mako
פרסומת

הכי לא צפוי: הכדורגלנים נאבקים למען המשפחות הגאות בישראל

במסגרת תחרות מיוחדת של איגוד הפרסום ו"הבצפר" בשיתוף עם האגודה למען הלהט"ב, עשרות צעירים ממשרדי פרסום שונים בארץ הגישו רעיונות לקמפיינים פרובוקטיביים, המוחים על האפליה לה זוכים חברי הקהילה ועל ההתעלמות של נציגי העם. העבודה הזוכה של אנאי רוה ורעות רז בועטת במגרש הביתי של הסטרייט הישראלי, מגרש הכדורגל: "חיפשנו משהו שיעשה הרבה רעש"

ינון בן שושן
ינון בן שושן
mako גאווה
פורסם:
העבודה הזוכה בתחרות
העבודה הזוכה של אנאי רוה ורעות רז | צילום: אנאי רוה ורעות רז
הקישור הועתק

בניגוד לממשלת ישראל, צעירי עולם הפרסום בוחרים שלא לשתוק על הפגיעה בזכויות הלהט"ב. עשרות צעירים עד גיל 30 ממשרדי פרסום שונים בארץ הגישו רעיונות לקמפיינים פרובוקטיביים, המוחים על האפליה לה זוכים חברי הקהילה ועל ההתעלמות של נציגי העם. את התחרות יזמו איגוד הפרסום ו"הבצפר", בית הספר למקצועות הפרסום, השיווק והדיגיטל, בשיתוף עם האגודה למען הלהט"ב. העבודות שהוגשו התמודדו על הזכות לייצג את ישראל במסגרת תחרות יאנג ליונס שתתקיים בפסטיבל קאן.

סך הכל הוגשו לתחרות הוגשו 49 עבודות, והעבודה הזוכה היא של אנאי רוה ורעות רז, בנות 29, ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי בנושא: מגרש הכדורגל, "המגרש הביתי" של הסטרייט הישראלי, מקום בו הקהל מייצג את הגבריות המסורתית האולטימטיבית.

ומה עומד מאחורי העבודה? הרעיון הקריאטיבי הוא כי באירועי הכדורגל הנצפים של השנה, בליגת הנשים והגברים, יעלו השחקנים כשהם מלווים בילדים, כשלצידם יעלו נשים וגברים (בהתאמה) מהקהילה שנאבקים על זכותם להיות הורים בישראל, כך שיראו כמו משפחות גאות.

"התחושות הן נפלאות, גם בגלל הזכייה עצמה בתחרות וגם בגלל הזכות לטוס לתחרות הבינלאומית בקאן", מספרת השתיים בשיחה עם mako גאווה, "יכולנו לבחור כל מהלך שנרצה כדי ליצור את השיח הזה על ההורות. חיפשנו קודם כל משהו שיעשה הרבה מאוד רעש, ללכת על פרובוקציה ולדבר לאלה שלא בעד. חיפשנו אירוע שהוא מאוד מתוקשר וככה הגענו למשחקי הכדורגל".

"עלה לנו ויז'ואל של שחקני כדורגל, שהם בעצם הסטרייט הישראלי בהתגלמותו, שעולים למשחק עם ילדים, מחזיקים להם ידיים, ולצרף אליהם גברים הומואים שרוצים להיות הורים בישראל, ולא מתאפשר להם לעשות את התהליך הזה בארץ", הן מוסיפות.

והמטרה העיקרית שלהן זה לדבר לקהל שהכי מתנגד לקהילה. "רצינו לייצר את ההפרעה הזאת", הן מסבירות, "בדרך כלל רגילים שהשחקנים עולים במשחקים הגדולים עם ילדים כדי לשדר איזשהו מסר. וזאת ההפרעה, שפתאום יעלו משפחות להט"ביות, כי זה לא קורה בדרך כלל והקהל לא רגיל לראות את זה. הרגשנו שזה ייצור פצצת יח"צ".

פרסומת

"זו הייתה ההזדמנות האחרונה שלנו להשתתף בתחרות, כי שתינו בנות 29 והתחרות היא עד גיל 30. זאת ההזדמנות שלנו לטוס לפסטיבל פרסום הכי נחשב בעולם", אומרות השתיים. "הבריף עצמו נגע אליי באופן אישי כחלק מהקהילה. זה היה מאוד מרגש", מסכמת רעות.

עבודות נוספות שהוגשו לתחרות

"ביבי תעשה לי ילד" - רגע לפני הבחירות קמפיין הקורא לנבחרי הציבור "לעשות ילד", כדי להמחיש שהכח בידיים שלהם.

"אב - גאה" - האבסורד שבכך שיגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הפך להורה ללא בעיה והורות להט"בית היא לא אפשרית.

הצעה לשת"פ עם חברת אוסם - מהדורה מוגבלת של במבה - "אבא-אבא - במבה" או "אמא-אמא - במבה" על משקל הסלוגן "אבא - אמא - במבה".

פרסומת

it's a..........boy - להדגשת כל התהליך הממושך על כל שלביו, שלביו שעומד בפני זוג הורים בני אותו המין עד שהם יכולים להכריז על הילד שלהם.