה המשמעות שלהן, זו בעיניי דרך הרבה יותר ערכית להעביר מסר מאשר בפרסומת ששילמו לנו עליה".

"אני חושב שיש חשיבות מאוד גדולה לקמפיין כזה עכשיו", אמר טל קלאי, הלא הוא טלולה בונט, "אני מכיר הרבה אנשים שעבורם בדיקתHIV  היא בגדר המלצה, ורוב האנשים חושבים לי זה לא יקרה, אני עושה מין בטוח. ולמרות שאנחנו ב-2015 ויש המון מודעות לנושא, אנשים עדיין לא מקפידים על בדיקות. וכמה שיותר לעורר מודעות זה יותר מבורך, אם זה בצורות כאלה או שונות. במה שאפשר לתת את תרומתי הקטנה אני תמיד שמח".

התמונה של עידו תדמור:

#הכי טוב לדעת. קמפיין הוועד למלחמה באיידס לחודש הגאווה #fun #besties #igers #memories #happy #bestfriends #bff #friends #goodtimes #bf #love @instaghelper #photooftheday #goodtime #funny #friendship #forever #best #friend #lovethem #goodfriends #bestfriend #live #awesome #smile #party #cute #chill #gf #instagood

A photo posted by Ido Tadmor (@idotadmordancer) on

"זה משהו שאני עושה הרבה שנים", אמר עידו תדמור, "אני הייתי הראשון שהעלה ערב התרמה עבור הוועד למלחמה באיידס בארץ, וזה הקמפיין השישי שאני משתתף בו. יש איזו שהיא תחושה של הידלדלות גם במסר וגם במידע, ולכן כשיש קמפיין כזה אני חושב שצריך להתאגד ולהתאחד ולעשות את זה בצורה הטובה והברורה ביותר. אני שייך לדור שאיבד הרבה מאוד אנשים יקרים, שהיו כמו משפחה עבורי והם עדיין חלק ממני, למרות שהם כבר לא כאן. אז זה תמיד חשוב לעשות צעד ולעשות את זה".

התמונה של טל קלאי:

#הכיטובלדעת  קמפיין הוועד למלחמה באיידס לחודש הגאווה. עושים בדיקת HIV, נלחמים בסטיגמה.  צילום: עבדכם הנאמן

A photo posted by talkallai (@talkallai) on

הפוסט של טום באום:

כבוד הוא לי להשתתף ולצלם לפרוייקט החשוב הזה של הוועד למלחמה באיידס לחודש הגאווה. לכו תעשו בדיקה! נלחמים בסטיגמה.

Posted by Tom Baum on Tuesday, 12 May 2015

אדיר ינקו, רכז בלה דואגת, זרוע המניעה וההסברה בקהילה הגאה בוועד למלחמה באיידס, מסביר כי "חודש הגאווה זו הזדמנות נהדרת מבחינתנו להעלות לסדר היום של הקהילה הגאה את השיח על חשיבות בדיקות HIV והמאבק בסטיגמה כלפי נשאי HIV. הדברים הם ברורים: בדיקת HIV היא בדיקה פשוטה שעשויה להציל חיים, מונעת נזקים בריאותיים בלתי הפיכים ובעיקר מונעת הדבקות נוספות. כלומר, יותר הומואים נבדקים זה אומר פחות הומואים נדבקים, וחייבים להבין את זה. במקביל, חשוב שנילחם נגד המידור והאפליה בקהילה הגאה כלפי אלו החיים עם הנגיף. לנו כקהילה שהייתה ובמידה רבה עדיין בשוליים, אין את הפריבילגיה לעשות לעצמנו שוליים".

התמונה של הילה סעדה:

A photo posted by hilsaada (@hilsaada) on